Google ще плаща на избрани медии за разпространение съдържанието им
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google ще плаща на избрани медии за разпространение съдържанието им

От компанията обявиха, че ще плащат на издатели за качествено съдържание, в това число видео, снимки и текст.

Google ще плаща на избрани медии за разпространение съдържанието им

Технологичният гигант обяви, че започва международна лицензионна програма

2439 прочитания

От компанията обявиха, че ще плащат на издатели за качествено съдържание, в това число видео, снимки и текст.


Технологичният гигант Google обяви, че ще започне да плаща на някои медийни издания по света, за да разпространява съдържанието им онлайн. Това ще се случи през нова лицензионна програма за издателите, която ще бъде активна в края на годината, съобщава WSJ. Това е резултат от дългогодишна битка на редица регулатори по света, които настояваха търсачката да заплаща за предоставянето на медийното съдържание.

Само за качествено съдържание

"Чухме високо и ясно, че трябва да направим повече, за да подкрепим издателите по света. Тези новини са част от решението", казва пред изданието Axios Брат Бендър, вицепрезидент "Управление на новинарски продукти" в Google. Новата програмата няма да бъде достъпна за всички дигитални медии. От компанията обявиха, че ще плащат на издатели за качествено съдържание, в това число видео, снимки и текст. Остава въпросът обаче по какви критерии ще бъде определяно то. По думите на Бендър пред Axios, фокус за Google ще бъдат медиите, които покриват теми, касаещи различни общности и покриващи различни възгледи, включително политически.

Към момента технологичният гигант е сключил договор за партньорство с локални и национални издатели в Германия, Австралия и Бразилия. Плановете на компанията са в следващите месеци списъкът с медии да се увеличава.

В рамките на инициативата от Google ще дават също възможност на потребителите да четат публикации с платен paywall (ограничен достъп до безплатно съдържание - бел. ред.), като ще плащат на издателите за това, помагайки им да увеличат аудиторията си. Това се случва само година след като платформата направи възможно потребителите да четат безплатно някои статии през инкогнито режим на браузъра Google Chrome.

От Google не съобщават детайли за новата програма. Според информацията към момента платформата ще предложи на потребителите подобрено преживяване в инструментите за новини Google News и Discover.

Поредица регулаторни проблеми

Доминиращото положение на Google и другия голям технологичен гигант Facebook привлича през последните години погледите на регулатори от Европа, Австралия и САЩ, което доведе до редица глоби. Едно от исканията е именно двете корпорации да плащат на медиите за това, че разпространяват съдържанието им. Дълго време обаче Google се противопоставяше на идеята и дори заплаши да изтегли инструмента за търсене на новини Google News от Европа, ако ЕС наложи подобни политики.

В защита на платформата директорът на Google в Австралия казва пред The Sydney Morning Harold, че директната икономическа стойност, която Google получава от новинарско съдържание в търсачката, е много малка. "Компанията миналата година генерира приблизително 10 млн. долара приходи, не печалба, от рекламни кликове при търсене на новинарско съдържание, свързано в Австралия. Непряката икономическа стойност, която Google получава от новините в търсачката, също е много малка", допълва тя. Сега с лансирането на новата програма технологичният гигант от една страна удовлетворява исканията на регулаторите, но от друга отново сам поставя условията за това на кои медии и за какво съдържание да плаща.

Технологичният гигант Google обяви, че ще започне да плаща на някои медийни издания по света, за да разпространява съдържанието им онлайн. Това ще се случи през нова лицензионна програма за издателите, която ще бъде активна в края на годината, съобщава WSJ. Това е резултат от дългогодишна битка на редица регулатори по света, които настояваха търсачката да заплаща за предоставянето на медийното съдържание.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK