Хендрик Зитих: Дистрибуцията на печатни медии в някои страни изчезна

Германската фондация "Конрад Аденауер" организира най-големия регионален медиен форум в хибриден дигитален формат

   ©  Велко Ангелов
   ©  Велко Ангелов

"Тази година не беше лесна за всички нас, Covid-19 преобърна наопаки всекидневния ни живот. От месеци насам целият свят е в ситуация, която не сме преживявали никога досега... Медиите обаче все още са живи, независимо от коронавируса. Дори бих казал, че са по-живи откогато и да било преди." Това коментира днес Хендрик Зитих, ръководител на регионалното програмно бюро на Медийна програма за Югоизточна Европа на германската фондация "Конрад Аденауер" по време на откриването на ежегодната медийна конференция South East Europe Media Forum (SEEMF). Тази година най-голямото подобно събитие за региона се провежда в хибриден формат чрез видеоконферентна връзка, свързваща участници в Албания, България, Босна и Херцеговина, Италия, Хърватия, Сърбия и Черна гора.

"В тези времена на криза е особено важно гражданите да получават коректна информация. Журналистите и медиите играят жизненоважна роля за това. В сегашния контекст сериозните и достоверни медии са още по-важни, защото настоящата пандемия е и инфодемия, при която се разпространява огромно количество неверна информация", продължи Хендрик Зитих. Според него обаче актуалните проучвания в Германия показват, че доверието в традиционните медии се увеличава неимоверно през последните месеци и това е много позитивно развитие на нещата. "Но, от друга страна, това показва отново колко голяма е отговорността на журналистите към обществото. Точно на това е посветен първият панел на дебата ни, който нарекохме "Довери ми се, аз съм журналист"", обяви представителят на "Конрад Аденауер". "В коронакризата хората се обърнаха към сериозните медии, на които вярват", коментира и Милорад Йовович, управляващ редактор на черногорското издание "Vjiesti". Според подалия оставка генерален директор на БНР Андон Балтаков пък последните месеци ясно са показали, че информация може също така да се използва като оръжие, което да навреди на общественото мнение. "Медиите трябва да остават здравословно скептични. Най-важното нещо за нас е истината, защото нашите журналисти са очите и ушите на обществото", обобщи той.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се