Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 май)
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 май)

Тазгодишното издание на конкурса BAPRA Bright Awards се отменя; Изследване на свободата на словото в България; Рекламният бизнес на Google и Facebook и др.

1710 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ) - България провежда изследване във връзка със свободата на медиите и журналистическата професия в страната. Това е петото издание на анкетата, последното от които се проведе през 2017 г. Въпросникът е отворен за журналисти до 3 юни, като целта е да се постави оценка на медиите в България и да се представят тенденциите в професията през погледа на хората, които я упражняват.

Цялата анкета може да видите тук>>

Тазгодишното издание на конкурса BAPRA Bright Awards се отменя

В резултат на пандемията от коронавирус се отменя тазгодишното издание на конкурса BAPRA Bright Awards, организиран от Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА), който цели да отличи най-добрите комуникационни практики през годината. Традиционно заявките в конкурса се оценяват от международно жури, а наградите за най-добрите кампании на агенции и клиенти се връчват на официална церемония.

"В настоящата ситуация, набирането и оценяването на проекти, подадени от комуникационните агенции и вътрешните комуникационни звена на компании и организации, би било изключително трудно и в разрез с необходимостта от фокусиране върху извънредната ситуация, в която се намира цялата индустрия", казва в изявление Мария Гергова - Бенгтссон, председател на УС на БАПРА.

Комуникационната индустрия с икономически мерки за подпомагане на бизнеса

Браншовите организации в страната се обединиха с предложение за 11 икономически мерки към правителството за подпомагане на комуникационния бизнес, претърпял загуби вследствие на пандемията от коронавирус и последвалите мерки. Те уточняват, че се наблюдава спад във всички типове услуги, които браншът реализира, а сред най-засегнатите са организирането на събития и промоции на точките на продажба. В резултат на ситуацията и затруднението на бизнеса се създават предпоставки за съкращения на служители и поставят ликвидността на фирмите в голяма тежест, пишат от от браншовите организации.

Сред икономическите предложенията за подпомагане на комуникационния бизнес са отлагане на плащането на преките данъци, местни данъци и такси и осигуровки за времето на извънредното положение и в последващите три месеца след отменянето му; възстановяване на дължимия внесен ДДС в рамките на 14 дни, осигуряване на безлихвени заеми и друга финансова помощ.

Повече за мерките може да видите тук>>

Пазар "в плен на олигарси" - Съветът на Европа за медиите в България

Работната среда за журналистите се влошава в последните години, защото публичният дебат се поляризира, избраните политици показват открита враждебност, а срещу независимите медии се наблюдават тормоз от администрацията и съдебната власт и физически заплахи. Това мрачно заключение идва от доклад, изготвен за Съвета на Европа от партньори в Платформата за насърчаване на защитата на журналистиката и безопасността на журналистите, пише "Дневник".

Текстът говори за "непрозрачна собственост" на медиите и медиен пазар "в плен на олигарси, които използват медийната си власт, за да упражняват политическо влияние и да атакуват и унижават съперници и критици".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Reuters

Въпреки пандемията от коронавирус Google се е представила над очакванията на Уолстрийт през първото тримесечие. Приходите са нараснали с 15% и са надхвърлили 41 млрд. долара, а нетната печалба се е повишила с 2.5% до 6.8 млрд. в сравнение с година по-рано.

Макар че приходите от реклами за основния бизнес на Google (търсачката) да са намалели през март, Youtube продължава да набира инерция. Приходите от целия бизнес на търсачката се покачват до над 24 млрд. долара през първите три месеца (8% ръст в сравнение с 2019 г.), докато тези от Youtube достигат над 4 млрд. долара (33% повишение на годишна база), като идват основно от реклами.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Reuters

От януари до края на март компанията е отчела приходи от 17.7 млрд. долара, 18% увеличение на годишна база, както и печалба от 4.9 млрд. долара, два пъти повече, отколкото година по-рано.

Facebook е понесла и някои удари от заразата като спад в рекламодателската дейност през март, което от своя страна е свалило цената за реклама в социалните мрежи на фирмата с 16%. Според данните на компанията се наблюдава спад сред рекламите от автомобилния сектор и туризма, но има силно представяне в сферата на игрите и електронната търговия.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Microsoft печели от карантината

Облачните услуги помогнаха на Microsoft да увеличи и приходите, и печалбата през първото тримесечие в условията на криза заради пандемията от коронавирус. Постъпленията са нараснали с 15% до над 35 млрд. долара на годишна база, а нетната печалба - с 22% до 10.7 млрд.

В последните седмици на тримесечието все пак се наблюдава известен спад в приходите от лицензиран софтуер, особено в малкия и средния бизнес, както и намаление на постъпленията от реклама в LinkedIn.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Netflix ще остане хит и след ерата на COVID-19

Netflix се възползва от карантината в много държави, за да печата пари. По думите на анализатор Netflix е толкова важна за всяко домакинство, колкото и дезинфектантът Clorox. Пазарната й капитализация над 190 млрд. долара надмина тази на Disney, поне засега.

Макар продуцирането на нови сериали да е блокирано заради пандемията, Netflix разсея опасенията, че хората ще изгледат целия каталог. Компанията е уверена, че пандемията няма да повлияе на планираните премиери през тази година.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

От "най-мръсното" към "най-чистото порно"

След като в края на миналата година един от най-популярните сайтове за порно Pornhub засне клип на изпълнен с боклуци плаж с цел набиране на средства за почистването на пластмасата от Световния океан, сега компанията влиза в темата за лична хигиена за предпазване от коронавируса. Сайтът лансира "Най-чистото порно" със съвети към зрителите как да се предпазят, докато правят секс. Кампанията включва и инструкции от Световната здравна организация, сред които да не докосваме лицето си и при какви симптоми трябва да се свържем с лекар. Инициативата е дело на базираната в Мадрид агенция Officer & Gentleman.

Въпреки редицата проучвания, че средно докосваме лицето си над 20 пъти за един час, от Международната федерация на Червения кръст решават да покажат нагледно това чрез филтър в Snapchat. През разговор в приложението потребителите могат да активират филтър, който да ги уведомява всеки път, когато докоснат лицето си, и да им напомня да не го правят с цел да се предпазят от вируса. Проектът е дело на агенцията Happiness FCB от Брюксел.

Повече за филтъра тук>>

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK