Единство, творчество, дигитализация
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Единство, творчество, дигитализация

Парис Чайлдрес притежава вече 30% дял от Tribal. Йордан Жечев също остава акционер в агенцията

Единство, творчество, дигитализация

Tribal Worldwide Sofia става дигитална агенция и ще си партнира с компанията Hop Online

3785 прочитания

Парис Чайлдрес притежава вече 30% дял от Tribal. Йордан Жечев също остава акционер в агенцията

© Надежда Чипева


Темата накратко
  • Tribal Worldwide Sofia става дигитална агенция и ще си партнира с компанията Hop Online.
  • Бившият кадър на Google Парис Чайлдрес е новият управляващ директор на агенцията.
  • Той придобива и дял от 30% в нея.

"Във времена на промени компаниите трябва да се трансформират и да предприемат рискове." Така обясняват решението си новите партньори на българския рекламен пазар - творческата Tribal Worldwide Sofia и компанията за performance маркетинг Hop Online. Обединяващото звено е бившият кадър на Google Парис Чайлдрес. Tака под негово ръководство Tribal ще фокусира дейността си върху дигиталните услуги в комбинация с творчески решения и ще затвори кръга на пълно комуникационно обслужване в групата на DDB. Когато пътищата се пресекат

Парис Чайлдрес развива агенцията Hop Online в България вече повече от 10 години. Пътищата на бизнеса му обаче се пресичат с групата на DDB едва в началото на тази година, когато собственикът Ангелос Парасхакис се свързва с него с предложение за партньорство. "Той беше заинтригуван от performance маркетинг уменията на агенцията - нещо, което липсваше в портфолиото на DDB. Аз пък се възхищавах на творческия им продукт", разказва пред "Капитал" Парис Чайлдрес. Така дигиталната агенция започва да работи съвместно с творческата агенция Tribal Worldwide Sofia по два дигитални проекта за американски клиенти. "От агенциите, които имаме в групата на DDB, знаехме, че Tribal трябва да се надгради. Същевременно екипът е малък и може бързо да се трансформира към нови услуги", казва Йордан Жечев, партньор в агенцията.

В двата съвместни проекта екипът на Tribal работи върху творческите решения, които допълват performance маркетинг стратегията на Hop Online. Извънредната обстановка в страната, която забърза дигитализацията при много бизнеси и повлия на потребителското поведение, дава допълнително потвърждение на двете страни за новото съвместно партньорство. "На пазара няма една структура, която да предлага и двете услуги добре в пакет", казва Жечев.

Така от началото на септември Парис Чайлдрес застава начело на Tribal Worldwide Sofia, от която притежава вече и 30% дял. Паралелно той продължава да бъде собственик и на Hop Online, която ще действа като отделно юридическо лице с екип от над 20 души. На въпроса дали е обсъждано евентуално сливане на агенцията в групата на DDB Чайлдрес отговаря, че на този етап двете страни са фокусирани върху валидиране на новия партньорски модел.

Основен акционер в Tribal продължава да бъде дружеството "Гътс анд брейнс ддб", а дялово участие имат още Йордан Жечев и Васил Петраков. Приходите на творческата агенция за последната обявена досега официално година - 2018 г., са 961 хил. лв.

Комбинация от услуги

Performance маркетингът се основа на постигането на конкретни бизнес резултати от рекламните кампании. Те могат да бъдат свързани с ръст в приходите на клиента или други предварително заложени маркетинг показатели. Комуникацията се развива в екосистемите на Google и Facebook в комбинация със SEO, PPC и други решения. "Дигиталният маркетинг разчита все повече на алгоритми и автоматизация. Затова стратегията и творческото решение са ключови в рекламата и вярвам, че най-добрите комуникатори в бъдеще ще бъдат именно най-креативните", казва Чайлдрес. Затова в комбинация с performance маркетинг портфолиото на трансформираната Tribal ще включва и творчески решения в онлайн среда.

Освен Парис Чайлдрес към екипа на агенцията се присъединява и Мария Петрова, преди това част от Hop Online, която ще се фокусира върху привличането на нови клиенти. Така екипът на Tribal наброява вече общо 8 души, а творчески директор продължава да бъде Ивелина Николова. "Виждал съм многократно творчески агенции да подценяват performance маркетинга, фокусирани върху своята работа вместо върху резултатите, които носи тя. Това е нещо, което много активно се опитваме да избегнем", уточнява Жечев.

Новите услуги на агенцията ще бъдат насочени към по-малки бизнеси на пазара, които целят да се позиционират в онлайн среда и не разчитат задължително на традиционната реклама. Новият управляващ директор на Tribal дава пример, че това може да бъдат IT компании, образователни институции или фирми в областта на недвижимите имоти. "С Tribal се надявам да си партнираме и с малки клиенти, които обикновено не могат да си наемат голяма агенция, но са бизнеси, които работят усилено, за да се разрастват. За тях рекламата е инвестиция, която очакват да възвърнеш", казва още Йордан Жечев. Макар фокус на агенцията да бъдат дългосрочните партньорства с клиенти, те не изключват работата на проектна база. "За 1-2 месеца, в които тече кампания, може да се видят резултатите от нея и така да се вземе решение дали да продължи. За разлика от традиционния маркетинг, при който си заключен в договор, без да знаеш до какво ще доведе проектът", уточнява Жечев.

Макар Tribal вече да е позиционирана като дигитална агенция, с досегашните си клиенти екипът ще продължава да работи по същия начин. Сред тях са фондация "Америка за България", Beefeater Gin, TBI Bank и др. "Агенциите трябва да реагират спрямо новата реалност, защото, ако не го направят, са прецакани. Искаме да бъдем част от настоящето", казва в заключение Жечев.

Кой е новият акционер

Парис Чайлдрес идва в България през 2005 г. като консултант към програмата MBA Enterprise Crops. Макар тя да е била с продължителност една година, интересът му към страната и бизнес възможностите го провокират да остане. Така през 2009 г. той открива дигиталната агенция Hop Online с фокус performance маркетинг услуги, като обслужва основно международни клиенти. През 2014 г. Парис Чайлдрес става представител на Google за България и е назначен на позицията мениджър "Бизнес развитие". Кариерата му в интернет гиганта продължава малко повече от две години. По думите на Чайлдрес, тъй като плановете тогава на Google за региона се променят, той решава да напусне компанията и да се върне към активното управление на агенцията си Hop Online. Именно тя остава негов фокус за развитие през последните години.
Темата накратко
  • Tribal Worldwide Sofia става дигитална агенция и ще си партнира с компанията Hop Online.
  • Бившият кадър на Google Парис Чайлдрес е новият управляващ директор на агенцията.
  • Той придобива и дял от 30% в нея.

"Във времена на промени компаниите трябва да се трансформират и да предприемат рискове." Така обясняват решението си новите партньори на българския рекламен пазар - творческата Tribal Worldwide Sofia и компанията за performance маркетинг Hop Online. Обединяващото звено е бившият кадър на Google Парис Чайлдрес. Tака под негово ръководство Tribal ще фокусира дейността си върху дигиталните услуги в комбинация с творчески решения и ще затвори кръга на пълно комуникационно обслужване в групата на DDB. Когато пътищата се пресекат


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK