Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 април)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 април)

Войната за пийпълметрията свърши; Рекламният фестивал ФАРА няма да се проведе тази година; Как да използваме дигиталния маркетинг по време на криза и др.

2714 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Войната за пийпълметрията свърши

От май пазарът официално вече ще работи с една рейтингова агенция - ГАРБ. Това стана категорично ясно, след като "Нова тв" (собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви) изпрати писмо до рекламодатели, рекламни и медия агенции, в което обявява, че прекратява досегашния си договор с "Nielsen Admosphere България" от следващия месец и започва да работи с ГАРБ. Това създава условия за пръв път от шест години на пазара да бъде установена единна валута за измерване и отчитане на телевизионната аудитория - както за медии, така и за агенции и рекламодатели - с която да се измерва ефективността на рекламните кампании.

Повече за промените и как се стигна до тях може да прочетете тук>>

Флориан Скала: Възможно най-скоро цялата индустрия трябва да започне работа върху пийпълметричната система

Флориан Скала
Фотограф: Лилия Йотова

Според главния изпълнителен директор на bTV Media Group Флориан Скала решението на "Нова тв" да започне да работи с рейтинговата агенция GARB е правилна стъпка. По думите му цялата комуникационна индустрия трябва да започне работа върху пийпълметричната система и да я подложи на цялостен одит, за да бъдат елиминирани потенциални несъвършенства в нея. На въпроса на "Капитал" дали медията би преминала към друг доставчик на рейтингови данни, ако одитът не се проведе, Скала отговаря: "Няма да повторим грешката на "Нова" и няма да тръгнем по друг път, докато можем да работим в полза на укрепване на валутата на телевизионния пазар, сега вече и с "Нова" на наша страна."

Цялото интервю на Флориан Скала пред "Капитал" може да прочетете тук>>

Рекламният фестивал ФАРА няма да се проведе тази година

Тази година най-големият български рекламен фестивал ФАРА ще бъде отменен, обявиха организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Следващото издание на събитието, което отличава творческите постижения на агенциите от страната, ще се проведе през юни 2021 г. В него ще могат да премерят сили рекламни кампании, организирани и реализирани след 1 януари 2019 г. Така агенциите ще имат възможност да представят проектите си през последните две години, което в некризисни времена би означавало повече заявки и по-голям шанс за награди. Сега обаче всичко зависи от инвестициите на рекламодателите и запазване на бизнеса на агенциите.

В края на годината обичайно се провежда другият голям рекламен фестивал "Effie България", за който все още няма информация дали ще се осъществи по план.

Денят (не) започва с култура

До 13 май т.г. водещите на предаването "Култура.БГ" по БНТ ще работят по график. В момента продуцент и водещ на рубриката ще е Анна Ангелова, а другите двама водещи, Александра Гюзелева и Димитър Стоянович, ще водят на по-късен етап. Засега те няма да присъстват в ефир.

Отстранена е и асистент-режисьорката на "Денят започва с култура" Жени Кръстева, която е в предаването от самото му създаване. Освен нея от предаването са махнати и двамата продуценти - Весела Петрова и Николай Колев.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Нова телевизия" свали от ефир известни журналисти - "в престой за 15 дни"

Водещата на съботното предаване на Нова телевизия "Събуди се" Мирослава Иванова е свалена от ефир под предлог "извънредното положение", а медията се освобождава и от репортерите Галя Щърбева и Мария Йотова, и от продуцента на съботния блок Станимира Иванова, пише "Дневник" по информация на "Свободна Европа". От ефир е свален и репортерът Живко Константинов.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Как да използваме дигиталния маркетинг по време на криза

Основните ни усилия по време на извънредни обстоятелства извън действията, пряко свързани с оцеляването на нашия бизнес, са да останем в контакт с клиентите си и дори да се опитаме да укрепим връзката ни с тях. С две думи - да инвестираме.

Ако разполагате с бюджет, не спирайте дигиталната си реклама, защото много компании ще прекратят или намалят рекламата си и канали, като Google и Facebook ще поевтинеят. Освен че ще плащате по-малко, ще се откроите по-силно поради общия спад на излъчването на реклами.

Всички съвети на Ина Тончева, съосновател на агенцията The Indigitals, за дигиталната реклама по време на криза може да прочетете тук>>

Рекламни провокации

Формулата за добрата реклама на едно от светилата в бранша, Лео Бърнет, е следната: "Нека рекламата ви да бъде проста. Да се запомня. Да привлича вниманието. Да доставя удоволствие на този, който я чете." В днешно време има много примери за такива реклами, но има и за обратното. Вярно е също, че добрата идея е добра винаги.

Как се правят рекламите на лекарства? Колко конкретни могат да бъдат те? Каква е стратегията на рекламистите, когато разработват клипове за по-чувствителни реклами, като например лекарства за диария, простата, дамски превръзки, добавка за чревни проблеми? "Капитал Здраве" разговаря с представители на рекламните агенции и на рекламодателите, които им отправят заданията за рекламните клипове.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Маркет линкс": Купувачите загърбват безалкохолните напитки и козметиката

Потребителят ще стане по-рационален и силно ценово чувствителен. За мнозина промоцията ще остане основен стимул за импулсивното пазаруване. Купувачите ще избират по-дълго и вероятно между повече предложения в търсене на добрата сделка. Моделът на големите вериги вероятно ще продължи да доминира, движен от промоции и доброто съотношение цена - качество на собствените марки, въпреки прогнозите за завръщане към локалните доставчици и продукти.

Най-голямата социална мрежа Facebook основа фонд в помощ на европейски медии и журналисти. Средствата от общо 3 млн. долара ще бъдат насочени към новинарски организации с цел да подпомогнат бизнесите им и качественото отразяване на пандемията от коронавирус.

В зависимост от нуждите на бизнеса и продуктите, които медиите разработват, те ще могат да кандидатстват за три вида пакети. Финансовата помощ в тях варира между 5 хил. евро и 50 хил. евро.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Австралия ще задължи Google и Facebook да делят приходи с местни медии

Австралия ще приеме до месеци закон, задължаващ Google и Facebook да делят приходите от реклами с местни медийни компании, пише "Дневник". С това страната ще стане една от първите, принуждаващи дигиталните платформи да плащат за използваното съдържание. Правителството е поискало Австралийската комисия за конкуренцията и потребителите да изработи задължителен кодекс, който да регулира отношенията между медиите и цифровите платформи.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Publicis Groupe свива разходите си с 500 млн. евро

Френската комуникационна група Publicis Groupe обяви, че ще съкрати разходите си с 500 млн. евро, като намали заплатите на мениджмънта и понижи наполовина дивидентите в резултат на отражението на пандемията от коронавирус върху финансовите резултати на компанията за първото тримесечие, пише Reuters.

По думите на изпълнителния директор Артър Садун през март групата е срещнала сериозни затруднения най-вече в Европа. Вследствие на това компанията ще замрази наемането на нови служители, ще намали използването на фрийлансъри и ще отложи повишенията на служители, за да спести средства. През второто и третото тримесечие заплатата на Садун ще бъде намалена с 30%, а на борда на директорите с 20%.

Макар за периода януари - март Publicis Groupe да отчита ръст на приходите със 17% на годишна база до близо 2.5 млрд. евро, органичните приходите от продажби през тримесечието са се свили с 2.9%. В Китай те са спаднали с 15%, а в Европа - с 9.2%.

Повече тук>>

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK