Маркетинг по време на коронавирус

Как някои компании използваха темата на деня, за да привлекат вниманието към брандовете си

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Паниката обърка сметките на много компании, но други решиха да подходят прагматично и с известна доза хумор към коронавируса. Те пречупиха темата през бизнеса си, за да привлекат вниманието на потребителите. Подобна комуникация крие известна доза рискове, особено когато темата е чувствителна. При умерено и креативно изпълнение обаче компаниите могат да изградят положителен имидж, от което бизнесът им да спечели в дългосрочен план.

В България на подобна стратегия заложиха основно онлайн бизнеси, които не за първи път използват похвата маркетинг в реално време. В края на февруари сайтът за електронна търговия ozone.bg обяви в социалните мрежи тридневна промоция за всички, които са решили да си останат вкъщи под карантина, за да се предпазят от вируса. Промо код Karantina отключваше намаление за настолни игри, пъзели и филми, доставяни до домовете. "Целта ни винаги е да правим нещо забавно с актуалните теми около нас. В случая показваме на хората, че не е страшно, дори и да се наложи да останат вкъщи за няколко дни", коментира пред "Капитал" Емил Вагенщайн, мениджър "Бизнес развитие" в компанията. По думите му публикацията се е приела по-скоро позитивно, особено от хората, които познават хумора на бранда. Въпреки това обаче кодът е бил използван за едва 3% от направените поръчки за периода.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.