Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 април)
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 април)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 април)

Телевизионна адаптация във време на изолация; Брандове по време на криза; По-ниски цени на рекламата във Facebook и др.

2104 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Телевизионна адаптация във време на изолация

Извънредното положение засили желанието на зрителите да бъдат информирани, а покрай новините и редовните брифинги те гледат също повече развлекателни предавания, филми и сериали. На пръв поглед човек би казал, че телевизиите ще бъдат сред печелившите от извънредното положение. Това обаче не е съвсем така.

Телевизиите са поставени пред предизвикателството за кратко време да адаптират програмните си схеми и заедно с това да предложат ексклузивно съдържание на зрителите. Най-трудната битка на медиите обаче ще бъде задържането на рекламодателите и запазването на цените, които през последните години отбелязваха плавен, но постоянен ръст.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Брандове по време на криза

Разглеждайте света само и единствено в контекста сега - светът е болен, вашият бранд, ако вече не боледува, е изложен на сериозен риск да се разболее. Плановете и действията ви трябва да са темпорално еквивалентни с времето на вашия противник. Той е COVID-19 и имате 3-4 седмици, в които да го преборите или пък да му се поддадете.

Сред съветите на основателя и творчески директор на рекламната агенция Nitram Мартин Димитров са брандовете да подкрепят посланието #ОстаниВкъщи и хората на първа линия, както и да заложат на оригинално допълнително съдържание.

Целия текст на Мартин Димитров и съветите му към брандовете може да прочетете тук>>

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Дигиталната агенция Isobar, част от комуникационната група на Dentsu Aegis Network, започва инициатива в помощ на малки търговци и производители как да дигитализират бизнесите си. Основен фокус на агенцията ще бъдат практическите съвети към предприемачите за достигане до потребителите им в интернет и осъществяването на онлайн продажби.

В допълнение от агенцията ще организират и безплатни индивидуални консултации за малки и средни бизнеси, които ще се провеждат онлайн в предварително съгласувани времеви интервали.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи

Социалните мрежи от дълго време са ключов канал за комуникация с потребителите. Сега, когато хората не могат да са офлайн социално активни, те отделят още повече време в мрежите за общуване. Там компаниите могат да достигат до потребителите си почти във всяка точка от тяхната потребителската пътека. Предизвикателството е как да се извлече максимумът от комуникацията и кампаниите. Вижте 7-те съвета на Стелла Цокева, Digital Marketing Strategist в агенцията What If, за създаване на работеща комуникация в социалните мрежи.

Дигитален бизнес

Reuters

В резултат на кризата, провокирана от пандемията от коронавирус, най-голямата социална мрежа се опитва да задържи максимално много рекламодатели и да заключи онлайн бюджетите им, предлагайки им по-атрактивни условия. Според източници на WSJ цените за хиляда импресии във Facebook значително са спаднали. За периода от февруари до март цените са с 20% по-ниски. Спад в цените за хиляда импресии наблюдават от агенции и в платформите Instagram - с 22% към март в сравнение с предходния месец и с между 15% и 20% по-ниски в Youtube за същия период. Според цитираната от WSJ агенция 4C през изминалия месец рекламодателите са инвестирали с 2% повече средства във Facebook и Instagram реклама в сравнение с февруари.

Повече по темата тук>>

Apple и Google ще създадат платформа, която ще използва Bluetooth сигнали за проследяване на контакти. Когато двама души са близо един до друг, техните телефони могат да обменят и да запазят информацията, че са имали близък контакт. Ако на по-късен етап на някой бъде поставена диагноза COVID-19, той може да сподели тази информация чрез приложението, а системата ще уведомява останалите потребители, с които той е имал пресечна точка. Така те ще могат да се поставят сами под карантина, ако е необходимо. Това ще става анонимно и без разкриване на лични данни.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Disney и конкурентите участват в истински филм на ужасите

COVID-19 идва в особено тежко време за шоубизнеса. Продължилите пет години и 650 млрд. долара инвестиции променяха индустрията към повече стрийминг. Дълговете на гигантски медийни групи като AT&T, Comcast, Disney и ViacomCBS, които дължат общо към 350 млрд. долара, изглеждат по-малко устойчиви, след като приходите им падат свободно надолу. Дори Netflix, чийто стрийминг бизнес печели от карантината, не е имунизиран.

Премиерите, които студиата използват, за да си избият парите от огромните разходи за продукцията на филми, са спрени. Анимацията "Напред" на Disney излезе на 6 март и е привлякла приходи за едва 20% от очакваните 500 млн. долара. Много премиери преминаха частично или напълно онлайн.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Бялата корица на Vogue Италия

Модното печатно издание Vogue за първи път в историята си излезе с чисто бяла корица на италианския пазар. По думите на главния редактор Емануеле Фарнети априлският брой на списанието символизира борбата на лекарите с коронавируса, смирението на хората, прераждането и светлината в тунела. В изданието са публикувани още илюстрации на някои от най-популярните дизайнери, модели и творци в модната индустрия, които отразяват борбата с пандемията и последствията от нея.

Рекламен бизнес

Новото лице на красотата

Производителят на сапуни Dove лансира нова рекламна кампания в чест на лекарите на първа линия, които се борят за живота на болните от коронавирус. В кампания, озаглавена "Куражът е красив", компанията показва снимки на лекари със следи от предпазните облекла по лицето, които въпреки всичко продължават да бъдат отдадени на професията си. Кампанията е дело на агенцията Ogilvy Canada и е ще се излъчва освен в Канада и в САЩ, като освен подкрепа в рекламата си, Dove дарява и средства за медиците.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK