Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юни)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юни)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юни)

"Карлсберг България" с нова PR агенцията; Компании бойкотират Facebook, a други лансират кампании срещу расизма

3700 прочитания

© Капитал


На българския пазар

United Partners е новата PR агенция на "Карлсберг България"

След проведен конкурс българската PR агенция United Partners поема обслужването на пивоварната компания "Карлсберг България", в чието портфолио влизат марките "Шуменско", Tuborg, Somerby, "Пиринско", Carlsberg и Zatecky Hus. От агенцията коментират, че са сключили едногодишен договор за обслужване, като на база постигнатите резултати партньорството може да бъде дългосрочно. "Сред причините, които ни отличиха от конкуренцията, са опитът, задълбоченото познание на марките, както и съвпадението на ценностите на двете компании", коментира пред "Капитал" Мария Гергова-Бенгтссон, собственик и управляващ директор на United Partners. В обслужването на "Карлсберг България" от United Partners ще заложат на различни комуникационни похвати, сред които работа с инфлуенсъри, връзки с медиите, изграждане на работодателска марка, CSR кампании и т.нар. Маркетинг на преживяванията (experiential marketing).

Агенцията основа и международна мрежа от комуникационни агенции

United Partners постави началото на международната мрежа от агенции UP Network. В нея участват компании от Централна и Източна Европа, Австрия, Гърция и Турция. Целта на новата организация е да улесни комуникационното обслужване на клиенти от различни пазари. От United Partners пишат в прессъобщение, че по този начин клиентите ще имат възможност да получат експертиза и идеи от международни специалисти, като същевременно комуникационната стратегия ще бъде унифицирана във всяка държава. Целта на агенцията е поетапно да се увеличава броят на агенциите членове в мрежата.

Георги Янакиев е част от журито в конкурса на AdForum

Основателят на творческото студио Currant и част от екипа на агенцията Imp-Act Георги Янакиев е сред журито на първото издание на рекламния конкурс PHNX, организиран от платформата AdForum. Той е единственият български представител и в рамките на 10 дни ще оценява подадените заявки в надпреварата. Целта на конкурса е да отличи най-добрите международни рекламни решения от последната година в общо 25 категории. "Да излезеш извън пределите на държавата си със своя идея е огромно предизвикателство, но и процес, който носи голямо удоволствие. Ето защо за мен е чест да бъда член на толкова разнообразен жури панел, включващ професионалисти от повече от 50 страни по света", коментира той пред "Капитал". Участие в PHNX можеха да вземат агенции, фрийлансъри, брандове и продуцентски компании от цял свят. Конкурсът се организира дистанционно, а победителите ще бъдат обявени на 9 юли.

"Publicis Groupe България" лансира платформа за маркетинг проучвания

Комуникационната група "Publicis Groupe България" представи онлайн платформата CMO Insider. Тя предоставя информация и проучвания за нагласите на потребителите, медийното потребление и представя различни тенденции в сферата на комуникациите. Анализите в CMO Insider са дело на специалисти от агенциите, част от групата, и са насочени към рекламодатели и комуникационни специалисти. Съдържанието се обновява на седмична база и е достъпно на български и английски език.

КЗК ще проверява "Комсед" и "Хиполенд" за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията се самосезира и образува две отделни производства, за да установи дали е налице заблуждаваща реклама от страна на търговците на детски играчки "Комсед" и "Хиполенд". Поводите са сигнали на потребители. В първия случай става въпрос за промоционална брошура на фирмата, а в другия за промоционална рекламна кампания.

Случаите изглеждат смущаващо дребни. Но за тях търговците могат да получат гигантски глоби заради големия си общ оборот.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Проектът на ВМРО за цензурата в интернет противоречи на регламента GDPR

Предложените от ВМРО промени в Закона за защита на личните данни противоречат както на българското законодателство, така и на GDPR регламента се казва в позиция на Асоциацията за защита на личните данни.

И двата внесени през май от ВМРО законопроекта преследват цел за налагане на цензура в онлайн пространството чрез създаване на правомощия на специализирани държавни органи да обявяват дадена информация в онлайн медия за невярна и да нареждат премахването й, да искат затваряне на сайтове и други онлайн платформи, като налагат и глоби.

Повече за позицията и законопроектите може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Брандове бойкотират Facebook

Редица компании обявиха, че спират рекламите си във Facebook и Instagram. Причината за бойкота е езикът на омразата и дезинформацията, които се разпространяват през социалните мрежи. Оттеглянето на рекламите беше инициирано от различни международни граждански организации, които започнаха кампания "Да спрем езика на омразата с цел печалба". Те призоваха брандовете да оттеглят рекламите си от Facebook и другите платформи, собственост на компанията, през юли. В инициативата се включиха някои от най-разпознаваемите марки за екипировка за дейности на открито, сред които Patagonia и The North Face.

Източник: Reuters

Facebook позволи на потребителите да изключват политическите реклами

Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че потребителите ще могат да изключват политическите реклами в социалната мрежа, пише "Дневник".

Интернет гигантът е изправен пред тежки критики за допускане на реклами от политици, съдържащи невярна информация, включително поставяща под съмнения честността и дори смисъла от изборния процес. Социалната платформа Twitter вече забрани политическата реклама през октомври миналата година.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Сделките през AppStore на Apple са били за над 500 млрд. долара

Проучване показва, че App Store е стимулирал продажби от 458 млрд. долара миналата година. Повече от 85% от този обем обаче са станали чрез сделки, от които фирмата не е взела комисиона.

Проучването установява, че 45 млрд. долара са дошли от реклама в приложенията. Останалите 15% от общата дейност в App Store - около 61 млрд. долара, са от дигитални стоки и услуги като музикални и видеоабонаменти или покупки чрез приложения в игри.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Директорът на "Свободна Европа" е отстранен в тотална чистка

Консервативният кино документалист Майкъл Пак, който преди две седмици беше утвърден за директор на американската агенция за глобални медии, отстрани ръководителите на четири от петте мрежи под негово ръководство, включително на Радио "Свободна Европа". В понеделник - веднага след като пое поста - подадоха оставка ръководителите на "Гласът на Америка", пише "Дневник". Това повдига въпрос за редакционната независимост на работещите за многомилионна аудитория по света медии, финансирани с дарение от Конгреса.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Реклама срещу расизма

Протестите срещу расизма по света създадоха нов повод компаниите да заемат твърда и искрена публична позиция. Много марки сметнаха, че публикуването на подкрепящ слоган в социалните мрежи ще бъде достатъчно. Те заложиха на едно и също - бял патетичен надпис на черен фон, с който изразяват в социалните мрежи позицията си срещу расизма и полицейското насилие над чернокожи.

Пренасищането с еднакви послания създаде усещане за евтин PR и подтикна хората да си зададат логичния въпрос - това как помага за решаване на проблема. А отговорът в повечето случай е - никак. Затова хората очакват реални действия, а не само онлайн думи, и именно това все повече ще определя избора им на марки.

Повече за нагласите на хората и кампаниите на брандовете може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Human обяви вакантна позиция за акаунт мениджър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK