Бизнес организации искат по-достоверни данни за тв аудиторията в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бизнес организации искат по-достоверни данни за тв аудиторията в България

Shutterstock

Бизнес организации искат по-достоверни данни за тв аудиторията в България

От месеци комуникационната индустрия не може да се обедини около решение какво да прави с пийпълметричната система

3277 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


В средата на миналата седмица, почти едновременно, Американската търговска камара в България и Сдружението за модерна търговия публикуваха позициите си относно данните за измерване на телевизионната аудитория в България. В тях те най-общо подкрепят започналата инициатива на пазара за подобряване на отчетността и достоверността на пийпълметричните данни и предлагат идеи как това да се случи. Двете организации заедно представляват някои от най-големите рекламодатели в страната, чиито инвестиции в телевизия зависят пряко от тези данни.

Позициите са в отговор на създалата се дискусия между участниците на комуникационния пазар - медии, агенции и рекламодатели за предприемане на следващи стъпки за възвръщане на доверието в пийпълметричната система. Към момента пазарът работи само със системата на ГАРБ, след като през пролетта "Нова" прекрати договора си с "Nielsen Admosphere България". Темата придоби публичност няколко месеца по-късно, когато от bTV разпространиха становище с предложения за провеждането на конкурс за избор на единен измерител на аудиторията и учредяването на т.нар. JIC - Joint Industry Committee.

Тази позиция подкрепя Американската търговска камара в България, която публикува отговора си до изпълнителния директор на "бТВ медиа груп" Флориан Скала. В него те пишат, че подкрепят създаването на JIC, "който да разработи механизъм за избор на доставчик на система за измерване на аудиторията с пълен обхват, както и да се осигури достоверност на данните с регулярни проверки". Сред препоръките на организацията е да се обърне специално внимание на предварителния одит на системата и данните, а бъдещата система да бъде изградена според общоприети принципи.

В позицията си Сдружението за модерна търговия посочва, че достоверността на данните за аудиторията от години е поставяна под въпрос и въпреки, че пазарът вече работи с една система, това "не сложи край на съмненията в обективността на измерванията". Като първа стъпка за промяна от сдружението посочват мащабна дискусия по темата, която да се основава на международни практики и изисквания. В нея биха участвали и от Сдружението за модерна търговия.

До момента разговорът на пазара се води основно между двете най-големи медийни групи - "Нова броудкастинг груп" и "bТВ медиа груп", държавната БНТ и браншовите организации Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и Българската асоциация на рекламодателите (БАР). До консенсус за предприемане на конкретни следващи действия обаче все още не може да се стигне. Oт bTV предлагат директно провеждане на търг и учредяване на JIC. От "Нова" пък представиха пред индустрията свой проект с фокус създаването на Потребителски комитет и Техническа комисия, под формата на НПО, които да бъдат първата стъпка за мониторинг и одит на пийпълметричната система. Като следващи действия предвиждат работа по създаването на JIC и организирането на търг.

В средата на миналата седмица, почти едновременно, Американската търговска камара в България и Сдружението за модерна търговия публикуваха позициите си относно данните за измерване на телевизионната аудитория в България. В тях те най-общо подкрепят започналата инициатива на пазара за подобряване на отчетността и достоверността на пийпълметричните данни и предлагат идеи как това да се случи. Двете организации заедно представляват някои от най-големите рекламодатели в страната, чиито инвестиции в телевизия зависят пряко от тези данни.

Позициите са в отговор на създалата се дискусия между участниците на комуникационния пазар - медии, агенции и рекламодатели за предприемане на следващи стъпки за възвръщане на доверието в пийпълметричната система. Към момента пазарът работи само със системата на ГАРБ, след като през пролетта "Нова" прекрати договора си с "Nielsen Admosphere България". Темата придоби публичност няколко месеца по-късно, когато от bTV разпространиха становище с предложения за провеждането на конкурс за избор на единен измерител на аудиторията и учредяването на т.нар. JIC - Joint Industry Committee.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Но когато преди години измислената агенция (свързана с Делян Пеевски) ГАРБ даваше измислени данни за невероятно висока гледаемост на bTV, а NOVA се оплакваше че данните са фалшиви, тогава от bTV нямаха никакъв проблем с ГАРБ, нали? Как обаче се променя животът!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK