Новият подкаст гигант

През последната година Spotify инвестира над половин милиард долара в бизнеса с подкасти.

Епизодите на подкаста на Джо Роугън достигат 190 млн. сваляния на месец, което може да генерира реклами на стойност 3 млн. долара за Spotify.
Епизодите на подкаста на Джо Роугън достигат 190 млн. сваляния на месец, което може да генерира реклами на стойност 3 млн. долара за Spotify.    ©  Shutterstock
Епизодите на подкаста на Джо Роугън достигат 190 млн. сваляния на месец, което може да генерира реклами на стойност 3 млн. долара за Spotify.
Епизодите на подкаста на Джо Роугън достигат 190 млн. сваляния на месец, което може да генерира реклами на стойност 3 млн. долара за Spotify.    ©  Shutterstock
Темата накратко
  • Шведската компания затвори кръга по производство и разпространение на съдържание, и се превърна в лидер на пазара.
  • Последната голяма сделка е придобиването на ексклузивни права за излъчване на най-слушания подкаст на Джо Роугън.

Само допреди година гигантът Apple доминираше полето на подкастите. През платформата Apple Podcasts бяха достъпни над 750 хил. предавания, а слушателите постоянно се увеличаваха. Тогава в надпреварата се включи шведската Spotify. Музикалната стрийминг платформа навлезе агресивно в бизнеса. За отрицателно време и няколко стотици милиона инвестиции от дебютант компанията успя да се превърне в най-силния играч на пазара.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се