Онлайн рекламата след края на бисквитките

Google обяви, че ще спре събирането на бисквитки от трети страни в браузъра си Chrome

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Темата накратко
  • Google обяви, че ще спре събирането на бисквитки от трети страни в браузъра си Chrome.
  • Най-силно засегнати от промените ще бъдат компаниите, които предлагат програматик реклама.
  • Рекламодателите ще разчитат на данните за потребителите на големите сайтове, които ще бъдат все по-ценни.

Две години. Точно толкова остават докато най-големият уеб браузър Chrome, собственост на интернет гиганта Google, спре събирането на бисквитки, или т.нар. cookies, от трети страни. Това накратко означава, че вече няма да бъдат следени индивидуални данни за поведението на потребителите в различни сайтове. Макар компанията да обяви намеренията си още миналата година, новината за поетапното премахване на бисквитките беше изненада за дигитални агенции, технологични компании и собственици на сайтове. Те разполагат с вече по-малко от 24 месеца, за да се нагодят към новата интернет реалност, която крие множество неизвестни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    maddrum avatar :-|
    maddrum
    • - 1
    • + 3

    Милионите за агресивна реклама на гигантите водят до намразване на рекламите от страна на потребителите, което удря най-много малките играчи разчитащи на реклама за своя бизнес.

    Кукитата като технология, са полезни, сигурни и необходими за потребителите, но в момента никой не ги свързва с нещо хубаво.

    Ето например, Капитала ограничава по сесии материалите за четене. Забранете му да ви прави кукита или ги трийте и можете да си четете наволя.
    Елементарно решение, но ето как Капитал води потребителите да мразят кукита. А това не е никак добре!

    Нередност?
Нов коментар