Онлайн рекламата след края на бисквитките

Google обяви, че ще спре събирането на бисквитки от трети страни в браузъра си Chrome

Темата накратко
  • Google обяви, че ще спре събирането на бисквитки от трети страни в браузъра си Chrome.
  • Най-силно засегнати от промените ще бъдат компаниите, които предлагат програматик реклама.
  • Рекламодателите ще разчитат на данните за потребителите на големите сайтове, които ще бъдат все по-ценни.

Две години. Точно толкова остават докато най-големият уеб браузър Chrome, собственост на интернет гиганта Google, спре събирането на бисквитки, или т.нар. cookies, от трети страни. Това накратко означава, че вече няма да бъдат следени индивидуални данни за поведението на потребителите в различни сайтове. Макар компанията да обяви намеренията си още миналата година, новината за поетапното премахване на бисквитките беше изненада за дигитални агенции, технологични компании и собственици на сайтове. Те разполагат с вече по-малко от 24 месеца, за да се нагодят към новата интернет реалност, която крие множество неизвестни.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се