Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 май 2020, 9:17, 1630 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 май)

"Нова телевизия" съкрати Мирослава Иванова и Галя Щърбева; Facebook купи платформата Giphy; Съветите на Playboy за предпазване от COVID-19 и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


"Нова телевизия" съкрати Мирослава Иванова и Галя Щърбева

"Нова телевизия" е съкратила водещата на съботното предаване "Събуди се" Мирослава Иванова и репортера Галя Щърбева, пише "Дневник" по информация на "Свободна Европа". Преди месец двете заедно с репортерите Мария Йотова и Живко Константинов и продуцента на съботния блок Станимира Иванова бяха поставени в "престой" под предлог "извънредното положение".

Преди месец журналисти коментираха, че заради кризата от коронавируса "Нова телевизия" трябва да съкрати 30% от служителите си, като се възползва от въведения член в Кодекса на труда, който дава възможност служители да бъдат "поставени в 15 дневен престой", а след това да бъдат съкратени, за да могат да излязат на трудовата борса.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Мирослава Иванова и Галя Щърбева

Мирослава Иванова и Галя Щърбева

[''Нова броудкастинг груп'']


Ангелкова ще рекламира Черноморието като зона без заразени

Министърът на туризма Николина Ангелкова обяви, че ведомството й започва рекламна кампания с надеждата да възстанови потока от туристи към страната и да преодолее щетите, нанесени от пандемията от COVID-19, пише "Дневник".

В интервю за БНТ тя уточни, че кампанията ще включва реклами по световни медии, и посочи телевизиите CNN и BBC. По думите й акцент в нея ще са малкото заболели от коронавирус. Ангелкова не уточни колко ще струва кампанията, като само посочи, че ще бъдат използвани част от отделените в бюджета на министерството за реклама 12 млн. лв.

Дигитален бизнес

Големите технологични фирми процъфтяват в рецесията

Основният източник на приходи за Alphabet и Facebook - рекламните продажби, са подложени на натиск. Google отчете спад с около 15% в рекламите при търсене през март спрямо година по-рано. Нови източници на растеж стават все по-ясни в момент, когато се развалят някои от съставните части на предишната ера. Вместо бомбардирането на потребителите с реклами бурно нарастват абонаментите. Facebook ускорява развитието на видеоуслугите си. Google разширява облачната си дейност, а с цел стимулиране на търсенето Apple намалява цените на смартфоните си и налага все повече услугите си.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook е блокирал над 100 млн. публикации, които не отговарят на стандартите

[Reuters]

Над 100 млн. съмнителни публикации е обработила най-голямата социална мрежа Facebook за първите три месеца от годината. Това може да включва премахване на съдържание, скриването му с предупредително съобщение или деактивиране на акаунт. Това показват данните, които компанията традиционно публикува. За пръв път е представена информация за модерираното съдържание и в Instagram.
Повече за блокираното съдържание може да прочетете тук>>

Facebook купи платформата Giphy

Най-голямата социална мрежа Facebook придоби компанията за анимирани изображение Giphy. Съдържанието на компанията ще бъде интегрирано в платформата за споделяне на снимки и видеа Instagram, която също е собственост на Facebook. Макар цената на сделката да не е официално обявена, по данни на портала Axios стойността й е 400 млн. долара.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Направи си аватар във Facebook


Социалната мрежа Facebook лансира инструмент за създаване на аватари в платформата. Потребителите вече могат да направят свой виртуален образ, с помощта на който да изразяват своите емоции и реакции. Те могат да публикуват аватарите си като кратки истории, като съобщения в Messenger и в коментар на публикации. "С толкова много емоции аватарите позволяват по-стойностно общуване със семейството и приятелите в приложението", написа в блог пост Фиджи Симо, който е начело на приложението на Facebook.

Медиен бизнес

Парковете движеха растежа на Disney. След това дойде COVID-19

Преди десетилетие медийната мрежа на Disney, която включваше Disney Channel, ESPN и ABC, носеше две трети от оперативната печалба на компанията. Миналата година те отговаряха за половината. С все по-малко потребители на платена телевизия Disney трябваше да инвестира в другите си бизнеси. Едната насока беше филмовите студиа на фирмата. Това доведе след себе си скок и в продуктовия бизнес. За миналото тримесечие печалбата на Disney Studios спадна с 8% на годишна база. Без нови филми поне до юли следващото тримесечие ще бъде още по-лошо.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Съветите на Playboy за предпазване от Covid-19

Playboy е поредната компания, която се включи в инициативата със съвети за предпазване от коронавируса. За да обвърже бизнеса си с методите, компанията публикува видео, което обяснява как хората да спазват хигиена и социално дистанциране. Съветите, макар и вече клишета в темата за коронавирус, са представени от Playboy така, че да важат освен за вируса и за безопасния секс. Заглавието на видеото e Practice Safe Six, като прави препратка към спазването на 6 фута дистанция, или около 2 метра. Кампанията е дело на американската агенцията Preacher.



Свободни позиции:

Компанията за подбор Human Capital търси специалист "Дигитален маркетинг" за свой клиент - компания за спиртни напитки и вино.

Shkolo обяви вакантна позиция за организатор "Уеб съдържание"

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5080 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 май)

Разследване на New York Times за отравянето на Емилиян Гебрев получи "Пулицър"; proof. е новата дигитална агенция на Somersby; Кампания в чест на медиците на първа линия; Google лансира нов инструмент за ритейлъри и др.

12 май 2020, 1875 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10