Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 апр 2020, 13:45, 2034 прочитания

Facebook основа фонд от 3 млн. долара в помощ на европейски медии

Средства ще бъдат насочени към малки и средни медии от най-засегнатите от пандемията държави

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата социална мрежа Facebook основа фонд в помощ на европейски медии и журналисти. Средствата от общо 3 млн. долара ще бъдат насочени към новинарски организации с цел да подпомогнат бизнесите им и качественото отразяване на пандемията от коронавирус.

Кой може да получи подкрепа


Фондът European Journalism COVID-19 Support Fund е съвместна инициатива между организацията в помощ на журналистите Facebook Journalism Project и Европейския журналистически център (EJC). Те ще разпределят средствата от 3 млн. долара към медии и журналисти от най-засегнатите държави от коронавируса в Европа.

"В цяла Европа информационните организации са изправени пред битка за оцеляване", казва директорът на EJC Адам Томас. "Силно засегнати от търговските последствия от COVID-19, журналистите отразяват най-важното по темата с минимални ресурси. Без спешна подкрепа местните и обществените медии няма да могат да се борят с дезинформацията и да информират гражданите", допълва още той.

На базата на предварително установени от EJC критерии организацията ще реши кого и с каква сума да подкрепи. Целта на инициативата е да финансира пострадалия от кризата медиен бизнес и да поощри качествената журналистика, която повишава и подобрява информираността на обществото по време на пандемията.



От фонда посочват, че грантовете ще могат да бъдат използвани за инициативи като лансиране на специализиран бюлетин, свързан с COVID-19, премахване на paywall (ограничен достъп до безплатно съдържание - бел. ред.) на сайтовете, наемане на повече журналисти на свободна практика, извършване на проучвания и организиране на онлайн събития. В зависимост от нуждите на бизнеса и продуктите, които медиите разработват, те ще могат да кандидатстват за три вида пакети. Финансовата помощ в тях варира между 5 хил. евро и 50 хил. евро. Кандидатстването започва на 16 април.

Помощ и в САЩ

От Facebook сформираха отделен фонд в подкрепа на американски малки и средни медии. Кандидатстването за грантове беше отворено в началото на седмицата и ще продължи до 24 април. Сумите, които медиите могат да получат, варират между 25 хил. и 100 хил. долара, отново с цел да подпомогнат качествената журналистика и оцеляването на медийния бизнес.

Сред критериите за финансиране са медиите да бъдат базирани в САЩ, да покриват активно темата за пандемията от коронавирус и да обслужват определен географски регион. Предимство ще имат медиите, които са насочени към имигрантски общности и такива в неравностойно положение. С предимство за финансова помощ са още медиите от най-силно засегнатите от коронавируса региони, независимите или семейни медии и такива, които вече имат изграден онлайн модел на работа.
Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5167 прочитания

Рекламна спортна пауза Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

22 май 2020, 1459 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Войната за пийпълметрията свърши

"Нова" изпревари bTV според данните на GARB и прекрати договора си с "Nielsen Admosphere България"

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10