Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 октомври)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 октомври)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 октомври)

Кой да брои зрителите; bTV с нов собственик; Google планира да превърне YouTube в електронен магазин; Tesla без PR отдел и др.

2034 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Кой да брои зрителите

В средата на годината на пазара започна да действа една система за измерване на телевизионната аудитория, след като "Нова тв" прекрати договора си с "Nielsen Admosphere България" и започна да работи с ГАРБ. Това повдигна въпроса какво следва, за да се подобри отчетността и достоверността на данните за телевизиите. Предложенията от индустрията не се обсъждаха публично до август, когато от bTV разпространиха становище по темата. Тогава стана ясно, че основните участници в дискусията - медии, агенции и рекламодатели, не могат да постигнат консенсус. Ако проблемът преди беше, че всяка от двете системи даваше по-добър резултат на телевизията, която я ползваше, сега сериозна част от пазара продължава да няма доверие на единствената останала. Това недоверие може да бъде разрешено по два начина:

  • системата на ГАРБ да бъде одитирана от независима организация;
  • да се пристъпи директно към организирането на конкурс за избор на пийпълметрична система.

Повече по темата и предложенията на пазара може да прочетете тук>>

От днес bTV има нов собственик

"Европейската комисия одобрява без условия предложеното придобиване на Central European Media Enterprises (CME) от PPF Group (...) и смята, че сделката не повдига никакви притеснения от гледна точка на конкуренцията в европейското икономическо пространство". Това написа в официалното съобщение миналата седмица дирекцията в ЕК, която отговаря за конкуренцията.

Това беше последната пречка пред това фондът на чешкия бизнесмен Петр Келнер (който в България притежава и телеком компанията "Теленор") да придобие групата на bTV в пакет с медии в Чехия, Словакия, и Румъния. Сделката ще бъде приключена на 13 октомври.

Повече по темата и какво следва може да прочетете тук>>

КЗК не подкрепя да има квоти за българска музика

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърля въвеждането на квоти за българска музика в ефира, защото подобно изискване ще ограничи конкуренцията, пише "Дневник". Според КЗК това "би довело до уеднаквяване на радиостанциите и музикалните телевизии, като тези, които са принудени да сменят концепцията си, за да излъчват повече българска музика, рискуват да загубят традиционната си аудитория, което да доведе до спад в приходите от реклама и до излизането им от пазара".

През февруари от ВМРО предложиха промени в закона за радио и телевизия, сред които поне 1/3 от всички излъчвани по радиата и телевизиите музикални продукти да са на български език или с български автор.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Баншовата организация БАПРА с нов председател

По време на годишното общо събрание на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА), организацията избра за свой председател Камелия Димитрова, основател и управител на агенцията PR Play. В началото на 2021 г. тя ще заеме мястото на Мария Гергова-Бенгтссон, основател, собственик и управляващ директор на United Partners, която е начело на асоциацията от 2018 г. Мандатът на Димитрова е с продължителност една година. За заместник-председател на БАПРА беше избран д-р Александър Христов, управляващ партньор на "Параграф 42". Управителният съвет запазва досегашните си членове, като към тях се присъединява и Любомир Аламанов.

Повече тук>>

Дигитален бизнес

Google планира да превърне YouTube в електронен магазин

Всеки продукт и джаджа, които са представени в YouTube, собственост на Google, скоро ще могат да бъдат продавани през платформата. Като първа стъпка представените стоки във видеоплатформата ще бъдат събрани в своеобразен каталог, след което данните за тях ще бъдат свързани с инструментите за анализ и пазаруване на компанията майка. Целта е потребителите да могат директно да купят продукта след като изгледат видео, в което е представен, пише AdAge. От Youtube тестват и нова интеграция с канала за търговия Shopify.

Рекламата не бърза да се върне във Facebook след сделката за спиране на омразата

Източник: Reuters

Не всички рекламодатели, които бойкотираха социалните мрежи това лято, бързат да се върнат, въпреки споразумението с Facebook, YouTube и Twitter за ограничаване на вредното онлайн съдържание, пише "Дненик". Според Unilever, един от най-големите рекламодатели в света споразумението е "добра стъпка в правилната посока", но не каза дали ще възобнови рекламата във Facebook в САЩ през следващата година. Coca-cola също все още не рекламира във Facebook и Instagram. Beam Suntory, производителят на бърбъна Jim Beam, планира да стои настрана от платената реклама до края на 2020 г.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Битката в съда между Epic Games и Apple започва

Източник: Shutterstock

Във видеоразговор на 29 септември съдът в Калифорния чу аргументите по процеса между Apple и Epic Games, създателят на видеоиграта Fortnite. Спорът е дали засиленият контрол на Apple върху софтуера, който се използва на смартфоните им, е монополна злоупотреба с власт. Решението на съда, когато то излезе, може да определи какво други дигитални пазари могат и не могат да правят.

Повече по темата и хронология на историята може да прочетете тук>>

Антитръстов доклад в САЩ допуска разбиването на IT гигантите

Aнтитръстовият доклад в Камарата на представителите в САЩ за т. нар. Big Tech компании съдържа "тънко завоалиран призив за разбиване" на компаниите. Това заявява републиканският конгресмен Кен Бък в драфт на отговор, видян от Reuters. Очаква се подкомисията към Камарата на представителите да публикува доклада си за Amazon, Apple, Facebook и собственика на Google - Alphabet. Технологичните гиганти са широко критикувани - и заради размера си, и заради поведението си на пазара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Решението за забраната на TikTok в САЩ ще бъде взето след изборите

Aмериканският окръжен съдия Карл Никълс във Вашингтон обяви, че ще проведе изслушване на 4 ноември, ден след изборите в САЩ, дали да разреши на правителството на САЩ да забрани транзакциите с видеоплатформата ТикТок. Според ByteDance, китайският собственик на TikTok, тази забрана на практика ще направи нелегално използването на приложението в САЩ, пише "Дневник".

Повече тук>>

Медиен бизнес

Белият дом като разпространител на коронавирус

Новата корица на американското списание Time представя Белия дом като разпространител на коронавирус инфекция. Илюстрацията е създадена от вътрешния арт отдел на седмичника и представя емблематичната сграда с три комина, през които излизат милиони червени коронавириси. Избраната илюстрация е реакция на новината от началото октомври, че Доналд Тръмп и съпругата му Мелания са с положителни тестове за коронавирус и последвалата комуникация на президентът на САЩ относно болестта.

Рекламен бизнес

Tesla без PR отдел

Фотограф: Bobby Yip
Източник: Reuters

Най-голямата компания за електромобили Tesla премахва глобалния си PR екип. Служителите от отдела или ще сменят длъжността си в компанията или ще напуснат, пише New York Post. Тази промяна ще се отрази най-вече на комуникацията с медиите, които вече нямат директен контакт с компанията.

Макар компаниите от автомобилния сектор да инвестират милиони в комуникация, то сред най-силните комуникационни оръжия на Tesla е нейният основател Илън Мъск. Именно той изгражда имиджа на Tesla, а потребителите ми се доверят.

Повече тук>>

Dentsu Aegis Network е вече Dentsu International

Японската комуникационна група, която има клон и в България, Dentsu Aegis Network се ребрандира и вече ще оперира под името Dentsu International. Целта е името да отразява и опростените направления в предлаганите услуги, пише AdWeek. Групата се фокусира върху творчески, медийни и CRM услуги. Името Dentsu Aegis Network е от 2012 г. като резултат от придобиването на Aegis Media за 5 млрд. долара, което увеличи портфолиото на групата със седем агенции, сред които Carat, iProspect, Isobar и др.

Повече тук>>

Свободни позиции:

"Еконт" обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK