Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 апр 2020, 9:17, 2450 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 април)

Трансформацията на агенциите по време на вирус; България остава на 111-о място за медийна свобода; Facebook с нова услуга за видеоразговори; Netflix увеличава абонатите си и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Бърза трансформация по време на вирус

Пандемията от коронавирус и последвалата криза принудиха комуникационните агенции да променят досегашния си модел на работа и изправиха пред изпитание доверието на клиентите им. Комуникациите бързо мигрираха към дигитална среда, екипите работят дистанционно, а агенциите адаптират услугите съм към новото търсене на клиентите им.

Въпреки промените в бизнеса на агенциите сред първите разходи, които компаниите съкращават във време на криза, е този на маркетинга. Проучване на БАКА посочва, че над 60% от агенциите определят ситуацията с бизнеса им като затруднена. Към този момент те отчитат средно спад на оборота с 24% на база прогнозираните стойности за периода.
Повече за промените в комуникационния бизнес и за стратегиите за излизане от кризата може да прочетете тук>>



Двуцифрен спад в приходите и печалбата на "БТВ медиа груп" за тримесечието

За периода януари - март 2020 г. медийната група отчита нетни приходи в размер на близо 17 млн. долара, или с 12.1% по-малко на годишна база. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) на българското дружество също намалява до 4.8 млн. долара, или с 21.3% по-малко.

В общо изявление изпълнителните директори на CME, компанията - майка на "БТВ медиа груп", Майкъл Дел Нин и Кристоф Мануш коментират, че годината е започнала силно за бизнеса, но икономическата несигурност вследствие на пандемията от коронавирус е довела до спад в инвестициите на рекламодателите през март.
Повече по темата може да прочетете тук>>

България остава на 111-о място в класaцията за медийна свобода

България запазва 111-о място в света в класацията за свобода на медиите на международната организация "Репортери без граници". Така страната остава на последно място по този показател не само в целия Европейски съюз, но и в Европа.

Организацията припомня опита за свалянето от ефира на БНР на "опитния журналист" Силвия Великова, както и напускането на Миролюба Бенатова и Генка Шикерова, след като братя Домусчиеви придобиха "Нова телевизия". Назначаването на Емил Кошлуков за генерален директор на БНТ е довело до промяна на редакционната политика, която е станала видимо проправителствена, се казва още в доклада.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 април)

Фотограф: ''Репортери без граници''


Как ще се промени PR бизнесът след пандемията

Бизнесът на услуги, въпреки че е вторичен и зависи от индустриите, от инвестициите и търговията, като че ли най-бързо има възможност да се адаптира към новите условия. PR бизнесът от своя страна ще има няколко нови елемента, които отдавна назряваха да се случат и сега получиха неочаквано и необратимо ускорение. Сред тях са дейността, изнесена от вкъщи, мултифункционалните екипи, сливане на трите основни бизнеса в публичните комуникации - PR, реклама и социални медии и др.
Повече за прогнозираните промени в PR бизнеса може да прочетете в текста на Максим Бехар, управител на българската PR агенция M3 Communications Group.

Дигитален бизнес

Facebook с нова услуга за видеоразговори

[Reuters]

Най-голямата социална мрежа обяви, че потребителите вече могат да създават "стаи" за видеоконферентни разговори с до 50 човека едновременно в рамките на приложението Messenger без ограничение в продължителността им. Така компанията става пряк конкурент на платформата Zoom, която множество фирми използват за организирането на видео срещи в условия на карантина. Потребителите на Zoom са се увеличили от 10 млн. на ден преди пандемията до 300 млн. към този момент, пише AdAge.

В конферентните разговори в Messenger ще могат да се включват и хора, които нямат профили във Facebook. Компанията предлага и различни възможности за декорация на фона по време на видеоразговорите, отново по подобие на платформата Zoom. Услугата вероятно скоро ще може да се интегрира и с други платформи, собственост на Facebook, като Instagram и Whatsapp.

Разработчикът на TikTok става от силен по-силен

Приложението за кратки видеоклипове TikTok е изтеглено 115 млн. пъти през март и вече има почти 1 млрд. потребители. Общо видеата в TikTok с хаштаг #coronavirus са гледани над 53 млрд. пъти.

Разработчикът на приложението - китайската компания ByteDance, е най-големият "еднорог", който не е листнат на борсата. Като непублична фирма ByteDance не публикува отчети. Различна информация сочи, че приходите през миналата година са между 15 и 20 млрд. долара, повече отколкото на Uber, Snapchat и Twitter общо. Приходите от реклама в Китай надминаха тези на Tencent и Baidu.
Повече за компанията и бизнеса й може да прочетете тук>>

Google ще даде услугата си за пазаруване безплатно на търговците

Интернет гигантът ще предложи на търговците да използват безплатно услугата му за онлайн пазаруване и така пряко ще се конкурира с Amazon в областта на целевата реклама, пише "Дневник".

Компанията обяви, че американските търговци биха могли да продават продуктите си безплатно на платформата до края на април и възнамерява да разпространи това предложение до търговците в света до края на годината. Използването на Google Shopping беше запазено преди това за компаниите, плащащи за популяризиране на стоките си чрез реклами в търсачката.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Google ще изисква всичките ѝ рекламодатели да се идентифицират

[Reuters]

Това вече ще важи не само за политическите реклами, а за всички, пише "Дневник". Сега всички рекламодатели ще трябва да се идентифицират пред Google, като това ще се случва или с лични документи, или с данни за бизнеса си, за да докажат кои са и в коя държава работят. През лятото потребителите вече ще могат да виждат тази информация при рекламите, които търсачката им показва.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Netflix увеличава абонатите си с 16 млн. заради карантината

Американската компания за стрийминг услуги Netflix е увеличила абонатите си с близо 16 млн. през първото тримесечие, от които 2.3 млн. са от САЩ и Канада. Това е над два пъти повече от очакванията, което се дължи на карантината в страните заради пандемията от коронавирус. Общият брой на абонатите е нараснал с 23% и вече е 182 млн., като предвижданията бяха за 175 млн.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Европарламентът поиска Брюксел да подпомогне финансово и медиите

Еврокомисията трябва да обмисли как да помогне финансово медиите, използвайки фондове по други програми, които не могат да бъдат оползотворени сега. Това заяви комисията по култура на Европарламента в отворено писмо, пише "Дневник".

Медиите са противоотровата на фалшивите новини и дезинформацията, но кризата ги удря тежко. В някои държави те са изгубили до 80% до доходите си от реклама и "несигурността е единственото сигурно нещо в бъдещето им", пишат още евродепутатите.
Повече по темата може да прочетете тук>>


*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5167 прочитания

Рекламна спортна пауза Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

22 май 2020, 1459 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Даренията на надарените господари

Медийната кампания на няколко привилегировани дарители изкривява реалната картина на солидарността в страната и набраните 34 млн. лв. в подкрепа на борбата с COVID-19

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10