Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 март)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 март)

Онлайн рекламата след края на бисквитките; Маркетинг по време на коронавирус; Новото лого на BMW и др.

3321 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Онлайн рекламата след края на бисквитките

Остават две години, докато най-големият уеб браузър Chrome, собственост на интернет гиганта Google, спре събирането на бисквитки, или т.нар. cookies, от трети страни. Специалистите са единодушни, че най-засегнати от промените в Chrome ще бъдат компаниите, които предлагат програматик реклама. Цената на таргетираните реклами също може да се повиши. Промените ще се отразят и на малките сайтове, които не разполагат с достатъчно количество собствени данни за аудиториите си.

Най-големият браузър паралелно работи върху разработването на алтернатива на бисквитките за играчите на пазара на онлайн реклама. Платформата Private Sandbox цели да направи анонимна личната информация, да групира потребителите на база общи интереси и да ги представи на рекламодателите като обща рекламна аудитория.

Повече за това как ще се отрази премахването на бисквитките на бизнеса може да прочетете тук>>

Маркетинг по време на коронавирус

Паниката обърка сметките на много компании, но други решиха да подходят прагматично и с известна доза хумор към коронавируса. Те пречупиха темата през бизнеса си, за да привлекат вниманието на потребителите.

В България на подобна стратегия заложиха основно онлайн бизнеси, които не за първи път използват похвата маркетинг в реално време. Това бяха сайтът за електронна търговия ozone.bg с промо код за отстъпка Karantina и онлайн магазина ebag.bg, които с публикации в социалните мрежи уверяват потребителите, че следят здравословното състояние на служителите си.

Международни компании също използваха коронавируса, за да подсилят имиджа си пред потребителите, като заложиха на по-дългосрочни услуги или временна промяна в бизнес модела си.

Повече примери за маркетинг в реално време от България и света може да видите тук>>

Весела Апостолова става главен оперативен директор на "Publicis Groupe България"

Фотограф: Надежда Чипева

Досегашният изпълнителен директор на комуникационния бизнес на групата "Publicis Groupe България" Весела Апостолова вече поема и длъжността на оперативен директор. На новата позиция тя ще работи в посока развиване на модела за предлагане на всички комуникационни услуги на едно място и централизираното им управление. Апостолова ще отчита постигнатото на главния изпълнителен директор на комуникационната група Николай Неделчев.

Весела Апостолова има дългогодишен опит в сферата на комуникациите, от които 16 години в "Publicis Groupe България". Работила е в медийната агенция Zenith, след това две години е зам. изпълнителен директор на медийния бизнес на групата. През 2019 г. поема длъжността изпълнителен директор на комуникационния бизнес на "Publicis Groupe България" и отговаря за стратегическото управление на творческите и комуникационните звена.

United Partners поема обслужването на Volvo Trucks

Българската PR агенция United Partners поема местното комуникационно обслужване на шведския бранд за Volvo Trucks, част Volvo Group, който предлага средни до тежки товарни автомобили. Договорът за обслужване е с продължителност 12 месеца с възможност за удължаване. От агенцията коментираха за "Капитал", че партньорството им ще се фокусира върху организиране на стратегията на бранда в медийното пространство, управление на прес информация, мониторинг, анализ и оптимизация на комуникационните кампании. За първите девет месеца на 2019 г. от Volvo са продали общо 365 тежкотоварни автомобила в България, а за цялата 2018 г. броят им е 490 по данни на МВР.

Дигитален бизнес

Facebook променя концепцията си за Libra заради регулаторен натиск

Facebook и партньорите му променят плановете за общия си проект за криптовалута Libra, съобщава The Verge. Новата концепция на инициативата е изменена така, че Libra няма да представлява глобална, базирана на блокчейн, дигитална валута, а мрежа за разплащания, която ще позволява транзакции на множество вече съществуващи дигитални валути, както и такива, емитирани от централните банки или подкрепени от щатския долар и еврото.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

100-те най-влиятелни жени на сп. Time

Във връзка с Международния ден на жената 8 март, специално издание на списание Time ще отдаде почит към 100-те най-влиятелни жени в света през последните 100 години. Проектът е съвместен между изданието и гиганта P&G и включва също документален филм, в който ще бъде разказана историята на всяка от жените. Продукцията се финансира от P&G, но няма да включва реклама или брандирано съдържание от компанията. Компанията ще публикува рекламни визии на свои продукти в специалното печатно издание на Time, което включва и плакат на 100-те корици с жените, променили света. Сред тях има политици - Индира Ганди, Маргарет Тачър, активистки - Анджела Дейвис, писатели - Дж. К. Роулинг, и артисти - Мерилин Монро, Опра Уинфи, Бионсе и др.

Рекламен бизнес

Новото лого на BMW

Германският автомобилен производител BMW вече е с ново лого, което е най-голямата брандинг промяна за компанията от 1917 г., когато беше представена емблемата. Брандът залага на по-модерен и минималистичен стил, който предизвика полемика в комуникационните среди. Новото лого на BMW не е вече триизмерно, което според специалисти е остарял ефект. Премахнат е и черният външен кръг на емблемата, която вече е прозрачна. Именно тази промяна събра критики, защото прозрачното лого няма да стои по един и същ начин на всеки цвят кола, пише The Verge. Новият дизайн ще бъде използван първо за онлайн и офлайн комуникационни цели.

Повече тук>>

Новата кампания на McDonald's

Веригата за бързо хранене McDonald's лансира нова рекламна кампания в Пуерто Рико, като изобрази популярни храни и напитки от менюто си чрез златната арка от логото си. Тя се появява в илюстрациите на пържени картофи, сладолед, хамбургер и др. В допълнение на това, натрупани една до друга, арките изписват и звука "мммм". Кампанията, дело на агенцията TBWA\Puerto Rico и дизайнерския екип на TBWA New York, ще се развие до края на годината през външна и телевизионна реклама в Пуерто Рико и публикации в социалните мрежи.

Хитлер на маратонки

Само за няколко дни моделът маратонки Storm Adrenaline на Puma доби противоречива слава. При една от комбинациите от цветове на маратонките потребители от Русия видяха прилика с Хитлер - черни ивици, които наподобяват формата на разпознаваемите коса и мустаци на диктатора. Макар от компанията все още да не са коментирали колажите на маратонките до снимка на Хитлер, потребители продължават да споделят илюстрациите. Повечето коментари относно приликата са по-скоро хумористични, но някои клиенти все пак заявиха, че ще бойкотират спортния бранд.

Свободни позиции:

"Капитал Кариери" обяви вакантна позиция за Content manager.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK