Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

2374 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Ваксина срещу комуникационна криза

От задаващата се комуникационна и икономическа криза някои компании ще излязат като победители, а за други тя може да се окаже фатална. Същото важи и за комуникационните агенции, които сега имат възможност да покажат на клиентите си защо са им нужни.

Макар да няма всеобщо златно правило за комуникация по време на пандемия, ви представяме някои стъпки, които компаниите и техните агенции могат да следват.

Като начало бизнесите трябва да започнат с вътрешна комуникация. Добре е да заложат на истински и прости послания към хората и да се фокусират върху подкрепата на каузи. Редица специалисти съветват компаниите да не спират комуникациите си и да поддържат диалога с потребителите.

Всички съвети на специалистите може да прочетете тук>>

InGlobo вече е с нов издател

Месечното списание за пътешествия и изкуство InGlobo вече е с нов издател - компанията "ИнГлобо медия", собственост на Мария Георгиева и Свилен Георгиев, който също е и главен редактор на изданието. След едномесечна пауза InGlobo излиза отново на хартия с обем 112 страници за цена 8 лв., като от тази седмица започва разпространението на първия брой, изготвен под новото ръководство. Изданието ще има и дигитална версия, която от април ще бъде достъпна чрез платформата за групово финансиране Patreon.

В продължение на близо година списанието се издаваше от медийната група Attica Eva, а преди това то беше в едно портфолио с политическото списание A-Specto, което спря да излиза през лятото на 2018 г. Екипът на InGlobo остава същият, както и тиражът му - 10 хил. бройки. "Положителната страна на настоящата извънредна ситуация е, че даде тласък на осъществяването на идеите ни и ни мотивира да се адаптираме към новата среда", коментира за медиите Свилен Георгиев.

Кампанията на А1 влезе в класацията на изданието adforum

Реклама на A1 за услугата дигитален портфейл A1 Wallet попадна в топ 5 на най-добрите кампании за месеца в Източна Европа и Централна Азия според международната платформа adforum. Кампанията е дело на агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, част от комуникационната група "Publicis Groupe България". Екипът разказва, че идеята на клипа е да промени представите на хората за начините, по които могат да управляват парите си. Затова и слоганът на кампанията е "Излизаш само с телефон, връщаш се с история". Клипът попада на четвърто място в подреждането на adforum за месеца, но има най-висок рейтинг от потребителите на сайта. Сред другите класирани са реклами от Русия, Чехия и Полша.

Браншови организации с призив за споменаване на имената на компании в медиите

Редица комуникационни организации се обединиха с призив за споменаването на имената на компании и брандове - дарители в новинарски емисии, телевизионни предавания и публикации в електронни медии. Основната причина това да не се случва е тълкуванието на Закона за радиото и телевизията от страна на големите канали, които смятат, че споменаването дори и на името на някоя компания може да бъде разтълкувано като реклама и съответно да доведе до глоба за медията.

Асоциациите апелират това да се промени още повече, защото последните седмици множество дружества се включиха с помощи, дарения и социално отговорни инициативи за борба с коронавируса в България. "Намираме, че скриването на имената на компаниите днес е съществена пречка пред информираността и ангажираността на гражданите, както и пред създаването на усещане за сплотеност на обществото в този толкова труден момент", пишат още те в отворено писмо.

Медиен бизнес

Спазвайки социалната изолация заради коронавируса, потреблението в стрийминг платформите се повишава, но рекламодателите не увеличават рекламите си, пише WSJ. Според данни на Wurl през последната седмица американците прекарват с 12% повече време в гледане на стрийминг съдържание. Платформите, които продават рекламен инвентар обаче, не се радват на повече заявки, а точно обратното. Компании от сектора на туризма и недвижимите имоти са намалили със 70% рекламните си инвестициите в платформата SpotX през последната седмица. Друга американска платформа пък наблюдава намаление на вложенията със средно 20 - 30% от ресторанти, организатори на събития и концерти.

Повече по темата тук>>

Рекламен бизнес

Проучване на IAB: Коронавирусът ще повлияе повече върху рекламните инвестиции, отколкото икономическата криза през 2008 г.

Американският клон на браншовото сдружение IAB, което обединява медии, дигитални агенции и технологични компании, публикува проучване, проведено сред над 400 членове на асоциацията. 74% от тях посочват, че коронавирусът ще има по-голямо влияние върху рекламните инвестиции в САЩ, отколкото финансовата криза през 2008 г. Около 24% от анкетираните компании пък заявяват, че са спрели изцяло рекламните си инвестиции за първото и второто тримесечие на 2020 г. Близо 46% пък са преосмислили комуникационните си разходи за периода.

IKEA показва как да си останете вкъщи

Шведският мебелен бранд IKEA се включи в призив за социално дистанциране. Компанията използва дизайна на познатите указания за сглобяване на мебели, за да покаже на хората какво е необходимо, за да си останат вкъщи. В случая всичко, от което се нуждаят, е ключ, брава и много тоалетна хартия. Илюстрацията е публикувана в профила в социалните мрежи на израелския клон на IKEA и е дело на агенцията McCann Tel-Aviv Israel. Публикацията гласи още "Наистина не е толкова трудно просто да си останеш вкъщи".

IKEA Israel

Новата реклама на CNN

Американската медия CNN лансира нова рекламна кампания във връзка с пандемията от коронавирус, която акцентира на това колко важни са фактите и посочването на истината по време на криза. Рекламният клип със заглавие "Фактите на първо място" залага изцяло на силни послания като "Във време на несигурност фактите осигуряват яснота", "Във време на тревога фактите носят утеха" и "Във време на разделение фактите обединяват". Кампанията е направена за по-малко от 24 часа и е дело на агенцията FIG, пише изданието AdAge.

Свободни позиции:

M3 Communications обяви вакантна позиция за Social media expert.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK