Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Shutterstock

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

3247 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Подобно на много индустрии сред основните предизвикателства, с които се сблъсква рекламният бизнес, е привличането и задържането на млади кадри. През последните години индустрията изгуби своя блясък и привлекателност, което принуди собствениците на агенции и като цяло специалистите на пазара да се обединят за подобряване на облика и представянето й пред младите таланти на пазара.

С тази цел се проведе и изследването "Талантът да задържиш талантите", част от платформата за обучения и лекции Praktika. То се състоя в два етапа, включвайки мениджъри на рекламни агенции и млади рекламисти, с цел да се намерят пресечните точки между изискванията и очакванията на пазара. През метода Lego Serious Play те представиха идеите си, а фасилитаторите Николай Тинков и Василиса Иванова изведоха заключенията от тях.

Какво очакват младите таланти

Основен проблем при влизането на младите кадри в индустрията е разликата между представата им за рекламата и реалния бизнес. Затова и според изследването те често се чувстват объркани от задълженията, начина, по който работи агенцията, и решенията, които се взимат. Като следствие от това беше изведен и проблемът за младите кадри, които изпитват натиск за постигане на по-високи финансови резултати, често за сметка на креативността им.

За развитието си младите рекламисти имат нужда от обучения и менторство в работния процес. Проучването показва, че покрай многото задължения специалистите в агенциите често не разполагат с време за допълнително обучение или предоставяне на задълбочена обратна връзка към младите таланти. Изискванията към работата им обаче остават високи, а нивото на заплащане според тях често е незадоволително.

Както и в други индустрии, младите кадри, които тепърва стъпват на пазара на труда, имат нужда от свобода в работата, както и възможност да работят дистанционно по ясно поставени цели. В противоречие с това в действителност според проучването те се чувстват затрупани с много работа, която трябва да се изпълни в твърде кратки срокове, което често довежда и до прегаряне (burnout).

Страната на рекламните агенции

Основният проблем, който се очертава, е остарелият бизнес модел на рекламните агенции. При задържащи се ниски цени на творческия продукт компаниите изпитват затруднение да осигурят най-ценния си ресурс - хората. Тази ситуация ги поставя в омагьосания кръг на привличане на нови клиенти (понякога на всека цена), нужда от рекламисти за обслужването им, но и неспособност за осигуряване на конкурентно заплащане, откъдето накрая страда крайният продукт и бизнесът на агенцията.

Според много от мениджърите в проучването активна роля в разрешаването на общите проблеми в индустрията трябва да има Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Това би могло да се постигне чрез изготвяне на етични правила за работа в рекламата, следенето за нелоялни практики при провеждането на конкурси за избор на агенция например. Така агенциите на пазара биха работили заедно, а не индивидуално в справянето с идентичните си бизнес проблеми.

Подобно на много индустрии сред основните предизвикателства, с които се сблъсква рекламният бизнес, е привличането и задържането на млади кадри. През последните години индустрията изгуби своя блясък и привлекателност, което принуди собствениците на агенции и като цяло специалистите на пазара да се обединят за подобряване на облика и представянето й пред младите таланти на пазара.

С тази цел се проведе и изследването "Талантът да задържиш талантите", част от платформата за обучения и лекции Praktika. То се състоя в два етапа, включвайки мениджъри на рекламни агенции и млади рекламисти, с цел да се намерят пресечните точки между изискванията и очакванията на пазара. През метода Lego Serious Play те представиха идеите си, а фасилитаторите Николай Тинков и Василиса Иванова изведоха заключенията от тях.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Явно има сериозен отлив на таланти в бранша, след като се налагат такива мероприятия, а и предвид особеностите на бизнеса. Когато аз ходех на стажове - 2005-2009 година - беше престижно или поне за мен да съм част от тази сфера. Преди време попитах редица агенции дали имат позиции за работа от вкъщи - и нищо. Дано все пак да се справят някак си, а и доста са играчите на терена, като непрекъснато се множат.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK