Никога не е било по-лесно да лансираш нова марка

Изграждането на голям глобален бранд може да става още по-трудно

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

- Между 2013 и 2018 г. много малки марки и ритейлъри са привлекли около 20 млрд. долара от продажбите на големите си конкуренти.
- Все повече клиенти вземат решения за покупки въз основа на позицията на марката по социални въпроси.
През 2013 г. Джеф Рейдър и Анди Кац-Мейфийлд откриват ниша в пазара. Те забелязват, че на много мъже им е писнало от скъпи самобръсначки. Технологиите и глобализираната търговия тогава им позволиха да намерят евтин доставчик на самобръсначки с прилично качество, да аутсорснат работата си, да рекламират своите стоки в социалните мрежи с песен и да ги продават директно на потребителите в интернет благодарение на търговски платформи като Shopify и методи за плащане като Stripe. За шест години фирмата им Harry's успя да достигне 4.3% дял от американския пазар на мъжки самобръсначки, оценяван на 2.2 млрд. долара - за сметка на лидери като Gillette, чийто пазарен дял е намалял от 73% на 53% от 2009 г. досега според компанията за проучвания Euromonitor International.

Подобни успешни истории предизвикват безпокойство у шефовете на B2C мултинационални компании в САЩ и отвъд океана. Миналата година от Procter & Gamble (P&G) признаха, че брандът Gillette може би не е "най-доброто, което може да получиш" и отписаха 8 млрд. долара от марката, която купиха през 2005 г. за 57 млрд. долара. В не една и две индустрии бунтарските марки, изглежда, изяждат обяда на гигантите. Chobani, която е на 15 години, продава един на всеки пет американски йогурта. Halo Top, нискокалоричен сладолед, създаден през 2012 г., е най-продаваният в Америка пет години по-късно, изпреварвайки Häagen-Dazs и Ben & Jerry's. Rodan + Fields, се върнаха от нищото през 2008 г., и в продължение на три години бяха най-продаваната марка за грижа за кожата в САЩ. Средно 19 хил. нови нехранителни продукта навлизат на американския пазар годишно в десетгодишния период до 2015 г. спрямо 11 хил. годишно през предходното десетилетие и 3.5 хил. преди това. Според Boston Consulting Group и изследователската фирма IRI между 2013 и 2018 г. много малки и дребни марки и ритейлъри са привлекли около 20 млрд. долара от продажбите на по-големите си конкуренти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар