Паниката обърка сметките на много компании, но други решиха да подходят прагматично и с известна доза хумор към коронавируса. Те пречупиха темата през бизнеса си, за да привлекат вниманието на потребителите. Подобна комуникация крие известна доза рискове, особено когато темата е чувствителна. При умерено и креативно изпълнение обаче компаниите могат да изградят положителен имидж, от което бизнесът им да спечели в дългосрочен план.
В България на подобна стратегия заложиха основно онлайн бизнеси, които не за първи път използват похвата маркетинг в реално време. В края на февруари сайтът за електронна търговия ozone.bg обяви в социалните мрежи тридневна промоция за всички, които са решили да си останат вкъщи под карантина, за да се предпазят от вируса. Промо код Karantina отключваше намаление за настолни игри, пъзели и филми, доставяни до домовете. "Целта ни винаги е да правим нещо забавно с актуалните теми около нас. В случая показваме на хората, че не е страшно, дори и да се наложи да останат вкъщи за няколко дни", коментира пред "Капитал" Емил Вагенщайн, мениджър "Бизнес развитие" в компанията. По думите му публикацията се е приела по-скоро позитивно, особено от хората, които познават хумора на бранда. Въпреки това обаче кодът е бил използван за едва 3% от направените поръчки за периода.
От онлайн магазина ebag.bg отново с публикации в социалните мрежи уверяват потребителите, че следят температурата на служителите си, които използват също ръкавици и дезинфектанти, за да бъдат клиентите им спокойни при доставките до домовете и офисите.
В темата на месеца се опитаха да влязат и от алкохолния бранд Smirnoff с публикация, в която обясняват, че "остават верни на короната". Идеята им обаче остана по-скоро неразбрана от потребителите, предвид реакциите им в социалните мрежи.

Глобален отзвук
През изминалите седмици международни компании също използваха коронавируса, за да подсилят имиджа си пред потребителите. Някои от тях заложиха на по-дългосрочни услуги или временна промяна в бизнес модела си. Китайският производител на автомобили Geely например лансира услуга за онлайн покупка на коли и доставка до домовете.
Порносайтът Xhamster пусна безплатен премиум достъп до съдържанието си до края на март в регионите с най-много регистрирани заразени. "Най-лесният начин да се предотврати разпространението на вируса е да се избегне директен контакт с други хора. Именно тук порното може да помогне", коментира пред медии вицепрезидентът на Xhamster Алекс Хокинс. Търговец в Amazon пък рекламира стоките си, като "незасегнати от вируса", защото се доставят от склада на технологичния гигант в САЩ.
Понякога обаче съвпаденията могат да изиграят лоша шега за компаниите. Мексиканският бирен бранд Corona стана обект на критики заради реклама, която привидно свързва името на напитката с това на коронавируса. С публикация в Twitter брандът представи нова алкохолна напитка, а рекламата й гласеше, че "скоро пристига" на американския пазар. Много потребители определиха публикацията като проява на лош вкус, а според други хората твърде много се вглеждат в рекламата и виждат несъществуващи връзки. В резултат на това Corona изтри публикацията си в социалната мрежа.


Паниката обърка сметките на много компании, но други решиха да подходят прагматично и с известна доза хумор към коронавируса. Те пречупиха темата през бизнеса си, за да привлекат вниманието на потребителите. Подобна комуникация крие известна доза рискове, особено когато темата е чувствителна. При умерено и креативно изпълнение обаче компаниите могат да изградят положителен имидж, от което бизнесът им да спечели в дългосрочен план.
В България на подобна стратегия заложиха основно онлайн бизнеси, които не за първи път използват похвата маркетинг в реално време. В края на февруари сайтът за електронна търговия ozone.bg обяви в социалните мрежи тридневна промоция за всички, които са решили да си останат вкъщи под карантина, за да се предпазят от вируса. Промо код Karantina отключваше намаление за настолни игри, пъзели и филми, доставяни до домовете. "Целта ни винаги е да правим нещо забавно с актуалните теми около нас. В случая показваме на хората, че не е страшно, дори и да се наложи да останат вкъщи за няколко дни", коментира пред "Капитал" Емил Вагенщайн, мениджър "Бизнес развитие" в компанията. По думите му публикацията се е приела по-скоро позитивно, особено от хората, които познават хумора на бранда. Въпреки това обаче кодът е бил използван за едва 3% от направените поръчки за периода.
0 коментара