Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 апр 2020, 9:33, 2063 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 април)

Телевизионна адаптация във време на изолация; Брандове по време на криза; По-ниски цени на рекламата във Facebook и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Телевизионна адаптация във време на изолация

Извънредното положение засили желанието на зрителите да бъдат информирани, а покрай новините и редовните брифинги те гледат също повече развлекателни предавания, филми и сериали. На пръв поглед човек би казал, че телевизиите ще бъдат сред печелившите от извънредното положение. Това обаче не е съвсем така.

Телевизиите са поставени пред предизвикателството за кратко време да адаптират програмните си схеми и заедно с това да предложат ексклузивно съдържание на зрителите. Най-трудната битка на медиите обаче ще бъде задържането на рекламодателите и запазването на цените, които през последните години отбелязваха плавен, но постоянен ръст.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Брандове по време на криза

Разглеждайте света само и единствено в контекста сега - светът е болен, вашият бранд, ако вече не боледува, е изложен на сериозен риск да се разболее. Плановете и действията ви трябва да са темпорално еквивалентни с времето на вашия противник. Той е COVID-19 и имате 3-4 седмици, в които да го преборите или пък да му се поддадете.

Сред съветите на основателя и творчески директор на рекламната агенция Nitram Мартин Димитров са брандовете да подкрепят посланието #ОстаниВкъщи и хората на първа линия, както и да заложат на оригинално допълнително съдържание.
Целия текст на Мартин Димитров и съветите му към брандовете може да прочетете тук>>

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Дигиталната агенция Isobar, част от комуникационната група на Dentsu Aegis Network, започва инициатива в помощ на малки търговци и производители как да дигитализират бизнесите си. Основен фокус на агенцията ще бъдат практическите съвети към предприемачите за достигане до потребителите им в интернет и осъществяването на онлайн продажби.

В допълнение от агенцията ще организират и безплатни индивидуални консултации за малки и средни бизнеси, които ще се провеждат онлайн в предварително съгласувани времеви интервали.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи

Социалните мрежи от дълго време са ключов канал за комуникация с потребителите. Сега, когато хората не могат да са офлайн социално активни, те отделят още повече време в мрежите за общуване. Там компаниите могат да достигат до потребителите си почти във всяка точка от тяхната потребителската пътека. Предизвикателството е как да се извлече максимумът от комуникацията и кампаниите. Вижте 7-те съвета на Стелла Цокева, Digital Marketing Strategist в агенцията What If, за създаване на работеща комуникация в социалните мрежи.

Дигитален бизнес

По-ниски цени на рекламата във Facebook

[Reuters]

В резултат на кризата, провокирана от пандемията от коронавирус, най-голямата социална мрежа се опитва да задържи максимално много рекламодатели и да заключи онлайн бюджетите им, предлагайки им по-атрактивни условия. Според източници на WSJ цените за хиляда импресии във Facebook значително са спаднали. За периода от февруари до март цените са с 20% по-ниски. Спад в цените за хиляда импресии наблюдават от агенции и в платформите Instagram - с 22% към март в сравнение с предходния месец и с между 15% и 20% по-ниски в Youtube за същия период. Според цитираната от WSJ агенция 4C през изминалия месец рекламодателите са инвестирали с 2% повече средства във Facebook и Instagram реклама в сравнение с февруари.
Повече по темата тук>>

Google и Apple се обединяват за създаването на платформа за проследяване на коронавируса

Apple и Google ще създадат платформа, която ще използва Bluetooth сигнали за проследяване на контакти. Когато двама души са близо един до друг, техните телефони могат да обменят и да запазят информацията, че са имали близък контакт. Ако на по-късен етап на някой бъде поставена диагноза COVID-19, той може да сподели тази информация чрез приложението, а системата ще уведомява останалите потребители, с които той е имал пресечна точка. Така те ще могат да се поставят сами под карантина, ако е необходимо. Това ще става анонимно и без разкриване на лични данни.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Disney и конкурентите участват в истински филм на ужасите

COVID-19 идва в особено тежко време за шоубизнеса. Продължилите пет години и 650 млрд. долара инвестиции променяха индустрията към повече стрийминг. Дълговете на гигантски медийни групи като AT&T, Comcast, Disney и ViacomCBS, които дължат общо към 350 млрд. долара, изглеждат по-малко устойчиви, след като приходите им падат свободно надолу. Дори Netflix, чийто стрийминг бизнес печели от карантината, не е имунизиран.

Премиерите, които студиата използват, за да си избият парите от огромните разходи за продукцията на филми, са спрени. Анимацията "Напред" на Disney излезе на 6 март и е привлякла приходи за едва 20% от очакваните 500 млн. долара. Много премиери преминаха частично или напълно онлайн.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Бялата корица на Vogue Италия

Модното печатно издание Vogue за първи път в историята си излезе с чисто бяла корица на италианския пазар. По думите на главния редактор Емануеле Фарнети априлският брой на списанието символизира борбата на лекарите с коронавируса, смирението на хората, прераждането и светлината в тунела. В изданието са публикувани още илюстрации на някои от най-популярните дизайнери, модели и творци в модната индустрия, които отразяват борбата с пандемията и последствията от нея.



Рекламен бизнес

Новото лице на красотата

Производителят на сапуни Dove лансира нова рекламна кампания в чест на лекарите на първа линия, които се борят за живота на болните от коронавирус. В кампания, озаглавена "Куражът е красив", компанията показва снимки на лекари със следи от предпазните облекла по лицето, които въпреки всичко продължават да бъдат отдадени на професията си. Кампанията е дело на агенцията Ogilvy Canada и е ще се излъчва освен в Канада и в САЩ, като освен подкрепа в рекламата си, Dove дарява и средства за медиците.



*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5162 прочитания

Рекламна спортна пауза Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

22 май 2020, 1454 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Facebook основа фонд от 3 млн. долара в помощ на европейски медии

Средства ще бъдат насочени към малки и средни медии от най-засегнатите от пандемията държави

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10