Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 април)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 април)

Трансформацията на агенциите по време на вирус; България остава на 111-о място за медийна свобода; Facebook с нова услуга за видеоразговори; Netflix увеличава абонатите си и др.

3286 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Бърза трансформация по време на вирус

Пандемията от коронавирус и последвалата криза принудиха комуникационните агенции да променят досегашния си модел на работа и изправиха пред изпитание доверието на клиентите им. Комуникациите бързо мигрираха към дигитална среда, екипите работят дистанционно, а агенциите адаптират услугите съм към новото търсене на клиентите им.

Въпреки промените в бизнеса на агенциите сред първите разходи, които компаниите съкращават във време на криза, е този на маркетинга. Проучване на БАКА посочва, че над 60% от агенциите определят ситуацията с бизнеса им като затруднена. Към този момент те отчитат средно спад на оборота с 24% на база прогнозираните стойности за периода.

Повече за промените в комуникационния бизнес и за стратегиите за излизане от кризата може да прочетете тук>>

Двуцифрен спад в приходите и печалбата на "БТВ медиа груп" за тримесечието

За периода януари - март 2020 г. медийната група отчита нетни приходи в размер на близо 17 млн. долара, или с 12.1% по-малко на годишна база. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) на българското дружество също намалява до 4.8 млн. долара, или с 21.3% по-малко.

В общо изявление изпълнителните директори на CME, компанията - майка на "БТВ медиа груп", Майкъл Дел Нин и Кристоф Мануш коментират, че годината е започнала силно за бизнеса, но икономическата несигурност вследствие на пандемията от коронавирус е довела до спад в инвестициите на рекламодателите през март.

Повече по темата може да прочетете тук>>

България остава на 111-о място в класaцията за медийна свобода

България запазва 111-о място в света в класацията за свобода на медиите на международната организация "Репортери без граници". Така страната остава на последно място по този показател не само в целия Европейски съюз, но и в Европа.

Организацията припомня опита за свалянето от ефира на БНР на "опитния журналист" Силвия Великова, както и напускането на Миролюба Бенатова и Генка Шикерова, след като братя Домусчиеви придобиха "Нова телевизия". Назначаването на Емил Кошлуков за генерален директор на БНТ е довело до промяна на редакционната политика, която е станала видимо проправителствена, се казва още в доклада.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Фотограф: ''Репортери без граници''

Как ще се промени PR бизнесът след пандемията

Бизнесът на услуги, въпреки че е вторичен и зависи от индустриите, от инвестициите и търговията, като че ли най-бързо има възможност да се адаптира към новите условия. PR бизнесът от своя страна ще има няколко нови елемента, които отдавна назряваха да се случат и сега получиха неочаквано и необратимо ускорение. Сред тях са дейността, изнесена от вкъщи, мултифункционалните екипи, сливане на трите основни бизнеса в публичните комуникации - PR, реклама и социални медии и др.

Най-голямата социална мрежа обяви, че потребителите вече могат да създават "стаи" за видеоконферентни разговори с до 50 човека едновременно в рамките на приложението Messenger без ограничение в продължителността им. Така компанията става пряк конкурент на платформата Zoom, която множество фирми използват за организирането на видео срещи в условия на карантина. Потребителите на Zoom са се увеличили от 10 млн. на ден преди пандемията до 300 млн. към този момент, пише AdAge.

В конферентните разговори в Messenger ще могат да се включват и хора, които нямат профили във Facebook. Компанията предлага и различни възможности за декорация на фона по време на видеоразговорите, отново по подобие на платформата Zoom. Услугата вероятно скоро ще може да се интегрира и с други платформи, собственост на Facebook, като Instagram и Whatsapp.

Разработчикът на TikTok става от силен по-силен

Приложението за кратки видеоклипове TikTok е изтеглено 115 млн. пъти през март и вече има почти 1 млрд. потребители. Общо видеата в TikTok с хаштаг #coronavirus са гледани над 53 млрд. пъти.

Разработчикът на приложението - китайската компания ByteDance, е най-големият "еднорог", който не е листнат на борсата. Като непублична фирма ByteDance не публикува отчети. Различна информация сочи, че приходите през миналата година са между 15 и 20 млрд. долара, повече отколкото на Uber, Snapchat и Twitter общо. Приходите от реклама в Китай надминаха тези на Tencent и Baidu.

Повече за компанията и бизнеса й може да прочетете тук>>

Google ще даде услугата си за пазаруване безплатно на търговците

Интернет гигантът ще предложи на търговците да използват безплатно услугата му за онлайн пазаруване и така пряко ще се конкурира с Amazon в областта на целевата реклама, пише "Дневник".

Компанията обяви, че американските търговци биха могли да продават продуктите си безплатно на платформата до края на април и възнамерява да разпространи това предложение до търговците в света до края на годината. Използването на Google Shopping беше запазено преди това за компаниите, плащащи за популяризиране на стоките си чрез реклами в търсачката.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Google ще изисква всичките ѝ рекламодатели да се идентифицират

Източник: Reuters

Това вече ще важи не само за политическите реклами, а за всички, пише "Дневник". Сега всички рекламодатели ще трябва да се идентифицират пред Google, като това ще се случва или с лични документи, или с данни за бизнеса си, за да докажат кои са и в коя държава работят. През лятото потребителите вече ще могат да виждат тази информация при рекламите, които търсачката им показва.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Netflix увеличава абонатите си с 16 млн. заради карантината

Американската компания за стрийминг услуги Netflix е увеличила абонатите си с близо 16 млн. през първото тримесечие, от които 2.3 млн. са от САЩ и Канада. Това е над два пъти повече от очакванията, което се дължи на карантината в страните заради пандемията от коронавирус. Общият брой на абонатите е нараснал с 23% и вече е 182 млн., като предвижданията бяха за 175 млн.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Европарламентът поиска Брюксел да подпомогне финансово и медиите

Еврокомисията трябва да обмисли как да помогне финансово медиите, използвайки фондове по други програми, които не могат да бъдат оползотворени сега. Това заяви комисията по култура на Европарламента в отворено писмо, пише "Дневник".

Медиите са противоотровата на фалшивите новини и дезинформацията, но кризата ги удря тежко. В някои държави те са изгубили до 80% до доходите си от реклама и "несигурността е единственото сигурно нещо в бъдещето им", пишат още евродепутатите.

Повече по темата може да прочетете тук>>

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK