Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 август)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 август)

Съдът окончателно отмени рекордно високата глоба на КЗК за "Метро"; Изследване на инфлуенсърите в България; P&G увеличава инвестициите си в комуникации; Вертикално кино от Apple и др.

2467 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Съдът окончателно отмени рекордно високата глоба на КЗК за "Метро"

ВАС се произнесе окончателно, че неоснователно Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е глобила "Метро кеш енд кери България" с 14.97 млн. лв. в началото на 2019 г. Санкцията бе заради рекламен клип и дойде след жалба на конкурента "Лидл България енд ко". Пряка връзка между рекламата и провежданите тематични седмици в германския дискаунтър нямаше, но пък комисията видя щета и постави гигантска санкция.

Поводът за производството е видеоклип на "Метро" с послание "Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. "Метро". Имаме го." КЗК смята, че в рекламните клипове е налице косвено идентифициране на конкурента "Лидл", който организира тематични седмици от 2012 г. досега, по време на които се предлагат продукти, типични за кухните на някои държави, известни с традиции в кулинарията.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Фотограф: Цветелина Белутова

Лидерите на мнение увеличават последователите си по време на извънредното положение

Средно с 8% расте броят на последователите на топ 20 български лидери на мнение в платформата Instagram. Аудиторията обаче е по-малко ангажирана с публикациите на най-популярните инфлуенсъри в сравнение с тези с по-малко последователи. Лидерите на мнение с по-малка аудитория комуникират повече с нея и са по-активни в коментарите под публикациите си. Това показва изследване на комуникационната група "Publicis Groupe България". Макар при голяма част от лидерите на мнение броят публикации да не се увеличава по време на извънредното положение в страната, се наблюдава нарастване на спонсорираните постове.

Повече резултати от изследването може да видите тук>>

Ангел Искрев е част от журито на рекламния фестивал Lisbon International Advertising Festival

Творческият директор на агенцията proof. Ангел Искрев ще бъде част от журито на тазгодишния международен рекламен конкурс Lisbon International Advertising Festival. Той е единственият български представител в т.нар. Grand жури, в което участват общо 45 специалисти в сферата на рекламата и PR, медиа планирането и дизайна. Оценяването на проектите в 16-те категории започва на 16 август и ще е изцяло онлайн. Тази година Lisbon International Advertising Festival включва нова категория - COVID-19, в която агенциите могат да кандидатстват с проекти, свързани с пандемията от коронавирус. Финалистите в международния рекламен конкурс ще бъдат обявени на 18 септември. Във втория етап от журирането ще се включи и четиричленното Executive жури, съставено от творчески директори на популярни агенции като Droga5 и Proximity Worldwide. Те ще определят и победителите в конкурса.

Дигитален бизнес

САЩ обявиха война и на TikTok и Tencent

Президентът на САЩ Доналд Тръмп със заповед спря китайските приложения WeChat и TikTok. Те са собственост на два милиардни гиганта Tencent и ByteDance. Заповедта на Тръмп забранява чат приложението WeChat, както и цялата дейност на TikTok, приложение за споделяне на кратки видеа, което се смята за пробив в националната сигурност на САЩ. Тя ще влезе в сила след почти месец и половина, като това е и времето, което ByteDance ще има, за да продаде въпросната част от бизнеса си. Най-вероятният купувач на TikTok е Microsoft. В наредбата двете приложения са наречени "огромни заплахи" за страната.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Източник: Reuters

Медиен бизнес

Австралия първа ще принуди Facebook и Google да плащат на медиите

Aвстралия ще стане първата страна в света, която ще принуди американските технологични гиганти Facebook и Google да плащат на местните медии за това, че привличат потребители, като разпространяват тяхно съдържание, пише "Дневник". Този опит за защита на труда на журналистите и изданията ще се наблюдава с интерес от цял свят. Мярката трябва да стане закон по-късно тази година и предвижда плащане на такса.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

P&G увеличава инвестициите си в комуникации през първото полугодие

Въпреки кризата тази година, заради която много рекламодатели намалиха или дори спряха рекламните си инвестиции, гигантът P&G увеличава за първи път от четири години вложенията си. За първите шест месеца от годината компанията увеличава инвестициите си за комуникации с 8.5%, или 575 млн. долара, достигайки общо 7.33 млрд. долара, пише изданието Campaign. В годишния доклад на P&G се посочва, че има увеличение в "инвестициите в медии и други маркетингови разходи", като същевременно спестява от такси за агенции, производствени и рекламни разходи. Това представлява продължение на стратегията на компанията от 2017 г., когато P&G намали броя на агенциите, с които работи.

Повече тук>>

Приходите на Interpublic намаляват през второто тримесечие

Една от най-големите комуникационни групи в света - Interpublic, отчита 12.8% спад в нетните приходи през второто тримесечие на годината, достигайки 1.85 млрд. долара, пише WSJ. Групата отчита спад и в един от основните показатели за индустрията, а именно приходи от основна дейност (без включени придобивания, продажби и валутни ефекти). Те намаляват с 9.9%, което се дължи на свиването на глобалната икономика през периода. Американският бизнес на Interpublic, който обичайно носи 66% от приходите на компанията, намалява с 8% за периода април - юни, а международният бизнес на групата се свива с 13.1% на годишна база. По думите на изпълнителния директор на Interpublic Майкъл Рот, цитиран от WSJ, "добрите новини са, че второто тримесечие е толкова лошо за бизнеса, колкото са прогнозирали, че ще бъде".

Повече тук>>

Вертикална видеореклама от Apple

В малко над 9 минути технологичният гигант Apple представя как би изглеждал филм, заснет със смартфон във вертикален формат. Продуцент е носителят на оскар Деймиън Шазел, познат от филмите La La Land и First Man. Филмът е част от кампанията на Apple със заглавие "Заснето с iPhone", а идеята за представянето на вертикално кино е на агенцията TBWA/Media Arts Lab.

Свободни позиции:

"Еконт" обяви вакантна позиция за експерт "Анализ на данни".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK