Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

3105 прочитания

© Капитал


Един от най-разпознаваемите брандове и световен гигант в производството на безалкохолни напитки Coca-cola обяви, че преустановява глобалната си рекламна комуникация за неопределен период от време като следствие от пандемията от коронавирус. Решението се отнася за всички напитки от портфолиото на Coca-cola, сред които още Fanta, Sprite, Cappy, Fuze Tea и др. Компанията обяви новината с публикация в профилите ли в социалните мрежи и добави, че фокус в момента е да гарантират безопасността на служителите си и местните общности. В допълнение от Coca-cola обявяват, че ще дарят през фондацията си 120 млн. долара за справяне с COVID-19.

"Капитал" изпрати въпроси по темата, но към момента от компанията не споделят повече подробности за решението си.

По данни на ГАРБ в България Coca-cola e най-големият рекламодател в тв в категория "Напитки" с брутни бюджети за 2018 г. в размер на 37.9 млн. лв. Компанията попада в топ 10 на най-големите рекламодатели в страната по данни на другата пийпълметрична агенция Nielsen Admosphere Bulgaria с брутни инвестиции от януари до септември 2019 г. от 34 млн. лв.

Брандовете и вирусът

В рамките на дни COVID-19 промени ежедневието, поведението и приоритетите на хора и бизнеси. В резултат на това всички ние се намираме във вихъра на бурно кипящи процеси на адаптация.

Тази реалност има пряко отражение върху брандовете. Те са неразделна част от ежедневието на всеки от нас, а "здравето" им е от ключово значение за бизнеса. Силата на марките да владеят съзнанието на потребителите и да определят потребителската им кошница е основен бизнес актив. За много от тях обаче пазарната позиция, дистрибуцията и най-вече мястото им в живота на хората днес изглеждат далеч по-различно, отколкото преди 2-3 седмици.

Как трябва да се комуникират компаниите във времена на пандемия, вижте съветите на бранд консултантите от the other half Диляна Добринова и Георги Гавазов.

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Дружеството за колективно управление на сродни права в музиката ПРОФОН ще изплаща 70% от годишното възнаграждение на изпълнители и продуценти авансово от април. Целта на организацията е да подпомогне артистите заради загубите, които претърпяват вследствие на извънредното положение.

От ПРОФОН коментираха пред "Капитал", че имат готовност да изплатят преждевременно средства на обща стойност около 3.5 млн. лв., от които близо 1 млн. лв. ще бъдат насочени към български продуценти и изпълнители. Останалата част са плащания за използването на репертоара на чуждестранни правоносители.

Повече по темата за авансовите плащания може да прочетете тук>>

През 2019 г. Весела Апостолова поема длъжността изпълнителен директор на комуникационния бизнес на "Publicis Groupe България" и отговаря за стратегическото управление на творческите и комуникационните звена. От началото на март Весела Апостолова пое и длъжността главен оперативен директор.

Какъв е професионалният й път дотук, как се променя комуникационният бизнесът и по какъв начин група се адаптира към извънредното положение и последвалите мерки може да прочетете в интервюто на Весела Апостолова пред "Капитал".

Седем души могат ще спечелят стипендии за съвместната магистърска програма по "Реклама и бранд мениджмънт" на образователната платформа ARC Academy и Висше училище по мениджмънт. Желаещите да кандидатстват трябва да споделят своите идеи как брандовете и потребителите могат да се адаптират в условията на промяна, следствие от извънредните обстоятелства. Седем от най-добрите проекти ще спечелят стипендия, която покрива 30% от таксата за обучение. Крайният срок за кандидатстване е 20 април.

Повече тук>>

От 1 април варненският вестник "Черно море" спира да излиза, пише "Дневник". Това съобщи с публикация в последния му брой Нася Атанасова, управител на дружеството "Черно море прес", което беше издател на вестника. Той просъществува малко повече от 20 години, а в последните 2 от тях остана единственият всекидневник във Варна, след като конкурентът му "Народно дело" спря да излиза на хартия.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Фотограф: Dado Ruvic

Най-голямата социална мрежа Facebook обеща да предостави 100 млн. долара под формата на пари в брой и реклама в платформата си, за да подкрепи новинарски организации, включително местни издатели в САЩ, които са поставени под натиск заради пандемията от коронавирус, пише "Дневник".

Новинарските организации, особено печатните медии, понесоха удар, тъй като много реклaмодатели намалиха маркетинг бюджетите си.

Дарението на Facebook включва 25 млн. долара спешни безвъзмездни средства за американски медии и 75 млн. долара за маркетингови разходи по света, посочват от компанията.

Повече по темата тук>>

Рекламен бизнес

Фестивалът Cannes Lions е отменен

В средата на март организаторите на най-големия международен рекламен фестивал Cannes Lions обявиха, че събитието се отлага за октомври вследствие на мерките за ограничаване на пандемията от коронавирус. Миналата седмица обаче стана ясно, че тази година фестивалът изобщо няма да се състои. Следващото издание ще се проведе от 21 до 25 юни 2021 г. "Cannes Lions в основата си винаги е бил насочен към креативността и наградите. Осъзнаваме, че към момента творческата общност има други предизвикателства и не е в състояние да представи работата си, която да постави еталон", коментира в публично съобщение председателят на фестивала Фил Томас. Освен конкурсната програма събитието събира на едно място комуникационни специалисти от цял свят и очертава тенденциите в сектора.

IKEA с нов моден аксесоар

Три години след запомнящата се рекламна кампания на синята пазарска торба на IKEA, която досущ прилича на чанта от колекцията тогава на френския моден бранд Balenciaga, сега шведската компания започна да продава и т.нар. шапка "идиотка"с името Knorva. Тя е направена от същия материал като торбата и може да бъде купена онлайн за 3.99 долара. Така дори по време на пандемия потребителите могат да се сдобият с два модни аксесоара за общо малко над 5 долара.

Фотограф: IKEA

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK