Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 октомври)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 октомври)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 октомври)

bTV вече е на Петр Келнер, а новият собственик на БТК преговаря да купи "Нова"; Рекламният пазар достига 462 млн. лв. през 2019 г.; Пеевски ще ликвидира "Телеграф медиа"; MSL поема PR обслужването на Viber и др.

2824 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Голямото телевизионно разместване

Източник: Shutterstock

Новият собственик на bTV и основните канали в още четири държави - фондът на чешкия бизнесмен Петр Келнер PPF, влезе във владение на българската телевизия. Той е собственик и на един от трите големи телекома тук, след като преди две години купи местния бизнес на "Теленор".

Според няколко независими източника на "Капитал" в момента тече процедура по продажба на "Нова броудкастинг груп", собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Процедурата по продажба е започнала в началото на лятото, като в момента в "Нова броудкастинг груп" се извършва дю дилиджънс. Източниците на "Капитал" разказват, че основният кандидат, с когото се преговаря, е United Group (UG), която през лятото стана собственик на БТК.

Повече за това как ще се промени телевизионният и телеком пазари може да прочетете тук>>

Рекламният пазар достига близо 462 млн. лв. през 2019 г., тази може да се свие с 10%

Нетните рекламни инвестиции в България достигат 461.5 млн. лв. през 2019 г., или с 11% повече в сравнение с 2018 г., като повече от половината от тях са насочени към телевизията. Това показва докладът на браншовата организация БАКА. Значително се засилва темпът на растеж на вложенията в дигиталните медии, които заемат дял 26% от медийния микс. През 2019 г. бавно нарастват вложенията в радио (3%) и външна реклама (5%) до съответно 20.1 млн. лв. и 45 млн. лв. Единственият канал, в който инвестициите намаляват, е пресата.

Докладът прогнозира спад от 10% през 2020 г. и връщане към нивата на пазара от 2018 г., или общо 415.5 млн. лв. нетни инвестиции.

Повече за рекламните инвестиции и прогнозите до 2022 г. може да прочетете тук>>

Дидие Щосел ще управлява телевизиите на Келнер, но без bTV

Фотограф: Цветелина Белутова

Бившият главен изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел ще оглави групата телевизионни компании, продадени от Central European Media Enterprises (CME) на чешката инвестиционна група PPF Group на Петр Келнер. Сред телевизиите под управлението на френския мениджър няма да е българската група bTV. За целта се създава дружеството CME Bulgaria, което ще бъде шапка на "БТВ медиа груп". То ще се ръководи от чешкия мениджър Любош Йетмар, който допреди месец управляваше втората най-голяма телевизионна група в Чехия. Начело на bTV остава Флориан Скала.

Повече за новото управление може да прочетете тук>>

Брюксел ще наблюдава делата срещу журналисти и издатели

Европейската комисия разработва план за борба със съдебните дела, срещу журналисти и издатели в страни с влошена свобода на медиите, които ограничават участието на обществеността (SLAPP). Това заяви зам.-председателят на Европейската комисия и комисар по европейските ценности Вера Йоурова, която участва в конференция, организирана от евродепутата Елена Йончева (БСП/ПЕС).

На пресконференцията Вера Йоурова изтъкна, че притесненията в България са свързани със собствеността на медиите и разпределението на държавна реклама, политическата намеса в медиите и натискът срещу журналисти, който идва под формата на физически или онлайн атаки и съдебни дела срещу независими и разследващи журналисти, изобличаващи корупцията в страната.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Пеевски ще ликвидира "Телеграф медиа", което доскоро издаваше вестниците му

Фотограф: Юлия Лазарова

Депутатът от ДПС Делян Пеевски е пристъпил към ликвидация на "Телеграф медиа" - компанията, която до юли беше издател на едноименния вестник, както и на останалите официални издания от групата му - всекидневника "Монитор", седмичника "Политика" и англоезичния Europost. Това става видно от вписване в Търговския регистър скоро след като в началото на септември запазените марки на изданията са прехвърлени на новото дружество - издател на медиите - "Вестник Телеграф".

Повече за разместването може да прочетете тук>>

MSL поема PR обслужването на Viber

Агенцията MSL Sofia, част от портфолиото на комуникационната група "Publicis Groupe България", поема PR обслужването на платформата Rakuten Viber. Договорът за партньорство е с продължителност от една година с възможност за удължаване. Екипът на MSL Sofia ще работи върху цялостната PR комуникация на бранда и популяризирането му на българския пазар. От агенцията уточняват в съобщение до медиите, че новото партньорство включва стратегически PR, връзки с медиите, работа с лидери на мнение, партньорства и др. Изборът на MSL Sofia се случва след провеждането на конкурс за PR агенция през пролетта. Преди това от Viber си партнираха с агенцията United Partners.

"А1 България" с абонамент за дигитална реклама

Телекомът разраства портфолиото си от услуги и вече предлага абонамент за управление на дигитални рекламни кампании. Услугата ще се изпълнява от вътрешен екип на "А1 България", съставен от над 10 човека, сред които графични дизайнери и performance специалисти. Te ще изготвят банери за платформите на Facebook, Instagram и Google според таргет аудиторията на клиенти им. Управлението на дигиталната комуникация е насочена към бизнес клиенти на телекома, като заплащането е под формата на месечна такса. "Предлагаме фиксирани пакети, подходящи за малки и средноголеми компании, а за големите бизнеси - специални пакети и комбинации с други услуги", коментират пред "Капитал" от "А1 България". От компанията не уточняват каква е цената на различните пакети. Сред услугите на телекома са още SMS кампания и инфлуенсър маркетинг.

United Partners ще си партнира с Nespresso

Българската PR агенция United Partners ще работи с швейцарската Nespresso по различни комуникационни проекти. Двете компании ще си партнират в изготвянето на кампания с фокус рециклирането. Nespresso, която произвежда кафе машини, капсули за кафе и аксесоари, навлезе на българския пазар в края на миналата година. Още тогава компанията обяви, че ще развива различни канали за връщане и рециклиране на употребените Nespresso капсули. От United Partners коментират, че вече имат заявка и за предоставянето на услуги за медия мониторинг, като по думите им двете страни целят дългосрочно партньорство.

Дигитален бизнес

Facebook ще забранява реклами с призиви хората да не се ваксинират

Facebook ще започне да забранява реклами, които призовават хората да не се ваксинират. Съобщението постави началото на информационна кампания за нова противогрипна ваксина, пише "Дневник".

Американската компания уточни, че ще продължи да позволява реклами на законодателство или правителствени политики по отношение на ваксините, независимо какво отношение изразяват към тях.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Източник: Reuters

Дезинформацията във Facebook за изборите в САЩ сега е повече, отколкото през 2016 г.

Дезинформацията във Facebook сега е по-популярна, отколкото на изборите в САЩ през 2016 г., показва проучване на дигиталния отдел на института German Marshall Fund Digital. Най-често заблуждаващото съдържание идва от два виде сайтове - "създатели на фалшиво съдържание", които често публикуват неверни неща, и "манипулатори", които не се позовават на доказателства за твърденията си и не спазват основни журналистически правила, но не прекрачват границата за многократно публикуване на лъжи, пише "Дневник".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

По-добри финансови резултати за Publicis Groupe през третото тримесечие

Спадът в приходите от основна дейност на френската комуникационна група Publicis Groupe намалява през третото тримесечие. Това е един от най-важните показатели за състоянието на компанията, който не включва приходи от придобивания, продажби и валутни ефекти. За периода юли-септември постъпленията от основна дейност намаляват с 5.6% на годишна база. За сравнение второто тримесечие холдингът отчете 13% спад. Сега най-голямо е понижението в Латинска Америка - 14.8%, следвано от 11% намаление в Близкия Изток и Африка и 9% по-малко в Европа. Спад от едва 3% в приходите от основна дейност Publicis Groupe отчита в САЩ. Нетните приходи за третото тримесечие се равняват на 2.3 млрд. евро, в сравнение с 2.6 млрд. евро за същия период 2019 г. "Нещата са много, много несигурни и с възраждането на вируса четвъртото тримесечие може да бъде много трудно", казва изпълнителният директор на групата Артър Садун, цитиран от WSJ.

Свободни позиции:

"Дневник" обяви вакантна позиция оператор.

Zebra Digital обяви вакантна позиция за акаунт мениджър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK