Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

1996 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Рекламна спортна пауза

Източник: Shutterstock

Началото на 2020 г. изглеждаше обещаващо за спортния свят. Предстояха две от най-големите събития - Олимпийските игри и Европейското първенство по футбол, голяма част от спонсорските пакети за тях вече бяха разпродадени, както и рекламното телевизионно време. При това за повече пари спрямо предишни години. За броени дни обаче всичко се промени и спортният свят остана на пауза. Сега един от големите въпроси е какво ще се случи с милиардите долари, които компаниите инвестираха глобално, за да се рекламират пред феновете на спорта.

Повече за новите стратегии на рекламодателите за комуникации в спортни събития може да четете тук>>

Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" на БДВО

Юбилейното 20-о издание на конкурса "PR приз 2020", организиран от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) ще се проведе изцяло онлайн. Агенции, рекламодатели и неправителствени организации вече могат да подават заявки за конкурса на сайта на инициативата, като крайният срок за кандидатстване е 18 юни.

Участниците ще се състезават в общо 13 категории. Това са: "Комуникационна агенция" и "Вътрешен комуникационен отдел", "Корпоративна комуникационна кампания", "Кампания за устойчиво развитие/ корпоративна социална отговорност", "Комуникационен проект в неправителствения сектор", "Комуникационен проект в публичния сектор", "Проект за вътрешни комуникации", "Комуникационен проект за продукт или услуга", "Специално събитие", "Комуникационен проект на медия", "Кризисни комуникации", "Дигитална кампания или проект", "Комуникационна кампания за работодателска марка/ Employer Branding".

Тази година вследствие на ситуацията цените за участие във всички категории са намалени наполовина. Публичните представяния на проектите и журирането ще се проведат изцяло онлайн и всеки, който желае, ще може да присъства виртуално. Представяне на кампаниите ще се състои на 27 и 28 юни, а в края на месеца ще бъдат обявени и победителите в конкурса "PR приз 2020".

proof. с пет заявки на финала на IAB MIXX Awards Europe

Общо пет заявки на българската рекламна агенция proof. стигнаха до финала на надпреварата IAB MIXX Awards Europe, която цели да отличи най-добрите дигитални кампании в Европа. Кампанията на TELUS International Europe "Върни се в България, добра оферта е" е финалист в общо три категории. По една заявка на финала имат Avon и skapto. Творческият директор на proof. Ангел Искрев е единственият български член на журито на тазгодишния международен конкурс. На 27 май ще бъдат журирани заявките финалисти от цяла Европа, а победителите ще бъдат обявени по време на онлайн церемонията за връчване на наградите на 3 юни.

Започна кандидатстването за "Сайт на годината"

Собствениците и създателите на сайтове могат да кандидатстват в тазгодишното издание на конкурса "Сайт на годината", който цели да покаже някои от най-добрите проекти на уебдизайнери и програмисти. Ранната регистрация за конкурса е до 15 юни на сайта на инициативата, като тогава цената на една заявка е 100 лв. Кандидатури обаче ще се приемат до октомври тази година, като цената им ще бъде 120 лв. Желаещите могат да участват в общо девет категории, една от които за мобилни приложения. Заявките в основните категории ще бъдат оценявани от общо 31 експерти по програмиране, уебдизайн и дигитален маркетинг, а двама професионалисти ще журират мобилните приложения.

Професия: Дигитален маркетинг мениджър

Ако само допреди няколко години дигиталната реклама се възприемаше като нов и дори иновативен канал, през който компаниите да стигат до своите потребители, сега тя е неизменна част от комуникационната стратегия на всеки бранд. Развитието на онлайн средата създаде необходимост от много нови професионалисти. На пазара се появиха множество дигитални агенции, а големите компании обособиха вътрешни дигитални отдели.

Какви са задълженията на дигиталния маркетинг мениджър, какви са нужните умения и как се придобиват те, разказва Мартин Войнов, дигитален маркетинг мениджър в "Загорка".

Интервюто му, част от изданието "Моята кариера", може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify

Един от най-популярните подкасти в света The Joe Rogan Experience с водещ комикът и коментатор на двубои от UFC (Ultimate Fight Championship) Джо Роугън сключи договор със Spotify като ексклузивен партньор за излъчване на епизодите. Според източници на WSJ сделката е в размер на над 100 млн. долара. От 1 септември епизодите ще бъдат достъпни само за абонатите на музикалната платформа, които ще могат да ги намерят във видео- и аудио формат. До момента подкастът не е присъствал в Spotify, но за сметка на това можеше да бъде слушан във всяка друга платформа при това безплатно. Епизодите на Джо Роугън бяха заснемани и качвани в YouTube, където каналът му има близо 10 млн. абонати. От началото на есента там ще бъдат публикувани само кратки видеа от всеки нов епизод, а пълната им версия ще бъде достъпна само в Spotify.

Facebook ще конкурира Amazon с платформа за онлайн магазини

Източник: Reuters

Facebook Shops ще дава възможност на всички потребители и страници във Facebook и Instagram да направят свой собствен онлайн магазин, като от своя страна самата компания ще получава детайлна информация какво търсят потребителите. Тези данни ще се използват за допълнително захранване на основния бизнес на Facebook - насочването на реклами.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи

Facebook ще даде възможност на половината от служителите си да работят перманентно от вкъщи. Досега компанията планираше всички, които искат, да работят дистанционно до края на годината. Същите ланове за работа от вкъщи до края на 2020 г., бяха обявени и от Google. Сега обаче изглежда, че Facebook ще тръгне по пътя на Twitter, първата голяма технологична фирма, която на практика обяви края на традиционния офис и всеки служител ще може да работи от там, където поиска.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

1000 жертви на първа страница

Американското издание New York Times посвети първата си страница на 1000 жертви от коронавируса в САЩ. Вестникът публикува имената на загиналите, възрастта им и кратко описание за живота им. Във връзка с увеличаващия се брой жертви, заглавието на първата страница гласи "Смъртните случаи в САЩ надминават 100 000, неизчислима загуба", след което продължава "Те бяха не просто имена. Те бяха ние и ние сме те". Публикацията беше споделена десетки хиляди пъти в социалните мрежи, изказвайки съпричастност към семействата на жертвите.

Източник: NYT

Шоуто трябва да продължи, но как

От началото на коронакризата вечерните предавания рязко спряха да бъдат възприемани като част от света на знаменитостите, а се доближиха до всекидневието на обикновените хора. Дори проблемите им с работата от вкъщи. Промяната на поведението им доведе и до промяна в начина, по който гостите взимат участие. Том Йорк от Radiohead например представи нова песен от дома си по време на The Tonight Show на Джими Фалън.

Най-близкият еквивалент до тези примери е "Шоуто на Николаос Цитиридис" във вечерния часови пояс на bTV. Водещият Николаос Цитиридис бързо реагира на промените и дезинфектантът започна да се появява в интервютата преди окончателно гостите да се явяват само дистанционно, а той продължи да води от студиото си, със силно ограничен екип.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Пандемията, пречупена през призмата на Nike

Спортният бранд Nike лансира нов рекламен клип, който прави паралел между трудностите в спорта и кризата вследствие на пандемията от коронавирус. Традиционно за рекламите на Nike, в кампанията участват едни от най-добрите спортисти. Сред тях са тенисистките Наоми Осака и Серена Уилямс, голф шампионът Тайгър Уудс и баскетболистът Леброн Джеймс, който е и разказвачът във видеото. Рекламата представя как дори най-добрите спортисти минават през трудни моменти, но успяват да се изправят отново и да продължават по-силни от преди.

Само за четири дни рекламата е гледана близо 96 млн. пъти в платформата YouTube. Клипът с продължителност минута и половина е дело на агенцията Wieden + Kennedy Portland

Свободни позиции:

"Еконт" обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

Devin обяви вакантни позиции за бранд мениджър и супервайзър търговски маркетинг.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK