Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 юни)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 юни)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 юни)

КЗК започна проверка срещу bTV по сигнал на Домусчиев; Започна кандидатстването за Young Lions; Награди за proof. и Ogilvy Group Bulgaria; "Кауфланд" и "Лукойл България" с нови обслужващи агенции и др.

3239 прочитания

© Капитал


На българския пазар

КЗК започна проверка срещу bTV по сигнал на Домусчиев

Kомисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство срещу "БТВ медиа груп" по жалба на "Нова броудкастинг груп" с твърдения за нелоялна конкуренция въз основа на сключените договори на телевизията с Българския спортен тотализатор (БСТ). Сигналът се позовава на информация, публикувана в сайта "Блиц".

Жалбата от "Нова" се основава на твърдения, че конкурентната bTV продава на БСТ част от програмното си време, като рекламно такова и така, от една страна, се излъчва "скрито търговско съобщение", а, от друга, се увеличава времетраенето на рекламите в телевизията.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Фотограф: Велко Ангелов

Новата ценова екстра на Diema

Блокирането на света заради коронавируса спря и (почти) всички спортни състезания и първенства. С подновяването на българското футболно първенство "Нова броудкастинг груп" реши да увеличи с 1 лв. (около 13%) цената на спортния пакет Diema Xtra и предизвика недоволството на немалко зрители най-вече заради момента на решението и липсата на опция при тв операторите да се откажат от тези канали. От 1 юли цената се увеличава до 8.99 лв.

На въпроси от "Капитал" какво налага повишението сега от "Нова" просто изпратиха официалното съобщение. Тв доставчиците пък лаконично уведомяват клиентите си за новите цени, като обясняват, че "причината е промяна в ценовите условия на "Нова".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Конкурсът Young Lions ще се проведе онлайн

Рекламисти до между 18- и 30-годишна възраст могат да участват в международната надпревара Young Lions, която тази година ще се проведе онлайн. Младите рекламисти трябва да изготвят клип до 90 секунди, който да е придружен с описание до 500 думи, които да стимулират хората да изхвърлят по-малко храна и да участват в борбата с глада по света. Брифът е изготвен в партньорство с United Nations World Food Programme и вече е достъпен на сайта на инициативата. Желаещите да се включат могат да подават своите клипове най-късно до 14 юни, като сред условията е те да бъдат на английски език. Победителите ще спечелят пропуски за най-големият международен рекламен фестивал Cannes Lions, който ще се проведе през 2021 г.

Повече тук>>

proof. спечели злато и два бронза в конкурса IAB MIXX Awards Europe

Българската рекламна агенция proof. спечели общо три награди в международния конкурс IAB MIXX Awards Europe, който отличава най-добрите дигитални кампании през годината. Общо пет заявки на агенцията стигнаха до финала на надпреварата, като три от тях бяха наградени от чуждестранното жури. Кампанията на TELUS International Europe "Върни се в България, добра оферта е" получи златна награда в категорията Lead generation/ Direct response. proof. спечели и две бронзови награди за кампании за Avon и skapto, съответно в категориите Influencer marketing и Product innovation. Това е единствената българска агенция, награждавана в конкурса IAB MIXX Awards Europe.

Ogilvy Group Bulgaria с две бронзови отличия от Киевския международен рекламен фестивал

Комуникационната група Ogilvy Group Bulgaria спечели две бронзови награди в тазгодишния Киевски международен рекламен фестивал, организиран от All-Ukrainian Advertising Coalition. Наградите са връчени в категория Design&Branding за кампания, изготвена за платформата за аудиокниги Storytel. Тя представя аудио-визуална изложба, наречена "Картини за слушане", която изобразява илюстрации от различни епизоди на българския аудиосериал "P.S. Някой трябва да плати" с автор Богдан Русев. Произведенията, част изложбата, са изработени от непрекъснат кабел, в края на който има слушалки. Така посетителите могат да изслушат конкретния епизод, отговарящ на илюстрацията. Комуникационната група е единствената компания от България с награда от фестивала.

Фотограф: Storytel

Interpartners поема обслужването на "Лукойл България"

Българската комуникационна агенция Interpartners поема цялостното рекламно обслужване на "Лукойл България". Според прессъобщение, изпратено до медиите, петролната компания "поема курс към модернизация на своето лице". От него се разбира още, че в конкурса за обслужване са участвали общо 20 комуникационни агенции. На въпроси, изпратени от "Капитал", кои са били участниците и за какъв период от време ще бъде обслужването на рекламодателя от агенцията отговориха, че информацията е конфиденциална. Рекламните кампании на "Лукойл България" ще започнат още този месец, като ще бъдат представени обновените обекти на компанията.

Proximity Sofia е новата PR агенция на "Кауфланд"

Българската PR агенция Proximity Sofia, част от комуникационната група на BBDO, поема обслужването на "Кауфланд". Агенцията ще предоставя консултантски комуникационни услуги и ще подпомага пресофис дейностите на веригата хипермаркети, пишат в прессъобщение от Proximity Sofia. "Proximity Sofia ни

впечатли преди всичко със стратегическия си подход, креативното концептуално предложение, изпипания детайл и задълбочения поглед върху нашия бизнес", коментира още в него Гергана Димитрова, ръководител "Корпоративни комуникации" в "Кауфланд". "Капитал" отново изпрати въпроси относно продължителността на договора за обслужване, но от компаниите посочиха, че информацията е конфиденциална. Не се оповестяват и другите агенции, взели участие в конкурса.

Дигитален бизнес

Facebook с нов инструмент за управление на публикациите

Най-голямата социална платформа представи нов инструмент, чрез който потребителите могат да управляват стари публикации в профилите си. Така всеки може лесно да прегледа съдържанието си през годините и да архивира публикациите, които иска да запази видими само за себе си, но не иска да бъдат видени от другите потребители на Facebook. Инструментът дава и опцията изцяло да се изтрият определени публикации в профила, които вече не са релевантни към потребителя. Съдържанието може да бъде търсено, като се приложат различни филтри - снимки, публикации, отбелязвания на места и др. Това е възможно през опцията Manage Activity, достъпна през мобилната версия на Facebook и Facebook Lite, като от платформата пишат, че скоро услугата ще бъде активна и за десктоп версията на мрежата.

Повече тук>>

Фотограф: Facebook

Германия и Франция създават своя облачна платформа

Франция и Германия официално застанаха зад идеята за създаване на облачна платформа, която да бъде европейска алтернатива на Amazon, Alibaba, Microsoft и други американски и китайски технологични гиганти, които в момента доминират бизнеса със съхранение на огромни количества дигитални данни в специализирани центрове като услуга.

Проектът Gaia-X ще бъде обединителна платформа, в която да се включат множество европейски облачни услуги. Тя трябва да позволи на европейските играчи да използват по-лесно свободното предвижване на данни в рамките на Европа.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Прокремълски предприемач купува водещия руски бизнес вестник "Ведомости"

Малко известен руски медиен мениджър в тесни търговски връзки с държавата купи водещия бизнес вестник "Ведомости", след като по-рано опитът за продажба пропадна. Служители на "Ведомости" смятат, че появата на Иван Еремин в последния момент, за да спаси продажбата, едва ли ще отслаби конфронтацията с новия редактор, който според тях е забранил да се пише по теми, които Кремъл счита за забранени.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Тазгодишното издание на фестивала Golden Drum е отменено

27-ото издание на международния рекламен фестивал Golden Drum, който традиционно се провежда всяка година в Словения, е отменено. Решението е взето като превантивна мярка в резултат на пандемията от коронавирус. Планирането на фестивал през есента е невъзможно, тъй като правителството на Словения не може да гарантира, че тогава събития ще бъдат разрешени, пишат от организаторите. Следващото издание на Golden Drum ще се проведе от 13 до 15 октомври 2021 г. на Словенската ривиера.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    dr.web avatar :-|
    dr.web

    Напоследък, където и да отвориш в така нареченото българско интернет пространство, все попадаш на делиорманското охлигарче (т.е. господин или другар, няма никакво значение това, Домусчиев, олицетворението на българския така наречен бизнес, или пък на бизнес модела, не съм много наясно по въпроса!). Както и перманентно, по така наречените казионни български медии, си стои господин премиерът на републиката. А сега се вижда ... че и бодрата смята капиталци, като че ли са си плюли в устата, взаимно да се рекламират, взаимно се поощряват, взаимно си вдигат рейтингите, изобщо, очертава се една всеобща и задружна взаимност в българското пулично пространство.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK