Маркетинг по време на коронавирус

Как някои компании използваха темата на деня, за да привлекат вниманието към брандовете си

Паниката обърка сметките на много компании, но други решиха да подходят прагматично и с известна доза хумор към коронавируса. Те пречупиха темата през бизнеса си, за да привлекат вниманието на потребителите. Подобна комуникация крие известна доза рискове, особено когато темата е чувствителна. При умерено и креативно изпълнение обаче компаниите могат да изградят положителен имидж, от което бизнесът им да спечели в дългосрочен план.

В България на подобна стратегия заложиха основно онлайн бизнеси, които не за първи път използват похвата маркетинг в реално време. В края на февруари сайтът за електронна търговия ozone.bg обяви в социалните мрежи тридневна промоция за всички, които са решили да си останат вкъщи под карантина, за да се предпазят от вируса. Промо код Karantina отключваше намаление за настолни игри, пъзели и филми, доставяни до домовете. "Целта ни винаги е да правим нещо забавно с актуалните теми около нас. В случая показваме на хората, че не е страшно, дори и да се наложи да останат вкъщи за няколко дни", коментира пред "Капитал" Емил Вагенщайн, мениджър "Бизнес развитие" в компанията. По думите му публикацията се е приела по-скоро позитивно, особено от хората, които познават хумора на бранда. Въпреки това обаче кодът е бил използван за едва 3% от направените поръчки за периода.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал