Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 март)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 март)

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри; Nike с клип за Коби Брайънт; Плащай с времето си в IKEA и др.

2240 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

През последните години рекламната индустрията изгуби своя блясък, което принуди специалистите на пазара да се обединят за подобряване на облика и представянето й пред младите таланти на пазара.

С тази цел се проведе и изследването "Талантът да задържиш талантите", част от платформата Praktika. Според него основен проблем при влизането на младите кадри в индустрията е разликата между представата им за рекламата и реалния бизнес. За развитието си те имат нужда от обучения и менторство в работния процес.

Както и в други индустрии, младите кадри имат нужда от свобода в работата и конкурентно възнаграждение, което ги сблъсква с един от основните проблеми на агенциите, а именно остарелия им бизнес модел.

Повече за изследването и изводите от него може да прочетете тук>>

TBI Bank с нов главен маркетинг директор

Каролина Софрониева, главен директор "Маркетинг" в ТBI Bank

Каролина Софрониева e новият главен директор "Маркетинг" в ТBI Bank. Тя ще ръководи развитието на брандовете TBI Bank и компанията за бързи кредити Vivus, които са част от 4 finance group.

Софрониева има 15-годишен опит в дигиталния маркетинг и онлайн рекламата. През годините тя е управлявала дигиталните маркетингови дейности на големи компании като водещата глобална група за потребителски интернет Naspers и местните големи играчи в електронната търговия emag.bg и olx.bg.

Повече по темата тук>>

Събитие:

Бъдещето на PR професията

На 5 март ще се проведе PR конференцията The PR animal of the future, която ще събере на едно място български и международни специалисти. Те заедно ще очертаят бъдещето на професията, ще обсъдят как повлия дигитализацията на комуникационния бизнес и какви са очакваните тенденции в бранша. Събитието се организира от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) и Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) и ICCO (Международната общност на комуникационните консултанти).

Повече за събитието тук>>

Дигитален бизнес

Бивш директор във Facebook създава екоорганизация за натиск върху големи фирми

Бившият директор по устойчивостта във Facebook Бил Уейл обяви създаването на организация, чиято цел е да помага на служителите в големите компании да натискат работодателите си към солидарност в борбата с климатичните промени ClimateVoice. Причината групата да е насочена конкретно към служителите е, че те са се превърнали в основната движеща сила зад промените в политиките на своите работодатели. Първоначалната цел на организацията са промени в законодателството на щатско и регионално равнище в САЩ.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Nike с кампания за Коби Брайънт

Производителят на спортни стоки Nike почете баскетболната легенда Коби Брайънт с емоционално видео по време на събитието "Празник на живота", посветено на Брайънт и дъщеря му Джиана, които загинаха в катастрофа с хеликоптер. В семпъл и въздействащ клип спортният бранд припомни значими постижения от кариерата на баскетболиста, всички те обединени от думата "завинаги". Видеото беше пуснато точно преди емоционалната реч на легендата на NBA Майкъл Джордан. Клипът на Nike е дело на агенцията Wieden + Kennedy Portland.

Плащай с времето си в IKEA

Шведският ритейлър IKEA дава възможност на клиентите си в Дубай да плащат с времето си. Колкото повече време е отнело на хората да стигнат до магазина, толкова повече неща могат да си купят от него. За целта на касата на IKEA те трябва да покажат на служителите доказателство от Google Maps за изминатото разстояние и съответно време до магазина. Кампанията на шведския бранд ще се развие и в монетизиране на времето, прекарано в магазина, което ще доведе и до повече продажби. "Преди тази кампания разбрахме две неща: в днешни дни времето е ценно и много лоялни клиенти на IKEA прекарват значителна част от него, посещавайки нашите магазини, които понякога са далеч от центъра на града", казва говорител на IKEA, цитиран от Forbes и допълва, че правилното възнаграждение за усилията на клиентите им е като им изплатят времето обратно.

Бира или коронавирус

Мексиканският бирен бранд Corona вероятно никога не си е представял, че съвпадение с името на вирус би могло да повлия негативно на бизнеса. Истерията покрай коронавируса обаче се отрази върху приходите на компанията-майка Anheuser-Busch In Bev, която прогнозира най-слабото си тримесечие от 10 години насам, пише Indipendent. От изданието допълват, че от началото на година бизнесът е загубил 170 млн. долара от китайския пазар.

Corona стана обект на критики и заради реклама, която привидно свързва името на напитката с това на коронавируса. С публикация в Twitter брандът представи нови кенове с алкохолна и ароматизирана газирана вода с надпис, гласящ, че "скоро пристига" на американския пазар. Много потребители определиха публикацията като проява на лош вкус, а според други хората твърде много се вглеждат в рекламата и виждат несъществуващи връзки.

Изданието AdWeek обяви OMD за глобална медиа агенция на годината

Медийната агенцията OMD Worldwide, част от групата на Omnicom Media Group, е обявена за медиа агенция на 2020 г. от специализираното комуникационно издание AdWeek. Агенцията печели признанието за втора поредна година. След загубата на редица клиенти през 2016 и 2017 г. OMD успява да трансформира бизнеса си и да привлече нови клиенти за милиони. На българския пазар представители на OMD са Media Direction OMD, част от комуникационната група на BBDO и Optimum Media, част от групата на DDB.

Свободни позиции:

Върховен Комисариат на ООН за Бежанците обяви вакантна позиция за Senior information Management Assistant.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Бира или коронавирус

Мексиканският бирен бранд Corona вероятно никога не си е представял, че съвпадение с името на вирус би могло да повлия негативно на бизнеса. Истерията покрай коронавируса обаче се отрази върху приходите на компанията-майка Anheuser-Busch In Bev, която прогнозира най-слабото си тримесечие от 10 години насам, пише Indipendent. От изданието допълват, че от началото на година бизнесът е загубил 170 млн. долара от китайския пазар.

Corona стана обект на критики и заради реклама, която привидно свързва името на напитката с това на коронавируса. С публикация в Twitter брандът представи нови кенове с алкохолна и ароматизирана газирана вода с надпис, гласящ, че "скоро пристига" на американския пазар. Много потребители определиха публикацията като проява на лош вкус, а според други хората твърде много се вглеждат в рекламата и виждат несъществуващи връзки.

Плащай с времето си в IKEA

Шведският ритейлър IKEA дава възможност на клиентите си в Дубай да плащат с времето си. Колкото повече време е отнело на хората да стигнат до магазина, толкова повече неща могат да си купят от него. За целта на касата на IKEA те трябва да покажат на служителите доказателство от Google Maps за изминатото разстояние и съответно време до магазина. Кампанията на шведския бранд ще се развие и в монетизиране на времето, прекарано в магазина, което ще доведе и до повече продажби. "Преди тази кампания разбрахме две неща: в днешни дни времето е ценно и много лоялни клиенти на IKEA прекарват значителна част от него, посещавайки нашите магазини, които понякога са далеч от центъра на града", казва говорител на IKEA, цитиран от Forbes и допълва, че правилното възнаграждение за усилията на клиентите им е като им изплатят времето обратно.

Изданието AdWeek обяви OMD за глобална медиа агенция на годината

Медийната агенцията OMD Worldwide, част от групата на Omnicom Media Group, е обявена за медиа агенция на 2020 г. от специализираното комуникационно издание AdWeek. Агенцията печели признанието за втора поредна година. След загубата на редица клиенти през 2016 и 2017 г. OMD успява да трансформира бизнеса си и да привлече нови клиенти за милиони. На българския пазар представители на OMD са Media Direction OMD, част от комуникационната група на BBDO и Optimum Media, част от групата на DDB.

Свободни позиции:

Върховен Комисариат на ООН за Бежанците обяви вакантна позиция за Senior information Management Assistant.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Плащай с времето си в IKEA

Шведският ритейлър IKEA дава възможност на клиентите си в Дубай да плащат с времето си. Колкото повече време е отнело на хората да стигнат до магазина, толкова повече неща могат да си купят от него. За целта на касата на IKEA те трябва да покажат на служителите доказателство от Google Maps за изминатото разстояние и съответно време до магазина. Кампанията на шведския бранд ще се развие и в монетизиране на времето, прекарано в магазина, което ще доведе и до повече продажби. "Преди тази кампания разбрахме две неща: в днешни дни времето е ценно и много лоялни клиенти на IKEA прекарват значителна част от него, посещавайки нашите магазини, които понякога са далеч от центъра на града", казва говорител на IKEA, цитиран от Forbes и допълва, че правилното възнаграждение за усилията на клиентите им е като им изплатят времето обратно.

Бира или коронавирус

Мексиканският бирен бранд Corona вероятно никога не си е представял, че съвпадение с името на вирус би могло да повлия негативно на бизнеса. Истерията покрай коронавируса обаче се отрази върху приходите на компанията-майка Anheuser-Busch In Bev, която прогнозира най-слабото си тримесечие от 10 години насам, пише Indipendent. От изданието допълват, че от началото на година бизнесът е загубил 170 млн. долара от китайския пазар.

Corona стана обект на критики и заради реклама, която привидно свързва името на напитката с това на коронавируса. С публикация в Twitter брандът представи нови кенове с алкохолна и ароматизирана газирана вода с надпис, гласящ, че "скоро пристига" на американския пазар. Много потребители определиха публикацията като проява на лош вкус, а според други хората твърде много се вглеждат в рекламата и виждат несъществуващи връзки.

Плащай с времето си в IKEA

Шведският ритейлър IKEA дава възможност на клиентите си в Дубай да плащат с времето си. Колкото повече време е отнело на хората да стигнат до магазина, толкова повече неща могат да си купят от него. За целта на касата на IKEA те трябва да покажат на служителите доказателство от Google Maps за изминатото разстояние и съответно време до магазина. Кампанията на шведския бранд ще се развие и в монетизиране на времето, прекарано в магазина, което ще доведе и до повече продажби. "Преди тази кампания разбрахме две неща: в днешни дни времето е ценно и много лоялни клиенти на IKEA прекарват значителна част от него, посещавайки нашите магазини, които понякога са далеч от центъра на града", казва говорител на IKEA, цитиран от Forbes и допълва, че правилното възнаграждение за усилията на клиентите им е като им изплатят времето обратно.

Бира или коронавирус

Мексиканският бирен бранд Corona вероятно никога не си е представял, че съвпадение с името на вирус би могло да повлия негативно на бизнеса. Истерията покрай коронавируса обаче се отрази върху приходите на компанията-майка Anheuser-Busch In Bev, която прогнозира най-слабото си тримесечие от 10 години насам, пише Indipendent. От изданието допълват, че от началото на година бизнесът е загубил 170 млн. долара от китайския пазар.

Corona стана обект на критики и заради реклама, която привидно свързва името на напитката с това на коронавируса. С публикация в Twitter брандът представи нови кенове с алкохолна и ароматизирана газирана вода с надпис, гласящ, че "скоро пристига" на американския пазар. Много потребители определиха публикацията като проява на лош вкус, а според други хората твърде много се вглеждат в рекламата и виждат несъществуващи връзки.

Изданието AdWeek обяви OMD за глобална медиа агенция на годината

Медийната агенцията OMD Worldwide, част от групата на Omnicom Media Group, е обявена за медиа агенция на 2020 г. от специализираното комуникационно издание AdWeek. Агенцията печели признанието за втора поредна година. След загубата на редица клиенти през 2016 и 2017 г. OMD успява да трансформира бизнеса си и да привлече нови клиенти за милиони. На българския пазар представители на OMD са Media Direction OMD, част от комуникационната група на BBDO и Optimum Media, част от групата на DDB.

Свободни позиции:

Върховен Комисариат на ООН за Бежанците обяви вакантна позиция за Senior information Management Assistant.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK