Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 фев 2020, 15:39, 2901 прочитания

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Подобно на много индустрии сред основните предизвикателства, с които се сблъсква рекламният бизнес, е привличането и задържането на млади кадри. През последните години индустрията изгуби своя блясък и привлекателност, което принуди собствениците на агенции и като цяло специалистите на пазара да се обединят за подобряване на облика и представянето й пред младите таланти на пазара.

С тази цел се проведе и изследването "Талантът да задържиш талантите", част от платформата за обучения и лекции Praktika. То се състоя в два етапа, включвайки мениджъри на рекламни агенции и млади рекламисти, с цел да се намерят пресечните точки между изискванията и очакванията на пазара. През метода Lego Serious Play те представиха идеите си, а фасилитаторите Николай Тинков и Василиса Иванова изведоха заключенията от тях.


Какво очакват младите таланти

Основен проблем при влизането на младите кадри в индустрията е разликата между представата им за рекламата и реалния бизнес. Затова и според изследването те често се чувстват объркани от задълженията, начина, по който работи агенцията, и решенията, които се взимат. Като следствие от това беше изведен и проблемът за младите кадри, които изпитват натиск за постигане на по-високи финансови резултати, често за сметка на креативността им.

За развитието си младите рекламисти имат нужда от обучения и менторство в работния процес. Проучването показва, че покрай многото задължения специалистите в агенциите често не разполагат с време за допълнително обучение или предоставяне на задълбочена обратна връзка към младите таланти. Изискванията към работата им обаче остават високи, а нивото на заплащане според тях често е незадоволително.



Както и в други индустрии, младите кадри, които тепърва стъпват на пазара на труда, имат нужда от свобода в работата, както и възможност да работят дистанционно по ясно поставени цели. В противоречие с това в действителност според проучването те се чувстват затрупани с много работа, която трябва да се изпълни в твърде кратки срокове, което често довежда и до прегаряне (burnout).

Страната на рекламните агенции

Основният проблем, който се очертава, е остарелият бизнес модел на рекламните агенции. При задържащи се ниски цени на творческия продукт компаниите изпитват затруднение да осигурят най-ценния си ресурс - хората. Тази ситуация ги поставя в омагьосания кръг на привличане на нови клиенти (понякога на всека цена), нужда от рекламисти за обслужването им, но и неспособност за осигуряване на конкурентно заплащане, откъдето накрая страда крайният продукт и бизнесът на агенцията.

Според много от мениджърите в проучването активна роля в разрешаването на общите проблеми в индустрията трябва да има Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Това би могло да се постигне чрез изготвяне на етични правила за работа в рекламата, следенето за нелоялни практики при провеждането на конкурси за избор на агенция например. Така агенциите на пазара биха работили заедно, а не индивидуално в справянето с идентичните си бизнес проблеми.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 1433 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

7 апр 2020, 1330 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 март)

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри; Nike с клип за Коби Брайънт; Плащай с времето си в IKEA и др.

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10