Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 февруари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 февруари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 февруари)

Новата кампания на магазини Mania е сред селекцията на Ads of the World; Държавата ще плати 15 млн. за реклама на туризма; Рекламният Super Bowl и др.

4015 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Новата кампания на магазини Mania е сред селекцията на Ads of the World

"Лятото ни изненада", това гласи слоганът на новата кампания на магазините за дрехи втора употреба Mania, която изобразява лятна рокля и дамски окосмени крака. Външната реклама е по повод представянето на лятната колекция дрехи в магазините през февруари и стъпва на прозрението, че зимата дамите рядко се епилират, защото най-често обличат дълги дрехи. Кампанията е изготвена от All Channels Communication Group, които поеха обслужването на Mania в края на миналата година. От агенцията коментират, че кампанията цели да провокира интереса към разпродажбите извън актуалния сезон. Рекламната идея привлече внимание и на международно ниво и попадна в селекцията на сайта Ads of the World, който събира най-креативните реклами от цял свят.

Източник: Mania

The Smarts поема дигиталното и PR обслужване на OLX

Българската комуникационна група на The Smarts привлече за свой клиент сайта за безплатни обяви OLX. След проведен конкурс за избор на агенция в края на миналата година компанията избра да си партнира с рекламната агенция The Smarts. Тя ще отговаря за дигиталните комуникации на OLX, а PR агенцията "Параграф 42", също от портфолиото на групата, ще работи върху CSR инициативите на бранда, създаването на съдържание и работата с лидери на мнение. Двете агенции ще си партнират с OLX за период от две години. По думите на маркетинг мениджъра на OLX Емил Илиев пред медиите изборът на агенциите е следствие от "аналитичния им поглед върху бизнеса, смелите и креативни идеи".

Държавата ще плати 15 млн. за реклама на туризма

Държавата е отделила 15 млн. лв. за реклама на българския туризъм, но ще го изплати на компаниите - организатори само под условие, че ще доведат обещания брой туристи, пише "Дневник". Министерството на туризма разчита, че кампанията ще увеличи с 200 - 300 хил. души туристопотока от четири основни за България пазара.

Процедурата е разделена на четири лота за четири основни пазара: Германия - с бюджет от 5 млн. лв., Великобритания - 2.5 млн. лв., страните от Вишеградската четворка - 3.75 млн. лв. и Русия - 1.25 млн. лв., като сумите са без ДДС.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен съветник от кабинета "Орешарски" оглави пресцентъра на прокуратурата

Веселин Иванов, който беше медиен съветник на вицепремиера и министър на правосъдието в кабинета "Орешарски" - Зинаида Златанова, а последно - главен редактор на пропрокурорския сайт "Правен свят", е новият шеф на пресцентъра на главния прокурор Иван Гешев. Иванов идва на мястото на досегашния шеф на преслужбата на прокуратурата Малина Александрова, която по информация на "Капитал" ще последва Сотир Цацаров в новото му амплоа на председател на антикорупционната комисия КПКОНПИ.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Започна кандидатстването за "Рекламна академия 2020"

За седма поредна година студенти могат да се запознаят отблизо с рекламния бизнес и да създадат собствени кампании в рамките на събитието "Рекламна академия". То ще се проведе между 11 и 14 февруари, а организатори за поредна тази година са Нов български университет (НБУ), Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и Българската асоциация на рекламодателите (БАР).

В събитието могат да се включат студенти както от НБУ, така и от други учебни заведения, като крайният срок за подаване на онлайн формуляр е 10 февруари.

В първия ден от "Рекламна академия" студентите ще присъстват на практически лекции, водени от комуникационни специалисти на пазара, както и ще имат възможност да участват в уъркшопи на теми: бриф, инсайт и дизайн. В ролята на лектори и ментори тази година ще влязат представители на над 20 компании. През следващите два дни от събитието, участниците ще бъдат разделени на екипи и ще изготвят кампания по реален бриф от рекламодател. В последния ден от събитието отборите финалисти ще представят проектите си пред голямото жури, а един от тях ще бъде избран за победител. Студентите от отбора победител ще имат възможност да намерят стаж или работа в компания рекламодател или агенция.

Дигитален бизнес

Потребителите вече могат да откажат Facebook да ги следи в други сайтове

Източник: Reuters

Facebook ще спре да следи дейността на потребителите си в други сайтове, ако те го поискат изрично, пише "Дневник". Тази възможност вече ще е достъпна за потребители по целия свят, след като по-рано тази година пилотната ѝ версия беше активирана в Ирландия, Южна Корея и Испания.

Става въпрос за данни, които компанията нарича Off-Facebook Activity. Тя получава информация от други сайтове за това какво разглеждат, купуват или търсят потребителите в тях и я използва, за да таргетира реклами.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Ръстът на приходите на Facebook достигна рекордно ниско ниво

За четвъртото тримесечие социалната мрежа отбелязва "едва" 25% растеж на постъпленията спрямо година по-рано, до 21 млрд. долара. Макар това да са впечатляващи числа за почти всяка друга компания, темпът на растеж на Facebook е може би най-ключовият показател за фирмата, а само допреди четири години той се движеше между 50 и 60% на годишна база. Печалбата за периода е 7.3 млрд. долара, 7% ръст спрямо година по-рано. За сравнение - през 2019 г. средният ръст на печалбата беше 61%.

Основна причина за проблемите на Facebook са все по-големите разходи на фирмата, които достигат 46 млрд. долара за цялата 2019 г., с 51% повече, отколкото година по-рано.

Повече по темата може да прочетете тук>>

ЕС планира единен пазар за данни

ЕС планира да създаде единен пазар за данни, който да противостои на доминацията на технологични гиганти като Facebook, Google и Amazon. Това съдържа предложение на Европейската комисия, видяно от Reuters. То показва решимостта на ЕС да прекрати практиката американски гиганти да държат големи дялове от световните данни и да се позиционира по-добре в конкуренцията с китайските фирми.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Рекламният Super Bowl

В неделя десетки милиони фенове на американският футбол бяха пред малкия екран, за да гледат най-голямото спортно събитие в САЩ Super Bowl. Освен битката за титлата в Националната футболна лига (НФЛ), събитието е и битка за вниманието на зрителите в рекламните паузи. За целта множество компании инвестират милиони долари в продукцията и излъчването на рекламите им клипове, превръщайки Super Bowl и в едно от най-големите (и скъпи) рекламни събития. Тази година 30-секунден спот е струвал на компаниите рекордните 5.6 млн. долара, а общият брой излъчени реклами в ефира на FOX е 77.

Брандовете отново заложиха на хумористични сценарии, като според изданието AdAge тази година шегите са по-качествени и забавни в сравнение с тези през 2019 г. За първи път в рамките на Super Bowl се излъчи реклама с участието на няколко drag queen. Множество популярни личности бяха в главните роли по време на рекламната пауза, сред които водещата Елън Дедженеръс и съпругата й Порша де Роси, изпълнителят Lil Nas X, актьорът Джейсън Момоа и др.

Вижте някои от най-добрите клипове от рекламните паузи на тазгодишния Super Bowl, според изданието AdAge.

В ефира на FOX за първи път се излъчиха и два политически рекламни клипа - на Доналд Тръмп и Майкъл Блумбърг. Няколко дни преди голямото събитие обаче от медията обявиха, че ще изолират рекламите им, защото редица големи рекламодатели са отказали да се позиционират до спотове на двамата политици. Макар и с малко, според оценката на AdAge клипът на Тръмп е по-добър от този на Блумбърг.

Никога не е било по-лесно да лансираш нова марка

Успехът на стартиращите компании пред големите международни гиганти до голяма степен е резултат от успешния им брандинг. Днес много конкурентни продукти изглеждат доста сходни. Различното е историята, разказана за тях. А разказването на небивалици е по-лесно, отколкото създаването на иновативен продукт. Разбираемо е притеснението на корпорации от Adidas до Zara. Пускането на нова марка никога не е било по-лесно, а изграждането на голям глобален бранд може да стане още по-трудно. Бързото завладяване на пазарен дял от новите звезди е реално.

Повече по темата може да прочетете тук>>

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK