Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 апр 2020, 15:41, 3809 прочитания

Как да използваме дигиталния маркетинг по време на криза

Кризата не е непременно причина да спираме маркетинговите си дейности

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ина Тончева е съосновател на консултантската агенция за дигитален маркетинг The Indigitals и трейнър в "Телерик академия", където води курса Upskill Digital Marketing. Тя има над 13 години опит в областта на дигиталния маркетинг, работейки основно в технологични компании, сред които Chaos Group, Progress и Telerik. В кариерата си е заемала ръководни позиции, свързани със създаването и управлението на дигитално съдържание и кампании, продуктово позициониране и холистични маркетинг стратегии.
Основните ни усилия по време на извънредни обстоятелства извън действията, пряко свързани с оцеляването на нашия бизнес, са да останем в контакт с клиентите си и дори да се опитаме да укрепим връзката ни с тях. С две думи - да инвестираме.

Създаване на съдържание


Продължете или планирайте ново съдържание с потенциал то да се превърне в генератор на посещения на сайта ви. Съдържанието е основният инструмент за увеличаване на органичния трафик. Не забравяйте, че в момента инвестираме в бъдещето, ухажвайки потребителите. Работим за следкризисния период - за момента, в който са готови да купят и трябва да си спомнят за вас.

Дигитална реклама

Дигиталната реклама в период на криза е подходяща, ако търсенето за вашата услуга или продукт се е запазило или поне не е намаляло драстично - така увеличавате шансовете си да сте пред очите на потребителите, когато те търсят активно.



Другата причина да не спирате дигиталната си реклама, ако разполагате с бюджет, е, че много компании ще прекратят или намалят рекламата си и канали, като Google и Facebook ще поевтинеят. Освен че ще плащате по-малко, ще се откроите по-силно поради общия спад на излъчването на реклами.

Подходящи формати

Ако очаквате интересът към продукта ви да спадне в извънредните обстоятелства, насочете по-голямата част от бюджета си към ремаркетинг - показване на реклами, на хора, които вече са били на сайта ви. Подсилване на публикации във Facebook с таргет аудитория фенове на страницата ви е лесен и ефективен подход в такъв сценарий. Откъм съдържание помислете за нещо интересно, полезно или забавно - можете да бъдете по-смели и различни от обичайния си тон на комуникация, тъй като потребителите ви също не са в обичайното си състояние. Целта ви е да поддържате контакт с аудиторията си и да си спомнят за вас, когато са готови да купят.

В момента хората гледат много повече видеoсъдържание. Освен традиционните предварително записани видеа Facebook видеата на живо също са добра опция. Те имат следните предимства: създават очакване у аудиторията; действат дисциплиниращо на вас самите; дават по-добра статистика за гледаемост и посещения; феновете ви получават известия, че предавате на живо, т.е. самата платформа поощрява използването на този формат; също както предварително записаното видео - хората могат да го гледат и след като събитието на живо е приключило. Или пък не - зависи от вашите цели.

Проявете емпатия към клиентите си

Компании като Netflix или Loom пуснаха услугите си безплатно за определен период от време. От една страна, правят жест към потребителите, а от чисто бизнес гледна точка знаят, че на по-късен етап ще превърнат голяма част от безплатните потребители в клиенти.

Малко компании разполагат с ресурсите на гореспоменатите, за да си позволят подобна тактика. Но можете да помислите дали имате ход, с който да демонстрирате разбиране към клиентите си, без това да застрашава собственото ви оцеляване.

Може да предложите например разсрочено плащане - по-добър вариант от това да не ви платят въобще. В ресторантьорския бизнес, където фиксираните разходи са сериозни, вероятно е по-добре да функционирате на алтернативен принцип чрез доставки или дори с намалени цени, отколкото да затворите врати.

И не на последно място, комуникирайте с клиентите и потребителите си по имейл или чрез социалните медии. Напомняйте им за себе си. Уверете ги, че се справяте, дори да ви е трудно. Това ще увеличи доверието им във вас.

В период на криза трябва да съсредоточим маркетинг усилията си върху това да останем в контакт с клиентите си, да ги обгрижваме, доколкото ни е възможно. И това не непременно е свързано с бюджет. В рамките на извънредната ситуация инвестираме в следкризисния период.
В позиция ли сме да търсим краткосрочно увеличение на продажбите, запитванията или абонатите? Има ли търсене за нашия продукт или услуга в момента?
Зависи пряко от това колко е засегнат нашият сектор. Ако има търсене за продукта или услугата ви, тогава е удачно да използвате дигитална реклама и да създавате ново съдържание.

Интересът към нашия продукт/услуга е в застой поради кризата, но искаме да се подготвим за времето след кризата, когато търсенето се съвземе. Какво да правим?
В този случай е най-добре да продължите да оптимизирате съдържанието си и да създавате ново такова. Да продължите да ухажвате потребителите, които вече са във фунията ви, както и съществуващите клиенти.

Трябва ли да участваме в разговора за кризата в онлайн пространството? Трябва ли да променим съдържанието, което произвеждаме, и в каква посока?
Ако можете да допринесете смислено към разговора за кризата, трябва да се включите. Но не се опитвайте да се закачите към темата, надявайки се на трафик или внимание - не е етично и ефективно. Относно формата на съдържанието - видеото набираше скорост в последните 1-2 години, но в момента потребителите консумират видеосъдържание повече от всякога. Свикват все повече с видеоформата. Вие също трябва да започнете да свиквате със създаването му.

Уместно ли е да използваме дигитална реклама в този момент?
Да, ако за продуктът или услугата, която предлагате, имат активно търсене. Както и ако имате достатъчно бюджет. Компаниите масово ще спрат или намалят рекламата си и вашата ще се открои, освен това ще поевтинее.

Трябва ли да намаля цените си?
Няма еднозначен отговор. По-скоро бих задала въпроса така: "Как мога да проявя разбиране към клиентите си, без това да застрашава моето оцеляване?"

Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5164 прочитания

Рекламна спортна пауза Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

22 май 2020, 1457 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 април)

Войната за пийпълметрията свърши; Рекламният фестивал ФАРА няма да се проведе тази година; Как да използваме дигиталния маркетинг по време на криза и др.

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10