Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 май)
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 май)

"Нова телевизия" съкрати Мирослава Иванова и Галя Щърбева; Facebook купи платформата Giphy; Съветите на Playboy за предпазване от COVID-19 и др.

1805 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

"Нова телевизия" съкрати Мирослава Иванова и Галя Щърбева

"Нова телевизия" е съкратила водещата на съботното предаване "Събуди се" Мирослава Иванова и репортера Галя Щърбева, пише "Дневник" по информация на "Свободна Европа". Преди месец двете заедно с репортерите Мария Йотова и Живко Константинов и продуцента на съботния блок Станимира Иванова бяха поставени в "престой" под предлог "извънредното положение".

Преди месец журналисти коментираха, че заради кризата от коронавируса "Нова телевизия" трябва да съкрати 30% от служителите си, като се възползва от въведения член в Кодекса на труда, който дава възможност служители да бъдат "поставени в 15 дневен престой", а след това да бъдат съкратени, за да могат да излязат на трудовата борса.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Мирослава Иванова и Галя Щърбева

Ангелкова ще рекламира Черноморието като зона без заразени

Министърът на туризма Николина Ангелкова обяви, че ведомството й започва рекламна кампания с надеждата да възстанови потока от туристи към страната и да преодолее щетите, нанесени от пандемията от COVID-19, пише "Дневник".

В интервю за БНТ тя уточни, че кампанията ще включва реклами по световни медии, и посочи телевизиите CNN и BBC. По думите й акцент в нея ще са малкото заболели от коронавирус. Ангелкова не уточни колко ще струва кампанията, като само посочи, че ще бъдат използвани част от отделените в бюджета на министерството за реклама 12 млн. лв.

Дигитален бизнес

Основният източник на приходи за Alphabet и Facebook - рекламните продажби, са подложени на натиск. Google отчете спад с около 15% в рекламите при търсене през март спрямо година по-рано. Нови източници на растеж стават все по-ясни в момент, когато се развалят някои от съставните части на предишната ера. Вместо бомбардирането на потребителите с реклами бурно нарастват абонаментите. Facebook ускорява развитието на видеоуслугите си. Google разширява облачната си дейност, а с цел стимулиране на търсенето Apple намалява цените на смартфоните си и налага все повече услугите си.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Reuters

Над 100 млн. съмнителни публикации е обработила най-голямата социална мрежа Facebook за първите три месеца от годината. Това може да включва премахване на съдържание, скриването му с предупредително съобщение или деактивиране на акаунт. Това показват данните, които компанията традиционно публикува. За пръв път е представена информация за модерираното съдържание и в Instagram.

Повече за блокираното съдържание може да прочетете тук>>

Най-голямата социална мрежа Facebook придоби компанията за анимирани изображение Giphy. Съдържанието на компанията ще бъде интегрирано в платформата за споделяне на снимки и видеа Instagram, която също е собственост на Facebook. Макар цената на сделката да не е официално обявена, по данни на портала Axios стойността й е 400 млн. долара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Социалната мрежа Facebook лансира инструмент за създаване на аватари в платформата. Потребителите вече могат да направят свой виртуален образ, с помощта на който да изразяват своите емоции и реакции. Те могат да публикуват аватарите си като кратки истории, като съобщения в Messenger и в коментар на публикации. "С толкова много емоции аватарите позволяват по-стойностно общуване със семейството и приятелите в приложението", написа в блог пост Фиджи Симо, който е начело на приложението на Facebook.

Медиен бизнес

Преди десетилетие медийната мрежа на Disney, която включваше Disney Channel, ESPN и ABC, носеше две трети от оперативната печалба на компанията. Миналата година те отговаряха за половината. С все по-малко потребители на платена телевизия Disney трябваше да инвестира в другите си бизнеси. Едната насока беше филмовите студиа на фирмата. Това доведе след себе си скок и в продуктовия бизнес. За миналото тримесечие печалбата на Disney Studios спадна с 8% на годишна база. Без нови филми поне до юли следващото тримесечие ще бъде още по-лошо.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Съветите на Playboy за предпазване от Covid-19

Playboy е поредната компания, която се включи в инициативата със съвети за предпазване от коронавируса. За да обвърже бизнеса си с методите, компанията публикува видео, което обяснява как хората да спазват хигиена и социално дистанциране. Съветите, макар и вече клишета в темата за коронавирус, са представени от Playboy така, че да важат освен за вируса и за безопасния секс. Заглавието на видеото e Practice Safe Six, като прави препратка към спазването на 6 фута дистанция, или около 2 метра. Кампанията е дело на американската агенцията Preacher.

Свободни позиции:

Компанията за подбор Human Capital търси специалист "Дигитален маркетинг" за свой клиент - компания за спиртни напитки и вино.

Shkolo обяви вакантна позиция за организатор "Уеб съдържание"

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg


1 коментар
  • 1
    dr.web avatar :-|
    dr.web

    Докато, В. Божков и част от българската официална власт (или пък част от българското задкулисие - казва ли ти някой, винаги когато става въпрос за част от това прословуто нашенско задкулисие, а сигурно и не само нашенско задкулисие, никога не става въпрос за 100 процента от него, защото няма 100 процента в природата, дори в човешката природа, дори и в българската такава...) си зареждат лайнометите за нов обстрел по редиците на "врага", да използваме междувременно възникналото затишие и скромно да попитаме за случаите на инфектираните заболели с новия коронавирус, отчита ли се фактора "вироята корелация" на вече починали, с факта, че са били вече и заразени от новия коронавирус, който е спомогнал в тези случаи с фатален край. Тук му е мястото да кажеме на многоуважаемата публика, да прочете по внимателно днешните събщения за тези и други случаи в бта.бг - не в едновремешното БТА-Паралели (имаше едно такова списание от времената на соца, когата РБ беше все още НРБ, сега не вече знам дали има такова, може и да има, а може и да няма, зависи от това дали някой бивш червен барон не се е завъртял там преди това), а в днешното онлайн издание бта.бг. Интересното тепърва започва, зареждат се лайнометите, дръжте се здраво момчета и момичета.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK