Приходите и печалбата на "БТВ медиа груп" отново намаляват през второто тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите и печалбата на "БТВ медиа груп" отново намаляват през второто тримесечие

Приходите и печалбата на "БТВ медиа груп" отново намаляват през второто тримесечие

Двуцифрен спад на финансовите резултати отчита и групата на CME в резултат на пандемията от коронавирус

4768 прочитания

© Анелия Николова


Кризата вследствие от пандемията от коронавирус продължава да се отразява негативно на финансовите резултати на "БТВ медиа груп". За второ поредно тримесечие компанията отчита двуцифрен спад на приходите и печалбата. Това показва официалният отчет на компанията - майка на медийната група, Central European Media Enterprises (CME), в която най-голям акционер все още е американският телекомуникационен гигант AT&T. Финансовите резултати на CME също се влошават през първото полугодие, но от групата прогнозират, че през юли и август рекламните инвестиции ще започнат да се връщат към миналогодишните нива.

Очакванията на CME са преди края на октомври да бъде приключена сделката по продажба на групата на PPF - инвестиционната компания на най-богатия чех Петр Келнер.

Трудно полугодие

След като в началото на годината "БТВ медиа груп" отчете по-ниски приходи и печалба на годишна база, спадът продължава и през второто тримесечие. За периода април - юни 2020 г. компанията отчита нетни приходи в размер на 15.3 млн. долара, или с 31.2% по-малко в сравнение със същия период през 2019 г., като се вземат предвид разликите във валутните курсове. От тях рекламните постъпления в медийната група са в размер на 9.2 млн. долара, което представлява спад от 41.3%, докато приходите от абонаменти и такси за разпространение на съдържание плавно се увеличават до 5.4 млн. долара, или с близо 4% повече на годишна база.

Оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) за второто тримесечие също намалява с 42.5% до 4.5 млн. долара. За периода българската група отчита най-ниските финансови резултати в портфолиото от бизнеси на CME, която оперира още в Румъния, Словакия, Словения и Чехия (вижте таблицата).

Постъпленията на "БТВ медиа груп" намаляват и през първото полугодие на годината. Компанията отчита нетни приходи от 32.2 млн. долара, или с 21.2% по-малко, и оперативната печалба в размер на 9.3 млн. долара, което представлява спад от 32.2%, като се вземат предвид разликите във валутните курсове.

"Капитал" изпрати запитване към "БТВ медиа груп" на какво се дължи спадът за периода, но от компанията отказаха коментар. В портфолиото на групата влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Спад за цялата група

Нетните приходи за второто тримесечие на цялата CME намаляват с 23.2% до 135.5 млн. долара. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации е в размер на 54.5 млн. долара, или с 22.5% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. За първото полугодие приходите се равняват на 279 млн. долара, което представлява понижение от 12.1%. Печалбата намалява с 14.1% до 91.7 млн. долара.

В официално прессъобщение от CME коментират, че пандемията от коронавируса е оказала влияние върху бизнеса още през март. По думите на изпълнителните директори Майкъл Дел Нин и Кристоф Мануш подобрение започва да се наблюдава още през юни. Заявените рекламни инвестиции през юли и август пък са сравними с нивата им през същия период през 2019 г.

Кризата вследствие от пандемията от коронавирус продължава да се отразява негативно на финансовите резултати на "БТВ медиа груп". За второ поредно тримесечие компанията отчита двуцифрен спад на приходите и печалбата. Това показва официалният отчет на компанията - майка на медийната група, Central European Media Enterprises (CME), в която най-голям акционер все още е американският телекомуникационен гигант AT&T. Финансовите резултати на CME също се влошават през първото полугодие, но от групата прогнозират, че през юли и август рекламните инвестиции ще започнат да се връщат към миналогодишните нива.

Очакванията на CME са преди края на октомври да бъде приключена сделката по продажба на групата на PPF - инвестиционната компания на най-богатия чех Петр Келнер.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK