Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 юни)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 юни)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 юни)

Рекламна покана към инвеститори в България; Глобалните рекламни инвестиции 2020; Посланието на Nike и др.

3038 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Рекламна покана към инвеститори в България

Българската агенция за инвестиции лансира рекламен клип, който представя България като атрактивна дестинация за инвеститори. По думите на агенцията целта на проекта е "да формира положителна нагласа към България като инвестиционна дестинация, като се постави акцент върху ключовите индустрии, към които са насочени дейностите за привличане на инвеститори". Като основни предимства са посочени географското разположение на страната ни, бързият интернет, ниският корпоративен данък и разбира се IT индустрията.

Клипът бързо набра популярност в социалните мрежи, а за една седмица има над 47 хил. гледания в YouTube. Той е дело на продуцентската компания Apriori, а творчески директор на продукцията е Илия Лазаров,

Реакциите на зрителите обаче са разнопосочни. От една страна рекламата получи одобрение за професионалното изпълнение и високо качество на видеото. От друга обаче бяха изказани и критики доколкото клипът отразява действителността в страната ни и не са ли преекспонирани тези предимства.

Видеото е създадено в рамките на проект "Утвърждаване на България като успешна инвестиционна дестинация" по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност".

Повече по темата може да прочетете тук >>

Българските списания "Икономист" и Top Gear спират да излизат

Списанията "Икономист", автомобилното "Топ Гиър", образователното "Би Би Си Знание", "Мода" и кулинарното "Би Би Си Good Food", пише "Дневник". Работещите в тях журналисти вече са освободени. Новината за спирането на "Икономист" беше потвърдена от главния редактор Красимира Георгиева. Списанията бяха издавани от медийната група S Media, която притежава и няколко спортни сайта, които продължават да работят.

Повече за списанията и издателя им може да прочетете тук >>

Аделина Радева напуска "Нова телевизия", за да води предаване по БНТ

Водещата на сутрешния блок на "Нова телевизия" Аделина Радева напуска телевизията и се връща в БНТ, пише "Дневник". Самата Радева обяви, че напуска, защото има нужда от промяна. От понеделник с Виктор Николаев сутрешния блок ще води Лора Инджова.

Същевременно БНТ съобщи, че от началото на юни Аделина Радева става част от екипа на дирекция "Информация" за новини и актуални предавания. Тя ще се присъедини към екипа на публицистичното предаване "Още от деня", всеки делничен ден по БНТ1.

Повече по темата може да прочетете тук >>

Фотограф: Krasena Angelova, ''Нова броудкастинг груп''

Платеният пакет "Диема екстра" поскъпва от 1 юли

Цената на платения пакет "Диема екстра" ще се увеличи от 1 юли. Услугата ще поскъпне с 1 лев и вече ще е 8.99 лева. За това бяха известени потребители на телевизията на Vivacom. Промяната идва в момент, когато спортът по света бавно опитва да прави първите си стъпки след спирането заради пандемията от коронавируса COVID-19, а множество големи спортни събития са отменени за следващата година. Това е шестото увеличение на цената на пакета, който включва каналите "Диема спорт 1", "Диема спорт 2" и спортния лайфстал канал "Трейс спорт".

Повече по темата може да прочетете тук >>

ВМРО иска спиране на профили в социалните мрежи заради дезинформация

ВМРО внесе в парламента нови предложения, според които всички собственици на интернет сайтове, онлайн платформи, блогове и профили в социалните мрежи трябва да предоставят информация за себе си в качеството си на администратор на лични данни, пише "Дневник". Предлага се те да носят отговорност за законността при обработване на лични данни и разпространяване на дезинформация в интернет, а контролът да се осъществява от Комисията за защита на личните данни.

Повече по темата може да прочетете тук >>

Новият телевизионен канал Timeless Drama Channel

Новият за българския ефир телевизионен канал Timeless Drama Channel (TDC) ще излъчва само турски сериали. Каналът ще се разпространява от "Булсатком", като ще бъде наличен в два различни пакета на оператора. Всички продукции, които се излъчват ще бъдат дублирани, като към момента не се продава рекламно време в TDC, но вбъдеще това е възможно да се промени.

Дигитален бизнес

Лансирането на Google Discovery кампании вече в възможно глобално

Интернет гигантът Google вече направи достъпно за рекламодатели и агенции от цял свят лансирането на т.нар. Google Discovery кампании в платформата на Google Ads. Чрез тях брандовете ще имат достъп до Discover feed-а и новинарския поток на потребителите, които използват устройства на Android, мобилната версия на браузъра Chrome и приложението на търсачката на Google. Рекламите ще могат да бъдат позиционирани още в Gmail и в YouTube в секцията Watch next. Според информация на Google, цитиран от AdWeek, Discovery кампаниите могат да достигнат до 2.9 млрд. потребители през различни платформи.

Фотограф: Google

Тръмп настоява за по-строг контрол на социалните медии

Американският държавен глава Доналд Тръмп нареди преразглеждане на закон, защитаващ Facebook, Twitter и Google от отговорност относно материалите, които публикуват потребителите. Това може да доведе до завеждането на повече дела срещу технологичните компании. Това се случва часове след разразил се скандал с Twitter, тъй като компанията реши да отбележи туит на президента с предупреждение към читателите да проверят достоверността му.

В отговор основателят на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че големите социални мрежи не бива да се превръщат в пазители на политическата реч в интернет.

Повече по темата може да прочетете тук >>

Медиен бизнес

Една от най-големите медийни компании в Нова Зеландия се продава за долар

Австралийската компания Nine потвърди, че ще продаде новозеландската медийна група Stuff на главния ѝ изпълнителен директор Шиниъд Боучър за едва 1 новозеландски долар (0.61 щатски долара), пише "Дневник". Stuff има няколко сайта, девет всекидневника, седмичен вестник и социална мрежа. Сделката ще даде на бизнеса много по-голяма сигурност в периода след пандемията от COVID-19, казва Боучър. Stuff печата много от всекидневните вестници в Нова Зеландия и има около 900 души персонал, включително 400 журналисти.

Повече по темата може да прочетете тук >>

Рекламен бизнес

Глобалните рекламни инвестиции 2020

Спад от над 8% в глобалните рекламни инвестиции или 50 млрд. долара по-малко през 2020 г. Това показва последното проучване на компанията WARC. Прогнозата е годината да приключи с общо 563 млрд. долара, вложени в реклама по света. Най-голям спад от 31.6% се очаква в кино рекламата, която обаче така или иначе има малък дял в медийния микс. Вложенията във външната реклама и списанията ще намалеят с около 21%, а при вестниците с 19.5%. Очакванията са спадът в рекламните инвестиции в телевизия да бъде близо 14%, а в радио 16.2%. Пандемията ще спре постоянния възход на интернет рекламата през последните години, като през 2020 г. се очаква почти да няма промяна в онлайн инвестициите в сравнение с 2019 г.

Само в началото на годината от WARC прогнозираха пореден ръст в глобалните рекламни инвестиции от 7.1%. Разликата в сравнение с икономическата криза от 2009 г. са разходите за политическа реклама в САЩ, които поддържат спада по-малък. През 2009 г. рекламният пазар се сви глобално с 12.7%, според проучването.

Веднъж не го правете

Спортният бранд Nike зае публична позиция и се включи в кампанията за борба с расизма, породена от полицейското насилие над малцинствени общности и убийството на афроамериканеца Джордж Флойд. За първи път компанията променя емблематичния си слоган Just do it (Просто го направете - бел. ред.) на Don't do it (Не го правете - бел.ред.). Кампанията, макар и семпла визуално, в продължение на една минута представя редица емоционални послания. Сред тях са "Не се преструвайте, че няма проблем в Америка", "Не обръщайте гръб на расизма" и "Не приемайте отнемането на невинни животи". Клипът завършва с посланието "Нека всички бъдем част от промяната". Макар много брандове да се обявиха срещу расизма, с клипа си и категоричните послания Nike подтиква към действие. Рекламата е дело на агенцията Wieden+Kennedy Portland и за три дни е гледана близо половин милион пъти в YouTube.

Масовото тестване ще е "запазената марка" на австрийския туризъм

Австрия се представя като особено сигурна туристическа дестинация. Сред мерките, които правителството започна от 29 май, е масовото тестване на заетите в туризма работници и служители, пише "Дневник". Разходите за тестовете на хората от туризма ще бъдат поети от държавата. За реклама на Австрия като туристическа дестинация е отпуснат допълнителен бюджет от 40 милиона евро.

Повече по темата може да прочетете тук >>

Свободни позиции:

Агенцията proof. oбяви вакантна позиция за дизайнер.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар

Рекламна покана към инвеститори в България

Българската агенция за инвестиции лансира рекламен клип, който представя България като атрактивна дестинация за инвеститори. По думите на агенцията целта на проекта е "да формира положителна нагласа към България като инвестиционна дестинация, като се постави акцент върху ключовите индустрии, към които са насочени дейностите за привличане на инвеститори". Като основни предимства са посочени географското разположение на страната ни, бързият интернет, ниският корпоративен данък и разбира се IT индустрията.

Клипът бързо набра популярност в социалните мрежи, а за една седмица има над 47 хил. гледания в YouTube. Той е дело на продуцентската компания Apriori, а творчески директор на продукцията е Илия Лазаров,


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK