Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

4511 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Рекламният фестивал ФАРА се отлага

Най-големият български рекламен фестивал ФАРА се отлага, обявиха организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Събитието отличава творческите постижения на агенциите от страната и трябваше да се проведе от 11 до 13 юни в Пловдив. Предвид влезлите в сила мерки във връзка с пандемията от коронавирус 21-о издание на фестивала остава без фиксирана дата, но от БАКА посочват, че ако ситуацията позволява ще се проведе през есента. Отлагането му вероятно ще доведе и до обновяване на правилата, като например периода на реализираните кампании, с които агенциите могат да участват. От друга страна, изместването на ФАРА доближава събитието до другия голям рекламен фестивал "Effie България", който отличава най-ефективните кампании и традиционно се провежда в края на годината. Така е възможно да се наложи агенциите да подготвят паралелно заявките си и за двата конкурса.

Да направиш рекламен клип от вкъщи

Telenor лансира рекламна кампания, заснета от домовете на служителите, която призовава хората да си останат вкъщи. В клипа със заглавие "Остани вкъщи. Важно е" участват служители от Telenor, хора от рекламната агенция guts&brainsDDB, която обслужва телекома освен на българския и на унгарския пазар, както и от агенциите DNA и Tribal Worldwide Sofia, също част от групата на DDB. Всички те представят как прекарват времето си в изолация вкъщи. "Идеята на клипа е да сме отговорни към обществото и да докажем, че вкъщи има толкова много неща за правене", коментира за "Капитал" Михаела Камишев, акаунт директор в guts&brainsDDB. Тя допълва, че идеята за кампанията и изпълнението й отнемат едва два дни.

Рекламата вече може да бъде видяна в национален ефир и представя безплатните услуги, които Telenor предоставя на клиентите си до 18 април във връзка с обявеното извънредно положение. Освен през телевизионнa рекламa кампанията ще се развие също в социалните мрежи и сайта на бранда. "Това не е рекламна кампания в смисъла на това, което всички познаваме. Това е призив да бъдем отговорни на първо място към себе си и след това към всички други, защото иначе няма как да се борим с вируса. И е важно да се седим вкъщи", казва в заключение Михаела Камишев.

Дигитален бизнес

Facebook ще дари 100 млн. долара на малкия бизнес по света, засегнат от коронавируса

Facebook ще отдели 100 млн. долара под формата на пари в брой и реклама в платформата. Сумата ще се разпредели към над 30 хил. малки фирми в повече от 30 държави по света, където служители на Facebook работят и живеят. Не е уточнено обаче дали това се отнася само за места, където компанията има директен договор със служители, или и за такива, наети през трети компании. В България например модераторите, работещи по съдържанието на Facebook, са наети през TELUS.

Netflix и YouTube свалят качеството на стрийминга, за да не претоварват мрежата

Netflix и YouTube ще свалят качеството на стрийминга в платформите си за Европейския съюз през следващите 30 дни заради повишения трафик на интернет, следствие от социалната изолация заради коронавируса.

Много от хората се насочиха към гледане на сериали и друго видеосъдържание, като според данните на Netflix и YouTube времето, прекарано в платформите, е скочило с 20% през предходния уикенд, както и с 40% в страни като Испания и Австрия. Свалянето на качеството от високо до стандартно ще намали трафика в европейските мрежи с 25%, сочат изчисленията на Netflix.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Корици във време на пандемия

Кориците на редица печатни издания отразиха новата реалност на живота по време на пандемия. Илюстрацията на The New Yorker, озаглавена "Критична маса", представя домино, наредено в кръг във формата на вируса, в центъра на който е човекът. Илюстрацията е на художника Кристоф Ниман. Изданието New York пък залага на посланието "Без планика" на корицата си, но задрасква думата "без".

С тематична корица във връзка с пандемията се включи американското издание New York Post, която представя снимка на Статуята на свободата в Ню Йорк, която гледа отегчено през прозореца.

Рекламен бизнес

Фестивалът Cannes Lions също се отлага

Най-големият международен рекламен фестивал Cannes Lions, който трябваше да се проведе традиционно през юни в Кан, се отлага. Предвид постоянно променящата се обстановка няма обявена конкретна следваща дата за събитието. "Нашата общност е изправена пред безпрецедентни предизвикателства и сътрудничеството никога не е било по-важно. Сега сме фокусирани върху планирането на фестивала, за да гарантираме, че нашата общност ще има възможност да разпознае необикновената работа, която допринася за бизнеса, организациите и обществото", коментира в публично съобщение управляващият директор на фестивала Саймън Кук. Освен конкурсната програма, едноседмичното събитие събира на едно място комуникационни специалисти от цял свят и очертава тенденциите в сектора. Затова агенции и редица компании всяка година плащат огромни суми, за да имат възможност да присъстват на събитието и да се представят пред многобройната публика. Големият въпрос е ще могат ли тази година да си го позволят?

Един за всички

Спортният гигант Nike заяви, че подкрепя мерките за социално дистанциране, като публикува призив към потребителите в социалните мрежи. "Ако някога сте мечтали да играете за милиони хора по света, сега е вашият шанс. Играйте вътре, играйте за света", гласи публикацията на бранда, който допълва, че сега повече от всяка всички сме един отбор. Идеята за публикацията е съвместна с агенцията Wieden + Kennedy Portland. Усилията на компанията не спират до призиви в социалните мрежи. Малко преди публикацията си Nike обяви, че ще осигури 15 млн. долара за борба с коронавируса през благотворителната си фондация.

Още призиви на компаниите за социално дистанциране

Едно от най-разпознаваемите лога - това на Coca Cola, се промени, за да покаже подкрепата си към социалното дистанциране за справяне с разпространението на COVID-19. Компанията издигна билборд на Times Square, на който е изписано името на бранда, но с разстояние между всяка буква. Рекламното съобщение гласи в допълнение: "Да стоим на разстояние е най-добрият начин да останем свързани". Кампанията е дело на агенцията Mercardo McCann и ще се ограничи само до билборд на Times Square в Ню Йорк.

В инициативата се включи и веригата за бързо хранене McDonald's. Също сред най-разпознаваемите лога в света, златните арки, които образуват M, се разделиха с цел да призоват хората да спазват социалната дистанция. Промяната се отнася за веригата в Бразилия и е съвместен проект с агенцията DPZ&T. Новото лого е отразено във всички бразилски профили на McDonald's в социалните мрежи.

Словенският творчески директор Юре Товрян пък преработи някои емблематични лога, за да бъдат актуални във време на пандемия и призиви за социална дистанция. Новите вариации бързо станаха популярни в социалните мрежи.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход