Маркетинг по време на коронавирус
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Коронакризата

Маркетинг по време на коронавирус

Маркетинг по време на коронавирус

Как някои компании използваха темата на деня, за да привлекат вниманието към брандовете си

9228 прочитания

Паниката обърка сметките на много компании, но други решиха да подходят прагматично и с известна доза хумор към коронавируса. Те пречупиха темата през бизнеса си, за да привлекат вниманието на потребителите. Подобна комуникация крие известна доза рискове, особено когато темата е чувствителна. При умерено и креативно изпълнение обаче компаниите могат да изградят положителен имидж, от което бизнесът им да спечели в дългосрочен план.

В България на подобна стратегия заложиха основно онлайн бизнеси, които не за първи път използват похвата маркетинг в реално време. В края на февруари сайтът за електронна търговия ozone.bg обяви в социалните мрежи тридневна промоция за всички, които са решили да си останат вкъщи под карантина, за да се предпазят от вируса. Промо код Karantina отключваше намаление за настолни игри, пъзели и филми, доставяни до домовете. "Целта ни винаги е да правим нещо забавно с актуалните теми около нас. В случая показваме на хората, че не е страшно, дори и да се наложи да останат вкъщи за няколко дни", коментира пред "Капитал" Емил Вагенщайн, мениджър "Бизнес развитие" в компанията. По думите му публикацията се е приела по-скоро позитивно, особено от хората, които познават хумора на бранда. Въпреки това обаче кодът е бил използван за едва 3% от направените поръчки за периода.

От онлайн магазина ebag.bg отново с публикации в социалните мрежи уверяват потребителите, че следят температурата на служителите си, които използват също ръкавици и дезинфектанти, за да бъдат клиентите им спокойни при доставките до домовете и офисите.

В темата на месеца се опитаха да влязат и от алкохолния бранд Smirnoff с публикация, в която обясняват, че "остават верни на короната". Идеята им обаче остана по-скоро неразбрана от потребителите, предвид реакциите им в социалните мрежи.

Глобален отзвук

През изминалите седмици международни компании също използваха коронавируса, за да подсилят имиджа си пред потребителите. Някои от тях заложиха на по-дългосрочни услуги или временна промяна в бизнес модела си. Китайският производител на автомобили Geely например лансира услуга за онлайн покупка на коли и доставка до домовете.

Порносайтът Xhamster пусна безплатен премиум достъп до съдържанието си до края на март в регионите с най-много регистрирани заразени. "Най-лесният начин да се предотврати разпространението на вируса е да се избегне директен контакт с други хора. Именно тук порното може да помогне", коментира пред медии вицепрезидентът на Xhamster Алекс Хокинс. Търговец в Amazon пък рекламира стоките си, като "незасегнати от вируса", защото се доставят от склада на технологичния гигант в САЩ.

Понякога обаче съвпаденията могат да изиграят лоша шега за компаниите. Мексиканският бирен бранд Corona стана обект на критики заради реклама, която привидно свързва името на напитката с това на коронавируса. С публикация в Twitter брандът представи нова алкохолна напитка, а рекламата й гласеше, че "скоро пристига" на американския пазар. Много потребители определиха публикацията като проява на лош вкус, а според други хората твърде много се вглеждат в рекламата и виждат несъществуващи връзки. В резултат на това Corona изтри публикацията си в социалната мрежа.

Източник: Shutterstock

Паниката обърка сметките на много компании, но други решиха да подходят прагматично и с известна доза хумор към коронавируса. Те пречупиха темата през бизнеса си, за да привлекат вниманието на потребителите. Подобна комуникация крие известна доза рискове, особено когато темата е чувствителна. При умерено и креативно изпълнение обаче компаниите могат да изградят положителен имидж, от което бизнесът им да спечели в дългосрочен план.

В България на подобна стратегия заложиха основно онлайн бизнеси, които не за първи път използват похвата маркетинг в реално време. В края на февруари сайтът за електронна търговия ozone.bg обяви в социалните мрежи тридневна промоция за всички, които са решили да си останат вкъщи под карантина, за да се предпазят от вируса. Промо код Karantina отключваше намаление за настолни игри, пъзели и филми, доставяни до домовете. "Целта ни винаги е да правим нещо забавно с актуалните теми около нас. В случая показваме на хората, че не е страшно, дори и да се наложи да останат вкъщи за няколко дни", коментира пред "Капитал" Емил Вагенщайн, мениджър "Бизнес развитие" в компанията. По думите му публикацията се е приела по-скоро позитивно, особено от хората, които познават хумора на бранда. Въпреки това обаче кодът е бил използван за едва 3% от направените поръчки за периода.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK