Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 юли)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 юли)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 юли)

Кои са победителите в IAB Mixx Awards; Ще се отрази ли на Facebook бойкотът на рекамодателите; Кои са най-скъпите марки в света и един документален филм за най-известното лого в света

2452 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Агенцията proof. спечели най-много награди в рекламния конкурс IAB Mixx Awards

За пети пореден път конкурсът IAB Mixx Awards, организиран от българския клон на браншовото сдружение IAB, отличи най-добрите дигитални маркетинг решения през изминалата година.

Комуникационната агенция proof. за втори пореден път спечели най-много отличия за свои кампании в 14 от 16-те категории в надпреварата. Екипът си тръгна с общо 18 награди, от които 9 златни, 6 сребърни и 3 бронзови. На второ и трето място по брой награди се класираха комуникационните групи guts&brainsDDB и All Channels Communication със съответно общо 9 и 7 награди.

Повече за конкурса и списък с всички победители може да видите тук>>

Фотограф: IAB

"IAB България" ще представи инвестициите в дигитална реклама

Десетият годишен форум на "IAB България", който традиционно събира дигиталната индустрия и очертава тенденциите на пазара, ще се проведе онлайн. На 9 юли (четвъртък) браншовата организация ще представи общия обем на инвестициите в онлайн реклама в България, разпределението им по формати и платформи, както и най-големите рекламодатели. Изследването се изготвя на база представителна извадка на най-големите медийни компании и рекламни агенции. Събитието ще се проведе в платформата Zoom, а достъпът до него е безплатен.

Желаещите да се регистрират за форума може да го направят тук>>

БФС подписа по инерция нов договор с "Нова броудкастинг груп" за излъчването на първенствата

Българският футболен съюз (БФС) съобщи, че "предвид дългогодишните коректни взаимоотношения между всички заинтересовани страни и значително предимство на финансовите параметри" ще продаде правата за телевизионните и маркетингови права на Първа лига за следващите пет години на "Нова броудкастинг груп". Проучване на "Капитал" показва, че реално няма други сериозни кандидати за правата.

Това, което не се обявява гласно, е фактът, че "Нова броудкастинг" получава всички телевизионни и дигитални права върху първенството, както и правото да продава името на шампионата, както и рекламни пана по стадионите в страната.

В ситуация, която има нужда от свеж ресурс, "Левски" единствен надигна глас на недоволство срещу така оформилото се статукво.

Повече за разпределението на правата може да прочетете тук>>

United Partners с отличие от SABRE Awards

Българската PR агенция United Partners е обявена за "Агенция на годината в Централна и Източна Европа" в тазгодишното издание на международния PR конкурс SABRE Awards, който се провежда за пазарите в Европа, Близкия изток и Африка. Сред агенциите финалисти в категорията са били също полският клон на H+K Strategies, част от WPP, PR звеното MSL, част от комуникационната група Publicis Groupe, словенската Seesame и унгарската Uniomedia. В надпреварата тази година са се състезавали над 200 заявки, които се оценяват от международно жури.

Дигитален бизнес

Може ли бойкотът на рекламодателите да ликвидира Facebook

След като един от най-големите рекламодатели в света - Unilever, обяви, че спира рекламите си във Facebook, Instagram и Twitter, изпълнителният директор Марк Зукърбърг обяви серия от нови политики в най-голямата социална мрежа. Те включват забрана на речта на омразата, насочена към имигрантите, и допълнителни ограничения за съобщения, които дават невярна информация за гласуването в САЩ.

Може ли този бойкот да навреди на Facebook? Краткият отговор е да - огромната част от приходите на компанията идват от реклами. Голямата част от приходите от реклами на платформата обаче идват от хиляди и хиляди малки и средни фирми. По данни на CNN стоте най-големи рекламодателя са дали 4.2 млрд. долара за реклама във Facebook, или около 6% от рекламните приходи на мрежата. А засега огромното мнозинство от по-малките компании не са обявили дали ще участват в бойкота.

Повече по темата четете в текста на "Дневник" тук>>

Източник: Reuters

Медиен бизнес

Google изнудва европейските издатели за данните на читателите им

Google е попречила на плановете на европейските медийни компании за блокиране на събирането на данни за техните читатели в опит да се намали доминацията на технологичния гигант в онлайн рекламата, пише "Дневник".

Този преференциален достъп до данните позволява на компанията да доминира пазара, изпълнен с рекламодатели, гладни за информация за таргетиране на потенциални клиенти. Но от Google са заявили, че ще спрат приходите от реклами за издателите, ако последва ограничаване на събирането на данни.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Ню Йорк през погледа на създателя на емблематичното лого I ♥ NY

Дизайнерът Милтън Глейзър, създател на емблематичното лого на Ню Йорк I ♥ NY, почина на 91 години. Роден в Бронкс, той завършва академията за изящни изкуства в Болоня и заедно със съученици отваря студио в града. Познатото и копирано по цял свят лого създава безплатно за туристическа кампания през 1977 г.

Каква обаче е нагласата на Глейзър към родния му град и какво е чувството да създадеш отличителен знак за жителите? За това разказва краткият документален филм от 2018 г., създаден от американското продуцентско студио Dress Code. Продуцент на филма е българинът Андре Андреев, който като тийнейджър емигрира в Щатите. Той се среща лично с Милтън Глейзър, който разказва, че пътят му, както на много други нюйоркчани, е започнал с мисълта, че в този град "всичко е възможно".

Рекламният бизнес става по-малко цикличен и все по-концентриран

Очаква се глобалните рекламни разходи да бъдат с 10% по-ниски, отколкото през 2019 г., според GroupM. Рекламодателите обаче не са толкова склонни да оттеглят онлайн рекламите. Интернет привлича нови компании и убеждава съществуващите да харчат повече, но всички са подложени на дуопола Google и Facebook. Ако обаче потопът от онлайн рекламни разходи продължава, сегашното пространство за дигитална реклама може да достигне "точка на насищане".

След това рекламите ще преминат към други дигитални медии. Една от тях е геймингът. Видеостриймингът също изглежда готов за още по-голяма доходност. Електронната империя Amazon все още е на далечното трето място при дигиталните реклами, но расте бързо и откъсва част от бизнеса на търсачката на Google.

Повече за бъдещето на дигиталния рекламен бизнес може да прочетете в текста на Economist тук>>

Кои са най-скъпите марки в света

Въпреки кризата, предизвикана от пандемията от коронавирус, 100-те най-скъпи марки в света успяват да увеличат стойността си през 2020 г., което се дължи основно маркетинг инвестициите им, изграждането на брандовете им и иновациите в компаниите. Това сочи годишната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands. Тя се изготвя за 15-а година от комуникационната група WPP и британската маркетингова компания Kantar.

Общата стойност на топ 100 марки в света се увеличава с 5.9% през 2020 г. и достига 5 трлн. долара, или с 227 млрд. долара повече в сравнение с 2019 г. За поредна година първото място се държи от Amazon, които увеличават с над 30% цената на бранда си до 415.8 млн. долара. На второто място се подрежда Apple, следван от Microsoft, чиито марки се оценяват на съответно 352.2 млн. долара и 326.5 млн. долара. И двете компании отчитат ръст.

Продуцентската компания B2Y Production обяви вакантна позиция в екипа си. *Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Рекламна глътка въздух

Рекламна глътка въздух

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK