Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 август)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 август)

Какви са отношенията между клиент и агенция по време на криза; Хронология на превзетите медии в Унгария; Рекламните приходи на Facebook и Google продължават да нарастват и др.

2293 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Доверието между агенции и клиенти се увеличава, бюджетите и таксите намаляват

Кризата, последвала епидемията от коронавирус, принуди комуникационните агенции да променят досегашния си модел на работа и изправи пред изпитание отношенията им с клиентите. Изглежда обаче, в трудните за бизнеса месеци са успели да заздравят доверието помежду си. На това мнение са 53.3% от агенциите и 36.4% от клиентите. Това показва проучването "Стратегически отношения между клиенти и агенции по време на криза", организирано от платформата Praktika и агенцията Bluepoint. То е проведено сред 44 представителя на агенциите и 45 клиента.

Повече от две трети от анкетираните агенции посочват, че има намаление на таксите им за обслужване. Въпреки това очакванията на клиентите им са да виждат повече проактивност в съвместната им работа. Това вероятно не е изненада за агенциите, 77% от тях очакват изискванията на клиентите им да се повишат. Разминаване има в планирането на бизнесите на комуникационните партньори. Докато повече от половината компании (63.6%) имат бизнес план до края на годината, то агенции са фокусирани върху идните 2-3 месеца.

Цялото изследване може да видите тук>>

Агресивна реклама на България като здравна дестинация

Новият министър на туризма обяви смелите си планове за "агресивна реклама" на страната като "здравна дестинация", пише "Дневник". В интервю за БНТ Марияна Николова обеща с реклама "да разкрие сърцето на България" и критикува предишното ръководство на министерството, че не харчило достатъчно пари за представяне на страната ни зад граница. Тя щяла да положи и "значителни усилия" да увеличи бюджета за реклама на България като "потенциална висококачествена, здравна и безопасна дестинация".

Повече по темата може да прочетете тук>>

БНТ и БНР отразяват протестите с всички гледни точки, отчита медийният регулатор

БНТ и БНР спазват правилата за плурализъм на гледните точки при отразяването на протестите в страната, а темата е водеща в дневния ред на новините и публицистичните им предавания. Това показва анализ на Съвета за електронни медии (СЕМ) за начина на отразяване на протестите в седмицата 10 - 17 юни, пише "Дневник".

Двете медии имат и редица живи включвания, поравно е дадена думата на представителите на двете големи партии - управляващата ГЕРБ и опозиционната БСП, на зрителите е дадена възможност да се запознаят и с позицията на държавата, и с позицията на експерти и са отразени гледните точки на гражданите и гражданските организации, се казва в доклада.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Нова асоциация на продуцентските студиа в България

Общо 13 български продуцентски компании се обединиха в създаването на Асоциация на независимите рекламни продуцентски компании. Всички те са самостоятелни студиа, които не са част от комуникационни групи. Целта на обединението е прозрачност при организирането на конкурси за избор на продуцентска компания, пишат в официално съобщение. Решението за създаване на асоциация е продиктувано от тенденцията все повече рекламни агенции на пазара да основават собствени вътрешни студиа, като според писмото това довежда от нелоялни практики и липса на конкуренция. Като примери за това от асоциацията посочват, че агенциите биха могли да поемат продукцията на даден клиент, без да бъде проведен конкурс или да разполагат с повече предварителна информация за бюджета или концепцията на компанията, на базата на които да изготвят предложението си.

Дигитален бизнес

Facebook продължава да расте въпреки пандемията

За последното тримесечие постъпленията на Facebook са се увеличили с 11% до 18.3 млрд. долара, докато очакванията бяха за ръст от 3%. Печалбата също се оказа далеч над очакванията на пазара - 5.2 млрд. долара, след като преди година, в нормална икономическа ситуация, за същия период от годината тя беше 2.6 млрд. долара. Активният брой на потребителите в мрежата също е нараснал, до 2.7 млрд. души всеки месец. Доброто представяне на Facebook по време на пандемията се дължи изцяло на бизнеса с реклами на фирмата.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламният бизнес нa Google се възстановява след срива

Продажбата на реклами през Google се възстановява след срива през март, когато започна пандемията от коронавируса.Общите приходи за второто тримесечие са 38.3 млрд. долара, понижение с 2% спрямо година по-рано. Печалбата е 7 млрд. долара, над очакванията на анализаторите. От цялата сума 66% идват от продажба на реклами чрез Google и YouTube, 12% от продажба на реклама на партньори, 8% от бизнеса с облачни услуги и 14% от продажби през мобилния магазин за приложения и други по-малки бизнеси под шапката на Alphabet.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Източник: Reuters

Конгресът се нахвърли върху IT гигантите

Конгресът на САЩ изслуша директорите на Apple, Amazon, Google и Facebook - четири от петте най-големи технологични компании в света, с обща пазарна оценка от 5 трлн. долара. На практика всички компании бяха широко критикувани от конгресмените - като Google и Facebook получиха най-много критики, а най-малко бяха насочени към Apple, която е и единствената фирма от четирите, която не събира масово личните данни на потребители. Критиките към Apple бяха предимно заради магазина за приложения App Store.

Повече за изслушването може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Как бяха превзети медиите в Унгария

Множество проправителствени печатни издания и новинарски сайтове, фалшиви новини, заклеймяване и държавен натиск над малкото останали независими медии. Сценарият за превземане на медиите, познат и от българската действителност, се развива с пълна сила в Унгария през последните десет години. Това се случва по два начина. Приближени до премиера Виктор Орбан поемат контрола над изданията, а финансирането им се осигурява чрез държавна реклама.

Поредният пример е опитът за контрол над един от малкото останали независими новинарски сайтове в Унгария, Index.hu, който доведе до груповото напускане на над 70 журналисти. Това провокира недоволството на хиляди хора, които излязоха на протест в Будапеща в защита на свободата на медиите.

Хронологията на превземане на медиите в Унгария и последствията от това може да прочетете тук>>

Фотограф: Reuters

Рекламен бизнес

Новата реклама на Nike

С над 40.5 млн. гледания в YouTube новият рекламен клип на спортния бранд Nike представя две от основните социални теми през годината - пандемията от коронавирус и расовата дискриминация. В общо 36 сцени кампанията "Не можеш да ни спреш" обединява движенията на над 50 различни спортисти. Видеото с продължителност минута и половина с мотото "Не сме сами и това е нашата сила" цели да покаже, че атлетите могат заедно да преодолеят предизвикателствата. Рекламата е дело на агенцията Wieden & Kennedy Portland, като за изготвянето й са прегледани над 4 хил. отделни спортни видеа.

Етикет на етническото многообразие

Редица популярни брандове, представени в цветовете на етническото многообразие в компаниите. Това представя проектът True Colors, зад който стоят специалисти от американската агенция Goodby Silverstein & Partners. В Instagram профила truecolors.official, който вече има близо 5 хил. последователи, екипът представя логата на различни големи брандове, а цветът им се променя в зависимост от етническото многообразие в бизнесите. Сред тях са adidas, Microsoft, Starbucks, Apple, Uber и др., като при повечето от тях над 70% от екипите са съставени от бели служители.

Свободни позиции:

"Еконт" обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

InMusic обяви вакантна позиция за маркетинг асистент.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK