Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Весела Апостолова

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и главен оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

3812 прочитания

Весела Апостолова

© Надежда Чипева


Визитка

Весела Апостолова има дългогодишен опит в сферата на комуникациите, от които 16 години в групата "Publicis Groupe България", в която към момента работят над 100 човека. Кариерата й започва като асистент медиа планьор в медийната агенция Mediamark и преминава през длъжностите акаунт мениджър, нов бизнес директор и заместник-изпълнителен директор на ZenithOptimedia. С увеличаването на медийните агенции Апостолова става зам.-изпълнителен директор на медийния бизнес на групата. През 2019 г. поема длъжността изпълнителен директор на комуникационния бизнес на "Publicis Groupe България" и отговаря за стратегическото управление на творческите и комуникационните звена. От началото на март Весела Апостолова пое и длъжността главен оперативен директор. На новата позиция тя ще работи в посока развиване на модела за предлагане на всички комуникационни услуги на едно място и централизираното им управление.

Има ли отражение върху бизнеса ви извънредното положение и последвалите от него мерки?

- Безопасността и здравето на служителите са най-големият ни приоритет, затова целият екип на "Publicis Groupe България" работи дистанционно от 13 март. Комуникацията с клиентите и работата между екипите става чрез онлайн платформи, включително използваме глобалните платформи на Publicis Groupe. Много от бизнесите са несигурни за бъдещето в момента, затова продължаваме да сме близо до клиентите ни, като ги съветваме да взимат правилни маркетингови решения на базата на всички данни, инструменти и експертиза, с които разполагаме. Поддържаме висок стандарт и темпо на работа.

В непрекъснат контакт сме с колегите си от целия свят и споделяме добри практики и инициативи за справяне със ситуацията. Учим се от тези, които вече са минали през най-тежката част на пандемията. Екипите ни локално са обединени около това да идентифицират промените в нагласите на българските потребители, фокусират се върху правилните послания по време на криза и адаптират бързо настоящи кампании в онлайн и телевизионна среда. Звеното ни за изследвания активно работи с методология за анализ на разговора в социалните медии, за да можем да даваме стратегически препоръки за комуникация по време на пандемия и след това. Помагаме на клиентите си и във вътрешната комуникация с техните служители, едно от най-важните действия на всяка компания в момент като този.

Как се променя работата на компанията в период на извънредно положение?

- По-мобилизирани сме от всякога, но с работата от вкъщи и ограниченията за социален живот хората не могат да разграничат кога свършва работният ден и да сложат точка на комуникацията по служебни теми. Във връзка сме до късните часове на деня. Мисленето ни е по-критично, решенията, които предлагаме, са по-смели, по-добри, продуктивността ни е по-висока, въпросът е докога можем да издържим на това темпо и на социалната изолация, запазвайки позитивния си дух. Надявам се всички да останем здрави.

От 16 години работите в "Publicis Groupe България". Какво ви задържа толкова време на едно работно място?

- Задържа ме промяната, "единственото сигурно нещо". През годините са се променяли клиентите ни, секторите, за които работим, предизвикателствата в начина на работа, случване на бизнеса, какво искаме да предлагаме на клиентите дългосрочно, изненадите от какво всъщност се нуждаят те в краткосрочен план, за да са успешни и да вървим напред към големите неща. Винаги съм била мотивирана от умните хора, с които работя ежедневно, колегите, лидерите в групата, в локален и глобален план, хора, които носят емоционална интелигентност, съчетана с опит, позиция, енергия за промяна на статуквото.

След медийния бизнес започвате да управлявате и творческия бизнес на групата. Как се различава моделът на работа в двете звена и как се адаптирахте?

- Средата и хората не бяха нови за мен и адаптацията беше сравнително бърза. Основната разлика е в многообразието на продукти и услуги в портфолиото и палитрата от специалисти - PR експерти, технологични гуру-та, творчески лидери с различни профили, хора на словото и визуални естети. В медиите средата е по-хомогенна като длъжности, отговорности, личностен профил. Моделът на работа в комуникационната част на бизнеса изисква много повече работа в група и непрекъснато общуване и обмен на идеи. Дисциплината в медиите, от друга страна, е много по-голяма, нещо, което творческите натури трудно приемат.

Отскоро сте и главен оперативен директор на компанията. Какви нови задължения имате?

- Целта ми е да сме разбираеми в предложенията си и нужни за клиентите като съвкупност от експертизи, да даваме бизнес решения в краткосрочен, но и в дългосрочен план, да сме достъпни, полезни, но и винаги с мисъл за допълнителната крачка напред и поглед в общото ни успешно бъдеще.

Какви са предимствата на централизираното предлагане на услуги?

- Когато при нас дойде клиент и каже "Искам телевизионен клип другата седмица" или "Дайте ми оферта за месечна поддръжка на фейсбук страницата ни", ние функционираме по начин, при който за кратък период от време да диагностицираме реалния проблем, конкретните бизнес нужди и да посъветваме клиента какво може да направи, за да инвестира парите си и да очаква ефект, а не просто да ги изхарчи в един или два канала.

Крайната дума е на клиента, но нашият модел предполага да виждаме цялата картина и да даваме стратегически решения за цялостен подход - от анализ на разговора за дадена марка, през стратегия за марката, PR до творческа концепция, медийна стратегия и кампании в ефир. Зад тези решения имаме и кой да ги изпълни и да носи отговорността за тях. Стратегиите си базираме на данни от всички инструменти, с които разполагаме на локално ниво и в глобален план. От миналата година сме в партньорство с консултантската компания Next Consult, така че решенията ни да обхващат и организационните процеси при клиентите ни. Съвместно с тях предлагаме Salesforce решения, в които връзката между активни кампании и продажби е ясно видима за клиентите.

А какви могат да бъдат подводните камъни в централизираното предлагане на услуги?

- Понякога клиентите мислят, че защото сме големи, работата с нас е по-бавна и тромава. Но когато имаш достатъчно опитни хора с поглед върху бизнеса, които да опосредстват връзката с клиента, резултатите са бързи и качеството е на високо ниво. Разчитаме на тези хора, за да местят подводните камъни, без клиентът да разбере и за него да остане удоволствието от крайния резултат. Това е процес и както във всеки процес е въпрос на напасване.

Отрази ли се на бизнеса смяната на собствеността на "Нова броудкастинг груп" и очакваната скорошна смяна на собствеността на "бТВ медиа груп"?

- Не, до момента няма отражение. Важна е телевизионната аудитория. Промяната на собствеността интересува клиентите предимно в частта ефект върху рейтингите.

Как си представяте бъдещето на комуникационния бизнес?

- Свят, в който границите между продукт и потребител продължават да падат. Универсални рекламисти, които разбират и могат всичко, но притежават едно уникално предимство - магията на раждане на идеите. Идеите, които променят нас, света, смисъла.

Ако не бяхте в комуникационния бизнес, в коя друга сфера си представяте, че бихте работили?

- Адаптивна съм и бих работила всичко, което ми е интересно, динамично, води до ясен краен резултат, който има смисъл за мен и е от полза за хората. Намирам много полезни стратегии за нашата индустрия и за бизнеса като цяло от спортния мениджмънт и геополитиката.

Кои бизнес книги бихте препоръчали?

- Последната книга, която прочетох, е Trillion Dollar Coach/ The Leadership Playbook of Silicon Valley's Bill Campbell на Ерик Шмид, Джонатан Розенберг и Алън Йгъл. За жените лидери препоръчвам любимата си книга по темата: How remarkable women lead на Джоана Барсх и Сузи Кранстън от McKinsey&Company. В момента чета Rebel ideas на Матю Сиед за силата на различното мислене. Сега е време да прочетете или препрочетете "Черният лебед" на Насим Талеб за въздействието на неочакваните събития в живота и на пазара.

Какви технологични джаджи използвате в ежедневието си?

- Телефон и компютър с десетки синхронизирани приложения, които правят живота по-лесен и интересен. Когато имам нужда да си представя нещо в перспектива обаче, винаги се връщам към белия лист и молива.

Визитка

Весела Апостолова има дългогодишен опит в сферата на комуникациите, от които 16 години в групата "Publicis Groupe България", в която към момента работят над 100 човека. Кариерата й започва като асистент медиа планьор в медийната агенция Mediamark и преминава през длъжностите акаунт мениджър, нов бизнес директор и заместник-изпълнителен директор на ZenithOptimedia. С увеличаването на медийните агенции Апостолова става зам.-изпълнителен директор на медийния бизнес на групата. През 2019 г. поема длъжността изпълнителен директор на комуникационния бизнес на "Publicis Groupe България" и отговаря за стратегическото управление на творческите и комуникационните звена. От началото на март Весела Апостолова пое и длъжността главен оперативен директор. На новата позиция тя ще работи в посока развиване на модела за предлагане на всички комуникационни услуги на едно място и централизираното им управление.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK