Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

3276 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Хазартна рекламна напаст

На теория пряката реклама на хазарт в България е забранена. На практика на ограниченията в закона отдавна се гледа като на врата в полето. Рекламата на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии, а тя е основният канал, през който се привличат залози за милиарди. През 2019 г. за хазартна реклама в телевизия са изхарчени 44.1 млн. лв., като най-големият рекламодател е "Национална лотария", но бюджети инвестират още много играчи на пазара на онлайн залагания и казино игри.

Повече по темата за вратичките в рекламата на хазарт и данни за инвестициите може да прочетете тук>>

Новата кампания на "Сердика Център"

Столичният мол "Сердика Център" лансира нова социално ангажирана рекламна кампания. Тя засяга темата за промяната в градската среда и качеството на живот, а първата инициатива е с фокус качеството на въздуха. Затова и външната реклама, част от кампанията, представя дама с маска, която е в стила на облеклото й. "Идеята е, че освен за това как изглежда всеки един от нас, важно е да си помисли и как изглежда всичко наоколо", казват от Nitram - агенцията зад кампанията. В допълнение, в "Сердика център" ще се организират и различни събития и уъркшопове за деца на тема как може да подобряваме средата, в която живеем. Nitram е реклама агенция на мола от средата на миналата година.

Източник: Nitram

Новият главен директор на БНР: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Фотограф: Надежда Чипева

Дефицитът на Българското национално радио (БНР) към момента е 5.5 млн. лв, обяви новият генерален директор на медията Андон Балтаков. Това са повече от 10% от приходите, които медията генерира. Те са се натрупали заради недалновидно управление през последните няколко години, по думите на Балтаков. Като бюджетна организация БНР няма право да има дефицит. Разходният бюджет за 2020 г., който преди дни ръководството на БНР одобри, е 54.9 млн. лв., от които 50.9 млн. текущи. Собствените приходи са 2.1 млн. лв., а субсидията - 47 млн. лв.

Как ще се развива от тук нататък радиото и какви промени предстоят прочетете интервюто на генералния директор тук>>

Официалният дефицит на БНТ е 40 млн. лв., но до края на годината ще се увеличи още

БНТ е успяла да натрупа огромен дефицит, сравнен с бюджета на държавната телевизия. Към момента дефицитът е 40 млн. лв. (при планирани приходи в бюджета си около 79 млн. лв.), но до края на годината той ще нарасне и може да стигне 71 млн. лв., казва генералният директор на телевизията Емил Кошлуков. Той е натрупан от разходи, които не са били управлявани далновидно през последните няколко години.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Нова телевизия" свали от ефир Националната лотария

Предаването "Национална лотария" по "Нова телевизия", което показваше големите печеливши от търкането на билетчета, е свалено от ефир, пише "Дневник". На негово място ще се излъчва предаването на Диана Найденова "Карай направо", която се завръща в ефира на "Нова телевизия". Не е известно как промените ще се отразят на "Нова телевизия", в която активно се рекламираше лотарията, и какво ще стане с договора им за реклама.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Изследване на бъдещето на комуникациите в Европа

Европейската асоциация на комуникационните директори организира за 14-а поредна година изследване за бъдещето на комуникациите в различните държави в Европа. Фокусът на тазгодишния доклад са етичните предизвикателства, киберсигурността, тенденции в професията, равенството и др. Данните за европейския комуникационен мониторинг се събират чрез попълване на анкета от специалисти на съответния пазар. Формата за частие е отворена до 22 февруари.

Повече може да видите тук>>

Interimage поема обслужването на Grand Hotel Millennium Sofia

Българската PR агенция Interimage поема комуникационното обслужване на хотела Grand Hotel Millennium Sofia, който предстои да бъде отворен през април в София. Екипът на агенцията ще поддържа комуникационните канали на хотела. "Секторът на хотели и хотелско обслужване у нас не се радва на много добър имидж. Преобладават оплакванията и изискванията, а задачата ни е да покажем как в труден сектор може да се работи по световни стандарти", коментира пред "Капитал" Стела Ерера, PR projects lead в агенцията.

"Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти

В отворено писмо, разпространено в петък, международната организация "Репортери без граници" призова председателя на Европейския парламент да защити българските журналисти от системните нападки на властите. В него организацията изброява и поредицата вербални атаки и заплахи от високопоставени държавни служители от началото на месеца.

"ЕС не може да позволи в държава членка журналисти да бъдат заплашвани от институциите, и то систематично. Искаме председателят на Европейския парламент ясно да осъди тези недостойни нападки", заявяват от организацията.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Instagram цели да привлече повече съдържание в IGTV услугата си

Източник: Reuters

Социалната мрежа Instagram, собственост на Facebook, е в преговори с различни продуценти да увеличат инвестициите си в създаване на съдържание за IGTV видеоуслугата на платформата. В нея те могат да публикуват видеоклипове, не по-дълги от 1 час, като очакванията са през следващите години услугата да става все по-голям конкурент на YouTube, като основното й предимство е, че видеата са във вертикален формат. Instagram цели да отвори повече рекламни възможности в IGTV и така да споделя приходите от реклами с продуцентите.

Повече тук>>

Брюксел иска да отвори "черната кутия" на политическите реклами онлайн

Брюксел иска да засили контрола върху политическите реклами онлайн, предлагани на избирателите от големите технологични платформи като Facebook и Google, в отговор на опасения, че демокрацията може да бъде дестабилизирана чрез интернет кампании, пише "Дневник".

Зам.-председателят на Европейската комисия Вера Йоурова иска по-добро разкриване на партиите и финансирането зад онлайн кампаниите, а държавите членки да налагат същия вид строги предизборни изисквания като тези към традиционните кампании.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Кампания за сексуална отговорност

Докато в България текат дебати относно програмата по сексуално образование, от другата страна на океана шведският алкохолен бранд Absolut лансира кампания за "Сексуална отговорност". Началото на кампанията е поставено на Св. Валентин, като в рамките на инициативата компанията си партнира с американската национална мрежа в борба срещу изнасилванията, сексуалното насилие и кръвосмешението, като целта им е "да се засилят разговора около съгласието извън и в спалнята". Поредица от слогани гласят: "Да купиш на някого питие не ти купува "да". Само "да" за секс е "да" или "Да хванеш такси с няког, не означава "да". Само "да" за секс е "да" и др. Кампанията се развива онлайн, през външна реклама и в печатни издания.

Източник: Absolut

Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки

Unilever обяви, че прекратява по традиционни и социални медии рекламите за храни и безалкохолни напитки, насочени към деца до 12-годишна възраст, пише "Дневник". Решението е взето в рамките на план за намаляване на калориите в сладките продукти за деца.

Компанията няма да наема знаменитости и инфлуенсъри, работещи с детската аудитория, и ще ограничи използването на анимационни герои в рекламата. Промяната не засяга рекламата на щандовете на Unilever в магазините.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Еконт" обяви вакантни позиции за експерт визуален стил на бранда и експерт дигитални инструменти.

NEXT-DC обяви вакантни позиции за акаунт директор и акаунт мениджър.

United Partners обяви вакантна позиция Account executive, digital.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK