Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 апр 2020, 9:27, 3029 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Coca-cola спря рекламната си комуникация

Фотограф: Regis Duvignau

Един от най-разпознаваемите брандове и световен гигант в производството на безалкохолни напитки Coca-cola обяви, че преустановява глобалната си рекламна комуникация за неопределен период от време като следствие от пандемията от коронавирус. Решението се отнася за всички напитки от портфолиото на Coca-cola, сред които още Fanta, Sprite, Cappy, Fuze Tea и др. Компанията обяви новината с публикация в профилите ли в социалните мрежи и добави, че фокус в момента е да гарантират безопасността на служителите си и местните общности. В допълнение от Coca-cola обявяват, че ще дарят през фондацията си 120 млн. долара за справяне с COVID-19.

"Капитал" изпрати въпроси по темата, но към момента от компанията не споделят повече подробности за решението си.

По данни на ГАРБ в България Coca-cola e най-големият рекламодател в тв в категория "Напитки" с брутни бюджети за 2018 г. в размер на 37.9 млн. лв. Компанията попада в топ 10 на най-големите рекламодатели в страната по данни на другата пийпълметрична агенция Nielsen Admosphere Bulgaria с брутни инвестиции от януари до септември 2019 г. от 34 млн. лв.



Брандовете и вирусът

В рамките на дни COVID-19 промени ежедневието, поведението и приоритетите на хора и бизнеси. В резултат на това всички ние се намираме във вихъра на бурно кипящи процеси на адаптация.

Тази реалност има пряко отражение върху брандовете. Те са неразделна част от ежедневието на всеки от нас, а "здравето" им е от ключово значение за бизнеса. Силата на марките да владеят съзнанието на потребителите и да определят потребителската им кошница е основен бизнес актив. За много от тях обаче пазарната позиция, дистрибуцията и най-вече мястото им в живота на хората днес изглеждат далеч по-различно, отколкото преди 2-3 седмици.
Как трябва да се комуникират компаниите във времена на пандемия, вижте съветите на бранд консултантите от the other half Диляна Добринова и Георги Гавазов.

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Дружеството за колективно управление на сродни права в музиката ПРОФОН ще изплаща 70% от годишното възнаграждение на изпълнители и продуценти авансово от април. Целта на организацията е да подпомогне артистите заради загубите, които претърпяват вследствие на извънредното положение.

От ПРОФОН коментираха пред "Капитал", че имат готовност да изплатят преждевременно средства на обща стойност около 3.5 млн. лв., от които близо 1 млн. лв. ще бъдат насочени към български продуценти и изпълнители. Останалата част са плащания за използването на репертоара на чуждестранни правоносители.
Повече по темата за авансовите плащания може да прочетете тук>>

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

През 2019 г. Весела Апостолова поема длъжността изпълнителен директор на комуникационния бизнес на "Publicis Groupe България" и отговаря за стратегическото управление на творческите и комуникационните звена. От началото на март Весела Апостолова пое и длъжността главен оперативен директор.
Какъв е професионалният й път дотук, как се променя комуникационният бизнесът и по какъв начин група се адаптира към извънредното положение и последвалите мерки може да прочетете в интервюто на Весела Апостолова пред "Капитал".

ARC Academy обявява конкурс за магистърски стипендии по "Реклама и бранд мениджмънт"

Седем души могат ще спечелят стипендии за съвместната магистърска програма по "Реклама и бранд мениджмънт" на образователната платформа ARC Academy и Висше училище по мениджмънт. Желаещите да кандидатстват трябва да споделят своите идеи как брандовете и потребителите могат да се адаптират в условията на промяна, следствие от извънредните обстоятелства. Седем от най-добрите проекти ще спечелят стипендия, която покрива 30% от таксата за обучение. Крайният срок за кандидатстване е 20 април.
Повече тук>>

Вестникът "Черно море" спря да излиза

От 1 април варненският вестник "Черно море" спира да излиза, пише "Дневник". Това съобщи с публикация в последния му брой Нася Атанасова, управител на дружеството "Черно море прес", което беше издател на вестника. Той просъществува малко повече от 20 години, а в последните 2 от тях остана единственият всекидневник във Варна, след като конкурентът му "Народно дело" спря да излиза на хартия.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Facebook ще дари 100 млн. долара на засегнати от пандемията медии

Фотограф: Dado Ruvic

Най-голямата социална мрежа Facebook обеща да предостави 100 млн. долара под формата на пари в брой и реклама в платформата си, за да подкрепи новинарски организации, включително местни издатели в САЩ, които са поставени под натиск заради пандемията от коронавирус, пише "Дневник".
Новинарските организации, особено печатните медии, понесоха удар, тъй като много реклaмодатели намалиха маркетинг бюджетите си.

Дарението на Facebook включва 25 млн. долара спешни безвъзмездни средства за американски медии и 75 млн. долара за маркетингови разходи по света, посочват от компанията.
Повече по темата тук>>

Рекламен бизнес

Фестивалът Cannes Lions е отменен

В средата на март организаторите на най-големия международен рекламен фестивал Cannes Lions обявиха, че събитието се отлага за октомври вследствие на мерките за ограничаване на пандемията от коронавирус. Миналата седмица обаче стана ясно, че тази година фестивалът изобщо няма да се състои. Следващото издание ще се проведе от 21 до 25 юни 2021 г. "Cannes Lions в основата си винаги е бил насочен към креативността и наградите. Осъзнаваме, че към момента творческата общност има други предизвикателства и не е в състояние да представи работата си, която да постави еталон", коментира в публично съобщение председателят на фестивала Фил Томас. Освен конкурсната програма събитието събира на едно място комуникационни специалисти от цял свят и очертава тенденциите в сектора.

IKEA с нов моден аксесоар

Три години след запомнящата се рекламна кампания на синята пазарска торба на IKEA, която досущ прилича на чанта от колекцията тогава на френския моден бранд Balenciaga, сега шведската компания започна да продава и т.нар. шапка "идиотка"с името Knorva. Тя е направена от същия материал като торбата и може да бъде купена онлайн за 3.99 долара. Така дори по време на пандемия потребителите могат да се сдобият с два модни аксесоара за общо малко над 5 долара.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Фотограф: IKEA


*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5167 прочитания

Рекламна спортна пауза Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

22 май 2020, 1457 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10