С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 яну 2020, 9:00, 2072 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари)

Елена Матеева е първият изпълнителен директор на БДВО; СЕМ избра за генерален директор на БНР мениджър с опит в CNN и "Асошиейтед прес"; bTV обяви кой заменя Слави Трифонов като водещ на вечерното шоу; Netflix посреща 2020 г. под натиск от конкуренцията; Реклама за слушане

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Елена Матеева е първият изпълнителен директор на Българското дружество за връзки с обществеността
Елена Матеева

[Архив БДВО]

Елена Матеева е избрана за изпълнителен директор на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) на извънредно общо събрание на професионалната организация. Решението е резултат от стратегията за устойчиво развитие на дружеството и предстоящите ангажименти от програмата за 2020 г. Това пише в съобщението на БДВО, изпратено до медиите.
"Това е естествен етап от развитието на БДВО и съм особено щастлива, че се случва в мандата ми на председател. Организацията ни работи по амбициозна програма за включване в събития с международно участие, изграждане на нови партньорства и повишаване на ангажираността на общността, и избора на изпълнителен директор е допълнителна гаранция, че ще отговорим на очакванията на колегите", каза председателят на БДВО и директор "Корпоративни комуникации" в "А1 България" Илияна Захариева.

Елена Матеева е член на Българското дружество за връзки с обществеността от почти десет години и на управителния съвет от 2017 г. Тя е мениджър "Корпоративен бранд и комуникации" на "Софарма" АД. Присъединява се към екипа на дирекция "Комуникационни стратегии и КСО" на "Софарма" АД през 2003 г. и участва в създаването на комуникационните кампании на оригиналните продукти на компанията и на корпоративния бранд. Има магистърска степен по маркетинг от УНСС и специализации в сферата на пиар и комуникации.

Като нов член в състава на управителния съвет на БДВО с мандат до 2020 г. е избрана Диляна Йорданова. Тя е комуникационен специалист и ръководител на екип "Привличане на таланти" в TELUS International Europe, от март 2019 е тийм лидер на екипа, като продължава да подкрепя дейността на БДВО в качеството й на административен и организационен сътрудник. Тя е член на БДВО от 2014 г., когато печели студентския конкурс Mtel PR Challenge Contest и стаж в телекомуникационния оператор. Събира опит като PR експерт в работата си в комуникационната агенция Idea PR & Advertising, като част от задълженията й са и работата по проектите на БДВО и обслужването на дейността на дружеството.



В мандат 2020 членове на УС са още: Анита Бедин, Гергана Иванова, Десислава Еленкова, Мила Миленова и Пепи Димитрова.

СЕМ избра за генерален директор на БНР мениджър с опит в CNN и "Асошиейтед прес"
Андон Балтаков

Фотограф: Надежда Чипева

След месеци на напрежение и криза, която се разви пред очите на всички, БНР вече има нов генерален директор. Казва се Андон Балтаков и връзката му с БНР е фактът, че от 1996 до 2000 г. е част от новинарския екип на медията като редактор и водещ на сутрешните информационни емисии на БНР. Очаква се да подпише договора си за управление в петък и оттогава да започне тригодишният му мандат.

Това е изненадващо добра новина по няколко причини. Андон Балтаков има впечтляващо CV - като образование и места, на които е работил. Не по-малко важно в случая е, че работата му в чужбина го поставя извън котерийните интереси за овладяване на българските медии. След шумния провал на предишния генерален директор да запуши устата на журналистите там БНР има огромна нужда едновременно от свобода и стабилно управление.

Повче по темата четете тук

Медиен бизнес

bTV обяви кой заменя Слави Трифонов като водещ на вечерното шоу
Николаос Цитиридис

Фотограф: Георги Кожухаров

Водещият на новото вечерно шоу в ефира на bTV ще бъде комикът и блогър от гръцки произход Николаос Цитиридис. Това беше обявено на официално събитие на телевизията, на което водещият беше представен пред журналисти от различни медии. "Шоуто на Николаос Цитиридис" влиза в програмата на bTV на 27 януари и ще бъде излъчвано от 22.30 до 23.30 часа от понеделник до петък.

Ангелина Белчева - директор "Локални продукции" в bTV Media Group, обясни, че Цитиридис е избран след обстоен кастинг процес, по време на който той първо е впечатлил екипа на телевизията с уменията си на комик, после като сценарист, докато накрая не е бил разпознат като водещия на новото предаване. Тя описа Цитиридис като "млад, интелигентен, чаровен и непознат за широката публика, поне за още няколко часа, човек".

Повече по темата четете тук

Генералният директор на BBC Тони Хол подаде оставка
лорд Тони Хол

[Капитал]

British Broadcasting Corp. (BBC) обяви, че това лято лорд Тони Хол ще се оттегли от поста генерален директор след седем години начело на обществената медия. "Ако следвах сърцето си, аз наистина никога не бих искал да си тръгвам", каза той в изявлението си до служителите. На председателя на BBC Дейвид Клементи се пада отговорността да избере негов наследник заедно с борда на медията.

"В рамките на следващите няколко седмици ще публикуваме описание на работата и ще я рекламираме в търсене на кандидати вътре в корпорацията и извън нея", гласи официалното изявление. Той добави, че BBC е "ангажирана да избере най-добре квалифицирания човек за работата". Говорейки за лорд Хол, той каза, че корпорацията е имала "късмет да го има". Той го определи като "вдъхновяващ креативен лидер", който "ръководи BBC с почтеност и страст към нашите ценности".

Британският премиер Борис Джонсън постави въпроса защо BBC трябва да продължи да бъде подкрепяна с годишна субсидия, плащана от домакинствата. До този момент той не е правил по-ярък намек, че финансирането на главната британска медия може да бъде спряно, писа още миналия месец Reuters.

Повече по темата четете тук

Дигитален бизнес

Netflix посреща 2020 г. под натиск от конкуренцията

Фотограф: Mike Blake

За Netflix новата година, изглежда, няма да бъде толкова весела, колкото предишната. Растежът на международния пазар помогна на стрийминг платформата да надхвърли очакванията през последните четири месеца на 2019 г. Но компанията си призна, че конкуренцията има огромно влияние върху бизнеса в САЩ, където растежът не покрива прогнозите на Уолстрийт.

Конкуренцията ще нарасне и в световен мащаб, когато Disney+ стартира в Европа през март.
Netflix очаква 7 милиона абонати през първото тримесечие на годината – доста под прогнозираните 8.82 милиона от компанията за финансови услуги Refinitiv. Според нея основните причини за слабото й представяне са увеличението на абонаментните такси и пускането на нови стрийминг платформи от други фирми.

Повече по темата четете тук

Интернет бизнесът увеличи приходите на Comcast

Нетната печалба на кабелния гигант Comcast е нараснала с 26% през четвъртото тримесечие, отново благодарение на ръста на броя на интернет абонатите, въпреки че продължава да губи клиенти на бизнеса си с платена телевизия, пише Wall Street Journal.

Базираната във Филаделфия компания отчете печалба от 3.16 млрд. долара за четвъртото тримесечие, или 68 цента на акция, с което успя да отговори на очакванията на анализаторите, анкетирани от FactSet. За сравнение - в рамките на същия период миналата година Comcast имаше 2.51 млрд. долара печалба, или 55 цента на акция.

Приходите са се повишили с 2% до 28.4 млрд. долара. Comcast ще повиши дивидента си с 10% до 92 цента на акция през 2020 г. Това е втората поредна година, в която компанията повишава дивидента си с 10%.

Повече по темата четете тук

Рекламен бизнес

Реклама за слушане

"Този подкаст се излъчва с подкрепата на..." Така започват голяма част от подкастите, успели да привлекат рекламодатели в епизодите си. Световната тенденция на аудиопродукции по всякакви теми създаде нов рекламен канал за компаниите. През него те могат до достигнат до аудиторията си по естествен начин в момент, когато вниманието на слушателите е изцяло насочено върху съдържанието.

Макар и с много бавни темпове, тази тенденция се пренася и в България. През последните две години броят на локалните подкасти се увеличава, а с натрупването на слушатели аудиопродукциите започват да привличат и рекламодатели. За по-голямата част от тях обаче това все още е тестов канал, за който отделят малка част от комуникационните си бюджети.

Повече по темата четете тук

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

Фотограф: Валдес Радев

Голямо, жълто и найлоново. Що е то? Вероятно всеки потребител в социалните мрежи ще може да отговори на този въпрос. През последните дни вълна от забавни колажи обиколи интернет пространството. Макар главната роля в тях да беше отредена на вицепремиера и министър на отбраната Красимир Каракачанов, поддържаща роля неволно изигра найлоновата торбичка на търговската верига Billa.

Замесването на бранда повдигна въпроси дали честото му споменаване играе роля на безплатна реклама и има ли ефект за бизнеса на "Billa България". Според специалисти на пазара, както и според самата верига краткият отговор е не. Това обаче не променя факта, че включването на Billa по темата дойде по-скоро със закъснение.

Новата опарковка на 20th Century Fox

С премиерата на комедията Downhill от 14 февруари изчезва прочутото лого на 20th Century Fox, защото новият собственик "Уолт Дисни" купи за 71 млрд. долара киностудиото и махна Fox от името му. То е основано през 1935 г. от сливането на Twentieth Century Pictures и Fox Films. Прочутият фанфарен сигнал и анимация остават, но вече като 20th Century Studios, а Fox Searchlight става Searchlight Picture. Така изчезва и част от символите на Холивуд.


Свободни позиции

Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) търси мениджър комуникации, който да ръководи външните и вътрешните комуникационни активности на асоциацията.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри 1 Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 1340 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1384 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 7980 прочитания

28 фев 2020, 3068 прочитания

28 фев 2020, 2147 прочитания

28 фев 2020, 1623 прочитания

28 фев 2020, 1466 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Никога не е било по-лесно да лансираш нова марка

Изграждането на голям глобален бранд може да става още по-трудно

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10