Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 юли)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 юли)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 юли)

Приходите и печалбата на "БТВ медиа груп" намаляват; Телевизия 7/8 TV става платена; Българските медии са изправени пред опасности; Facebook лансира инструмент за публични видеоразговори, а Coca-cola ще намали портфолиото си от продукти

3134 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Приходите и печалбата на "БТВ медиа груп" отново намаляват през второто тримесечие

За второ поредно тримесечие "БТВ медиа груп" отчита двуцифрен спад на приходите и печалбата. Това показва официалният отчет на компанията - майка на медийната група CME. За периода компанията отчита нетни приходи в размер на 15.3 млн. долара, или с 31.2% по-малко в сравнение със същия период през 2019 г. От тях рекламните постъпления в медийната група са в размер на 9.2 млн. долара, което представлява спад от 41.3%, докато приходите от абонаменти и такси за разпространение на съдържание плавно се увеличават до 5.4 млн. долара, или с близо 4% повече на годишна база.

Оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) за второто тримесечие също намалява с 42.5% до 4.5 млн. долара.

Повече за резултатите на българската медийна група и останалите бизнеси на CME може да прочетете тук>>

Българските медии са изправени пред опасности

Българските медии са в голяма опасност от политическо влияние, влияние на собствениците и няма гаранции, че ръководителите на обществените медии са независими. Това са изводите на независимо проучване на Центъра за медиен плурализъм и медийна свобода, разпространено от еврокомисията, пише "Дневник".

България е сред страните с висок риск по отношение на плурализма на пазара - той идва предимно от концентрацията на собственост. Висока е и опасността собствениците на медии и рекламодателите да влияят на редакционното съдържание. Държавната реклама остава най-проблемният фактор за повечето страни, показват още данните.

Авторите от България са от Центъра за изследване на демокрацията - Орлин Спасов, Нели Огнянова и Николета Даскалова. То обхваща ЕС-27, Великобритания, Албания и Турция.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Телевизия 7/8 TV става платена

Девет месеца след основаването на 7/8 TV каналът става платен за зрителите. От 1 септември те ще могат да добавят телевизията към пакета си с канали срещу 0.78 лв. с ДДС на месец. Съдържанието ще бъде достъпно и онлайн срещу месечен абонамент. Това обяви собственикът, тв водещият Слави Трифонов в профила си във Facebook. Още при основаването на 7/8 TV той обяви, че телевизията ще се издържа от реклама. Моделът обаче се оказа неработещ, като според публикацията на Трифонов това се дължи на "картел между двете национални частни телевизии и те задължават рекламодателите да предоставят целите си рекламни бюджети само на тях". Тв водещият пише още, че "въпреки високата гледаемост на ⅞ TV, рекламите са твърде малко". За измерване на аудиторията обаче 7/8 TV още в началото заяви, че няма да разчита на пийпълметричните агенции ГАРБ и "Нилсен", а има сключен договор със социологическата агенция "Галъп интернешънъл". Много от участниците на пазара обаче още тогава бяха скептични към тази методология за измерване.

Фотограф: Юлия Лазарова

"BILLA България" избра "Параграф 42" за своя PR агенция

След проведен конкурс, PR агенцията "Параграф 42", част от групата на The Smarts, поема комуникационното обслужване на "BILLA България". Договорът за партньорство е с продължителност две години с възможност за удължаване. Агенцията ще отговаря за корпоративните и кризистните комуникации на веригата супермаркети, както и за връзките с медии, корпоративната социална отговорност и др. От компанията не уточняват кои са останалите агенции, участвали в конкурса. "Параграф 42" ни спечелиха със стратегическото си мислене, познаване на средата и спецификите на нашия бизнес, както и с находчив PR подход", коментира в съобщение до медиите Майя Шарабова, ръководител отдел "Маркетинг" в "BILLA България". Това е второ партньорство за комуникационната група с веригата супермаркети. The Smarts е творческа агенция на "Billa България".

Кампания на "DEVIN Изворна" е част от селекция на Ads of the World

Рекламната кампания "Героят в нас" на бранда "DEVIN Изворна" попадна в селекцията на международния сайт Ads of the World. Кампанията е дело на агенцията "Leo Burnett Букурещ" и цели да покаже разликата между това как хората виждат себе си и мнението на близките им за тях. Във видеото, част от кампанията, няколко човека, избрани на случаен принцип, описват себе си като "напрегнати" или "обикновени", докато близките им ги определят за "герои". "Кампанията стъпва на прозрението, че в днешния свят на стрес и забързано ежедневие рядко гледаме на себе си като на герои, а би трябвало, защото за нашите близки сме точно такива", пишат от "DEVIN Изворна".

Кампанията може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Броят на потребителите на Twitter скочи с една трета

Броят на всекидневно активните потребители в социалната мрежа Twitter е скочил с 34% през второто тримесечие на годишна база до 186 млн. души. Това е един от най-важните показатели за компанията, защото показва колко потребители могат да виждат реклами и съответно колко е привлекателна платформата за рекламодатели.

Според компанията увеличената активност се дължи преди всичко на коронавируса - нуждата от по-бързо разпространение на информация, съчетана с голям брой хора, карантинирани вкъщи.

Приходите на компанията за периода падат с 19% на годишна база до 683 млн. долара, от които 562 млн. долара идват от реклами - понижението тук е от 23%.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook лансира инструмент за публични видеоразговори

Facebook обяви, че пуска инструмент, който ще позволи на потребителите да предават на живо видеоразговори с до 50 участници. Потребителите могат да поканят участници в платформата за видеочат Messenger Rooms, включително хора, които нямат профил в социалната мрежа, за групов видеоразговор, който след това да се излъчва на живо от всеки профил, страница или група, пише "Дневник".

По този начин Facebook прави опит да се възползва от бума в търсенето на услуги за видеоконферентни срещи, провокиран от пандемията от коронавирус, която увеличи многократно потребителите на платформата Zoom например.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Източник: Reuters

Рекламен бизнес

Спад в приходите от основна дейност на Publicis Groupe през второто тримесечие

Нетните приходи на френската комуникационна група Publicis Groupe нарастват с 2.6% през второто тримесечие на годината до 2.29 млрд. евро. Не толкова положителна е картината в един от основните показатели за индустрията, а именно приходи от основна дейност (без включени придобивания, продажби и валутни ефекти). Те намаляват с 13% за цялата група. Най-голям е спадът на приходите от основна дейност в Европа - 23.5%, което от компанията посочват, че се дължи на ограничителните мерки, продължили през голяма част от второто тримесечие. Спадът в Азия е от 5.7%, а с 6.8% по-малко приходи от основно дейност групата отчита в САЩ. Пред WSJ изпълнителният директор на групата Артър Садун коментира, че резултатите са по-добри от прогнозите за индустрията за тази година.

Повече може да прочетете тук>>

Coca-cola ще намали портфолиото си от продукти

Гигантът Coca-cola ще фокусира ресурсите си върху малко, но големи брандове от портфолиото си, пише изданието AdAge. Решението е резултат от тежкото второ тримесечие за компанията, в което отчете 28% спад в нетните приходи, а причината за това са множеството затворени барове и ресторанти като мярка за предпазване от коронавируса. Изпълнителният директор на компанията Джеймс Куинси коментира, че от Coca-cola ще бъдат много разумни в маркетинговите си разходи и кои нови продукти ще подкрепят. Компанията има над 400 марки в портфолиото, като голяма част от тях са локални за конкретни държави.

През април безалкохолният гигант обяви, че преустановява глобалната си рекламна комуникация за неопределен период от време като следствие от пандемията от коронавирус. "Маркетингът нямаше да доведе до голяма разлика през второто тримесечие, затова силно се оттеглихме", казва Куинси. Сега компания много плавно възвръща комуникациите си.

Фотограф: Regis Duvignau

Свободни позиции:

Tribal Worldwide Sofia обяви вакантна позиция за дизайнер.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK