Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 фев 2020, 9:17, 2948 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 февруари)

В IKEA като на биенале; Бившето лице на Пеевски в "Канал 3" Ива Стоянова поема управлението на "Нова телевизия"; Youtube е бизнес за 15 млрд. долара и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


В IKEA като на биенале

Шведският производител IKEA е популярен с нестандартните си рекламни кампании и използването на похвата маркетинг в реално време. Тази стратегия следва и брандът в България заедно с обслужващата рекламна агенция The Smarts. В четвъртък компанията публикува на българската си Facebook страница реклама на стъклена чаша, наподобяваща българската артинсталация на Венецианското биенале, озаглавена "Как живеем", на Лазар Лютаков и Рада Букова. В тази връзка слоганът на рекламата на IKEA гласи "Венеция не е близо, но ИКЕА е" и допълва "Експозицията отваря врати всеки ден в 10 ч.". Публикацията стана популярна в социалните мрежи, като вече има близо 500 споделяния. "След като видяхме, че хората в социалните мрежи намират прилика между чашите на художника и един класически модел чаши в IKEA, решихме да използваме тази аналогия", коментира за "Капитал" Радослав Бимбалов, съосновател на The Smarts .

Причината българското участие да стане толкова популярна тема е друга публикация от края на януари на галерия "Структура", която показва част от инсталацията. Първата изложба на българския павилион на 58-ото Биенале на изкуствата във Венеция беше още през май миналата година. Тогава отзвук в социалните мрежи почти нямаше. Една публикация девет месеца по-късно обаче успя да привлече голямо внимание и за инсталацията на Лютаков и Букова знаят вече голяма част от българските онлайн потребители. "Съвременното изкуство не иска на всяка цена да бъде харесано или разбрано от всички. Но то разчита на провокация, защото бяга от безразличието на публиката. А именно това е целта и на рекламата", казва още Бимбалов.





Бившето лице на Пеевски в "Канал 3" Ива Стоянова поема управлението на "Нова телевизия"


"Нова тв" съобщи, че съветът на директорите на "Адванс медиа груп" избира Вяра Анкова за заместник-председател на съвета на директорите на дружеството, едноличен собственик на "Нова броудкастинг груп". Това на практика означава, че тя е изтеглена от оперативното управление на "Нова тв".

На позицията на Анкова официалните собственици на телевизията - братя Домусчиеви, назначават Ива Стоянова, която ще е новият управител на "Нова броудкастинг груп". Тя стана част от екипа на "Нова" през декември 2019 г. и досега заемаше поста генерален директор "Информация". Преди да отиде в "Нова тв" преди близо два месеца, Ива Стоянова беше собственик на 90% от свързваната с депутата от ДПС Делян Пеевски телевизия "Канал 3". Преди това беше и управител и програмен директор на медията.
Повече по темата може да прочетете тук>>

КЗК разреши на "Нова" да купи миноритарния дял в "Нет инфо"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е разрешила на "Нова броудкастинг груп" (НБГ) да придобие пълен контрол над най-голямата онлайн група на българския пазар - "Нет инфо". Въпреки че двете компании са свързани от години, те оперират на пазара като отделни дружества и нямат еднаква акционерна структура. Докато телевизията е изцяло на братя Кирил и Георги Домусчиеви, в онлайн дружеството освен тях 30% дял имат Радосвет Радев и Христо Христов.

По информация на "Капитал" в миналото търсената сума за 30% дял е била от порядъка на 11 млн. евро, но реално купувачът е предлагал наполовина по-ниско число.
Повече по темата може да прочетете тук>>

"БТВ медиа груп" е увеличила печалбата си през 2019 г. с над 24%

"БТВ медиа груп" е увеличила приходите си през последното тримесечие и за цялата минала година. Печалбата на групата също расте, показва отчетът на Central European Media Enterprises (CME) - компанията майка на българската медийна група.

В началото на ноември миналата година CME съобщи, че ще бъде купена от PPF - инвестиционната компания на най-богатия чех Петр Келнер. В официалното съобщение на СМЕ, което представя финансовите й резултати за 2019 г., се казва още, че сделката зa пpидoбивaнeтo нa бизнeca, чacт oт която e и българската bТV, тpябвa дa бъдe зaвъpшeнa дo cpeдaтa нa 2020 г.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Каналът Eurosport започва да продава реклама в България

Спортният канал Eurosport, част от портфолиото на групата на Discovery, вече е достъпен да българските рекламодатели. Продажбата на рекламен инвентар ще се случва през агенцията The Sales House, която през 2018 г. спечели за свой клиент медийната група. Eurosport излъчва тенис турнири от Големия шлем - Australian Open, Roland Garros и US Open, както и състезанието по колоездене Tour de France. Летните олимпийски игри в Токио Discovery планира да отразява дигитално. "Свързвайки своите продукти и услуги с висококачественото съдържание на Eurosport, рекламодателите ще могат да достигнат и комуникират с най-търсената целева аудитория - горна средна класа, предимно състояща се от мъже", казва за медиите Весела Димова, управляващ съдружник в The Sales House.

Обучение:

Започна записването за програмата по дигитален маркетинг към "Телерик академия"

Образователната организация "Телерик академия" обяви началото на второто издание на програмата по дигитален маркетинг Telerik Academy Upskill Digital Marketing. Тя е насочена към специалисти в областта, които целят да надградят уменията си. Затова и сред изискванията за кандидатите е да имат минимум една година опит в маркетинга. Желаещите да се включат могат да го направят през онлайн платформата на академията, като приложат автобиография и преминаване на тест по основи на маркетинга. Крайният срок за кандидатстване е 29 март, а обучението започва на 27 април и е с продължителност три месеца.

Участниците ще преминат през практическо обучение в много различни дисциплини и ще работят по реални кампании, зададени от бизнеси, опериращи на българския и на световния пазар.

Събитие:

Рекламната индустрия за младите таланти

Платформата Praktika за обучения и лекции в сферата на рекламата организира събитие, на което ще представи резултати от проучване на тема колко атрактивен е рекламният сектор за младите таланти. То е продължение от проведен през лятото уъркшоп със специалисти на пазара и цели да отговори на въпроси, сред които какви проблеми срещат младите в сектора и склонни ли са работодателите да им делегират повече творческа работа. Събитието ще се проведе на 26 февруари в Gramophone Club. Входът е свободен.
Повече за събитието може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Youtube е бизнес за 15 млрд. долара

За пръв път сега Google обяви приходите на търсачката, Youtube и Google Cloud поотделно, като загатна за развитието на инвестициите си в другите сектори на индустрията. Приходите от търсачката за 2019 г. са 98.1 млрд. долара (ръст от 15% спрямо 2018 г.), което се равнява на около 60% от общите.

Постъпленията на Youtube за миналата година са били 15.1 млрд. долара (36% повече от 2018 г.), или 9% от приходите на Alphabet. Сегментът със софтуера за реклама (AdSense, AdExchange, AdMob), наречен Google Network Members, е допринесъл към годишните приходи с 21 млрд. долара (7% повече от 2018 г.).
Приходите от Google Cloud за 2019 г. са около 9 млрд. долара (скок от 53% в сравнение с 2018 г.), но все още са малки в сравнение с приходите от реклама на компанията, макар че този сектор бележи най-висок ръст.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Spotify отчете загуба въпреки ръста на потребителите

[Reuters]

Приходите на шведската компания за стрийминг Spotify са нараснали с 24% през последното тримесечие на 2019 г. до 1.86 млрд. евро. Отчетеният годишен ръст е в резултат на увеличението на платените абонаменти, които достигат най-високото си ниво в историята на компанията. Въпреки това през същото тримесечие е отчетена оперативна загуба от 77 млн. евро. В глобален мащаб компанията има общо 124 млн. клиенти с платен абонамент. Общият брой потребители със и без абонамент нарасна на 271 млн.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Моята голяма, луда Super Bowl реклама

Малко повече от 51 рекламни минути по време на най-голямото спортно събитие в САЩ Super Bowl тази година струваха рекордните 435 млн. долара по предварителни данни на агенцията за проучвания Kantar. За сравнение, това е близо два пъти повече, отколкото всички нетни рекламни вложения в България през 2018 г.

Рекламите по време на най-гледаното събитие в САЩ не целят единствено да запознаят зрителите с даден продукт или услуга. Те са по-скоро дългосрочна инвестиция, чрез която компаниите представят своите ценности и социални каузи, които подкрепят. Според изследване на Axios 10.9% от рекламите по време на паузите на Super Bowl 2020 г. са политически, идеологически или застъпват кауза. За сравнение, през 2017 г. те са едва 1.8%.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

"КТ Интернешънъл" обяви вакантни позиции за Trade marketing manager с френски език и Trade marketing manager с италиански език.

Know-How Digital обяви вакантна позиция за дигитален маркетинг стажант.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 896 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5287 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Опитите да се прехвърли отговорността за Божков на медии отиват в съда

Валери Симеонов обвини в корупция двама журналисти от bТV, ръководството заяви подкрепата си към тях с всички правни средства

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10