Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 май 2020, 9:15, 1880 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 май)

Разследване на New York Times за отравянето на Емилиян Гебрев получи "Пулицър"; proof. е новата дигитална агенция на Somersby; Кампания в чест на медиците на първа линия; Google лансира нов инструмент за ритейлъри и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Разследване на New York Times за отравянето на Емилиян Гебрев получи "Пулицър"

Журналистическо разследване на New York Times за отравянето на оръжейния търговец Емилиян Гебрев е част от материалите, за които изданието получи най-престижната награда за журналистика - "Пулицър". Наградата е за серия от текстове, разобличаващи международните операции на режима на руския президент Владимир Путин.

Автор на текстовете за отравянето на оръжейния търговец Емилиян Гебрев е Михаел Шуърц, който е специалист по Русия. Той събира информацията с помощта на българския журналист Боряна Джамбазова, която работи с New York Times от няколко години.
Повече по темата може да прочетете тук>>



proof. е новата дигитална агенция на Somersby

Алкохолният бранд Somersby, част от портфолиото на "Карлсберг България", избра proof. за своя дигитална агенция. Решението е резултат от проведен през февруари конкурс, в който са участвали още четири агенции. "Партньорството ще включва разнообразие от комуникационни и дигитални инициативи, приведени в съответствие с желаните бизнес резултати от Somersby", казва пред "Капитал" Сава Ахмаков, директор "Обслужване на клиенти" в proof.

От Somersby коментират, че сред критериите за избор на агенция са били креативеният подход и стратегическият поглед към развитието на бранда в дигиталното пространство. "Усещането за бранда и припокриването с неговите ценности също са сред основните фактори, които търсим при избора на партньори", допълва Анджелика Кьосе, младши бранд мениджър на Somersby.

Кампания в чест на медиците на първа линия

Днешните герои на деня са всички медици, които на първа линия се борят с пандемията от коронавирус. В знак на благодарност и уважение към усилията им рекламната мрежа McCann започва международна кампания, като България е сред първите държави, които се включват в нея. Общо 16 различни илюстрации на български артисти са представени на билбордове в София. Те ще останат на позициите в продължение на две седмици, но по думите на Десислава Олованова, управител на McCann Sofia, има вероятност инициативата да се удължи с още две седмици и с илюстрации на нови дизайнери.

Освен в чест на медиците кампанията цели да се развие и като своеобразна градска изложба върху празните билбордове, което да придаде цвят и настроение. Именно заради това кампанията ще се развие единствено през външна реклама. В инициативата се включват и от компанията IdeaCom, които предоставят безплатно позициите на билбордовете, а от Red Points печатат винилите.



Нова платформа за българската реклама индустрия

Новата онлайн платформа bgReklamist цели да се превърне в място, което обединява новини, кампании и мнения от българската рекламна индустрия. Зад нея стоят Севда Грънчарова и Юлиaна Цветкова, които от години работят в бранша. Идеята се ражда още преди няколко години, но цялостната концепция за платформата се изчиства покрай тенденцията индустрията все повече да споделя опит помежду си. "С пандемията заговорихме и за заедност - за това да се обединим и да се справим с несигурността и икономическите последствията от карантината", коментират пред "Капитал" основателките.

bgReklamist събира на едно място рекламни клипове и визии, които след време биха се превърнали в архив на индустрията. В онлайн платформата вече има и публикувани интервюта на български рекламисти. Проектът е в процес на разработване, като целта на Севда Грънчарова и Юлиaна Цветкова е постепенно да разширяват рубриките и форматите в платформата.
Платформата може да видите тук>>

Как ще изглеждат медиите след COVID-19

Как биха изглеждали процъфтяващите медии след COVID-19 и кои медии ще бъдат най-привлекателни за милениълите и представителите на поколението Z?

Бъдещите журналисти биха били по-склонни да работят за гъвкави структури. Те ще трябва да имат различни умения и да владеят огромна палитра от инструменти, видеопродукции, инфографики и задълбочени познания за социалните медии.

Според младите журналисти сегашният рекламен модел вече е остарял. Предпочитаният поток от приходи отново се основава на читателите. Несъмнено всички са обединени и около необходимостта от повече аналитична журналистика и проверка на фактите.
Повече по темата може да прочетете в текста на Фредерик Филу>>

Маркетингът след COVID-19 означава да разбираш хората и да действаш

Сега повече от всякога бизнесът е не Вие и Вашият продукт, а Вие и Вашият клиент. Иван Гурков, част от Interpartners group, представя шест принципа на маркетинг. Сред тях са, че комуникацията вече не се основава само на разкази за продукта, а на доказателства за него и потребителите трябва да бъдат въвлечени в историята.

Брандовете трябва да говорят на клиента в собствените си комуникационни канали - чрез продукта, опаковката, местата на продажба, личния пример на мениджмънта, служителите, обслужване и помощ на клиентите. "Най-лесният начин да се превърнеш в любима марка - намери зло, на което да се противопоставиш."
Целия текст на Иван Гурков може да прочетете тук>>

Бетина Жотева е новият председател на Съвета за електронни медии

Фотограф: Юлия Лазарова

Съветът за електронни медии (СЕМ) избра Бетина Жотева за свой председател. Решението тя да оглави медийния регулатор е взето с три гласа, включително собствения ѝ, пише "Дневник".

Бетина Жотева встъпи като председател на СЕМ на 9 май, когато изтече и мандатът на София Владимирова. Председателят на медийния регулатор се избира за срок от една година и може да заема поста за най-много три мандата.
Повече за новия председател на СЕМ може да прочетете тук>>

Даренията на надарените господари

Дни наред медиите - апологети на властта, притежавани или контролирани от депутата от ДПС Делян Пеевски, са в информационна кампания за неговите дарения във връзка с епидемията от COVID-19. В което нямаше да има нищо лошо, ако вниманието им не беше силно ограничено до жестовете на неколцина от групата по интереси.
В придобития от Кирил Домусчиев ефир на "Нова телевизия" например депутатът всекидневно е съобщаван в специалната рубрика в новините. Един и същ стриктен типов регистър на благодеянията му поддържат и вестниците "24 часа", "Труд", "Монитор", сайтовете "Блиц" и "Пик" и т.н.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Google лансира нов инструмент за ритейлъри

Google представи нов инструмент на име Rising Retail Categories, който има за цел да помогне на търговците и производителите да вземат информирани решения по време на пандемията COVID-19 за връзка с потребителите. Платформата предоставя информация, разбита по продуктови категории, въз основа на търсенията на потребителите. На този етап информацията може да бъде извадена за Великобритания, САЩ и Австралия.
Повече може да прочетете тук>>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 май)

[Reuters]

Google е премахнал 2.7 млрд. лоши реклами през 2019 г.

През изминалата година интернет гигантът е премахнал 2.7 млрд. реклами, които не отговарят на стандартите на платформата, и близо 1 млн. рекламни акаунта. Сред най-често премахваните т.нар. лоши реклами през 2019 г. са били такива, които таргетират хора, които е трябвало да подновяват паспортите си. Цел на рекламите е била да съберат чувствителни лични данни от потребителите, като номера на кредитни карти например. В резултат на пандемията от коронавирус Google затегна мерките за фалшиви реклами и по думите на компанията само за няколко месеца от началото на година са премахнати десетки милиони такива. През март например платформата блокира редица рекламни съобщения на фалшиви предпазни маски.
Повече може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Вече можем да се смеем: рекламната индустрия се готви за възстановяване след COVID-19

Минорни акорди на пиано, кадри на празни улици и хора, гледащи от прозорците си. Рекламите, свързани с коронавируса, бяха толкова много и толкова еднообразни, че преди седмици компилация в Youtube ги пародира със заглавието "Всички реклами с COVID-19 са едни и същи", разказва "Дневник".

Те трябваше да излъчват солидарност със страдащите, но рекламистите малко по малко се разведряват. Зрителите са уморени от разчувстващи реклами, изразяващи благодарност към работниците на първата линия, смята Пол Маробела, главният изпълнителен директор на Havas Creative North America. Затова един от добрите подходи към момента е хуморът.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Агенцията Human обяви вакантна позиция за графичен дизайнер.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5149 прочитания

Рекламна спортна пауза Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

22 май 2020, 1441 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 май)

"Нова телевизия" съкрати Мирослава Иванова и Галя Щърбева; Facebook купи платформата Giphy; Съветите на Playboy за предпазване от COVID-19 и др.

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10