Facebook основа фонд от 3 млн. долара в помощ на европейски медии
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook основа фонд от 3 млн. долара в помощ на европейски медии

Reuters

Facebook основа фонд от 3 млн. долара в помощ на европейски медии

Средства ще бъдат насочени към малки и средни медии от най-засегнатите от пандемията държави

2089 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-голямата социална мрежа Facebook основа фонд в помощ на европейски медии и журналисти. Средствата от общо 3 млн. долара ще бъдат насочени към новинарски организации с цел да подпомогнат бизнесите им и качественото отразяване на пандемията от коронавирус.

Кой може да получи подкрепа

Фондът European Journalism COVID-19 Support Fund е съвместна инициатива между организацията в помощ на журналистите Facebook Journalism Project и Европейския журналистически център (EJC). Те ще разпределят средствата от 3 млн. долара към медии и журналисти от най-засегнатите държави от коронавируса в Европа.

"В цяла Европа информационните организации са изправени пред битка за оцеляване", казва директорът на EJC Адам Томас. "Силно засегнати от търговските последствия от COVID-19, журналистите отразяват най-важното по темата с минимални ресурси. Без спешна подкрепа местните и обществените медии няма да могат да се борят с дезинформацията и да информират гражданите", допълва още той.

На базата на предварително установени от EJC критерии организацията ще реши кого и с каква сума да подкрепи. Целта на инициативата е да финансира пострадалия от кризата медиен бизнес и да поощри качествената журналистика, която повишава и подобрява информираността на обществото по време на пандемията.

От фонда посочват, че грантовете ще могат да бъдат използвани за инициативи като лансиране на специализиран бюлетин, свързан с COVID-19, премахване на paywall (ограничен достъп до безплатно съдържание - бел. ред.) на сайтовете, наемане на повече журналисти на свободна практика, извършване на проучвания и организиране на онлайн събития. В зависимост от нуждите на бизнеса и продуктите, които медиите разработват, те ще могат да кандидатстват за три вида пакети. Финансовата помощ в тях варира между 5 хил. евро и 50 хил. евро. Кандидатстването започва на 16 април.

Помощ и в САЩ

От Facebook сформираха отделен фонд в подкрепа на американски малки и средни медии. Кандидатстването за грантове беше отворено в началото на седмицата и ще продължи до 24 април. Сумите, които медиите могат да получат, варират между 25 хил. и 100 хил. долара, отново с цел да подпомогнат качествената журналистика и оцеляването на медийния бизнес.

Сред критериите за финансиране са медиите да бъдат базирани в САЩ, да покриват активно темата за пандемията от коронавирус и да обслужват определен географски регион. Предимство ще имат медиите, които са насочени към имигрантски общности и такива в неравностойно положение. С предимство за финансова помощ са още медиите от най-силно засегнатите от коронавируса региони, независимите или семейни медии и такива, които вече имат изграден онлайн модел на работа.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK