Разкажи ми рекламна история
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Разкажи ми рекламна история

Разкажи ми рекламна история

Кризата превърна маркетинга през съдържание в основен инструмент за връзка на компаниите с аудиторията

2598 прочитания

© Shutterstock


Темата накратко
  • Брандовете трябва да изградят човешки облик в комуникацията си.
  • Вътрешните експерти и представяне на хората зад бизнеса са важна част за създаването на съдържание.

В началото на 2020 г. много маркетинг специалисти прогнозираха, че създаването на собствено бранд съдържание ще бъде ключово за комуникационната стратегия на компаниите с цел изграждане на лоялна аудитория и общност около марката. Никой не очакваше обаче само три месеца по-късно тази тенденция да се прояви с пълна сила. Корона кризата принуди много компании своевременно да изградят човешки облик и връзка с потребителите си. За целта маркетингът през съдържание се превърна в основен комуникационен инструмент и, изглежда, тенденцията ще продължи. Това беше и сред ключовите теми на една от най-големите международни рекламни конференции - AdWorld, която тази година се проведе изцяло онлайн.

Част от маркетинг стратегията

Според проучване на Adobe за дигиталните тенденции през 2020 г. маркетингът през съдържание е в топ пет на приоритетите както на големи организации с над 150 млн. паунда годишен оборот, така и на средни и малки бизнеси. "Без впечатляващо съдържание компаниите ще срещнат затруднение да достигнат необходимите нива на ангажираност, дори и да са специалисти в областта на data driven marketing", пишат още в доклада си Adobe.

Друго изследване, представено от Робърт Роуз, главен стратегически директор в The Content Advisory, по време на AdWorld, сочи, че 93% от фирмите, които използват маркетинг през съдържание, за да се комуникират, го считат за стратегически актив към бизнеса си. Само 43% от тях обаче отбелязват, че могат да измерят възвращаемостта на инвестициите си в съдържание. "Затова е от изключителна важност изграждането на вътрешен модел в компаниите, по който да се създава и управлява съдържанието", казва Роуз и допълва, че само така могат да бъдат проследени бизнес резултатите от него.

Човешки истории

Пандемията промени скоростта на живот. Хората останаха по домовете си, започнаха да потребяват повече съдържание, но и да отделят време да вникнат в него и да го анализират, което ги направи и по-критични. "Преди криейтивът трябваше да бъде бърз и кратък, а сега специалистите имат възможност да използват времето да помислят малко повече как да разкажат своите истории", казва Нина Якобсен, изпълнителен директор и основател на платформата за създаване на видеосъдържание Biites.com, по време на дискусия в AdWorld.

Различният темп на работа и извънредните обстоятелства дават поле на компаниите за маркетинг експерименти и нови методи да се отличат от конкуренцията. Каналите за дистрибуция на съдържание също се променят. Физическите събития например се пренесоха в онлайн среда, което предостави нови възможности за спонсорите да изпъкнат с онлайн съдържание, индивидуални доставки по домовете или персонализирани съобщения. Според Якобсен сега е точен момент компаниите да излязат от рамката и да не са фокусирани върху комуникационния бюджет, а върху историята, която може да се разкаже и без голяма инвестиция.

Човешкият образ на бизнесите обаче не се показва само през комуникация на бранда, а с помощта на истинските лица зад него - служителите. По думите на глобалния директор "Съдържание" в Cedar Communications Джина Роуган, вътрешните експерти са много важни за създаване на съдържание. "По време на изолация хората имат нужда от човешки контакт, който хората от компанията могат да им дадат със своите истински истории", допълва тя.

Пример дава Джесика Джолио, съавтор на книгата The Laws of Brand Storytelling. Американската Dunkin' Donuts създава съдържание от кухнята си за тестове, където шеф готвачи и бариста специалисти измислят нови продукти. "В социалните мрежи от компанията публикуват поредица от истории за живота и работата на хора от кухнята, заедно с тийзъри за предстоящите нови предложения във веригата", разказва Джолио.

Дигиталните канали далеч не са единствената възможност за ефективно достигане на аудиторията чрез бранд съдържание. Пример за това е шведската марка за млечни продукти Oatly!. От компанията използват картонените кутии на прясното мляко като възможност да разкажат за фермерите, продукта и историята на компанията по забавен и ангажиращ начин.

"Кризата накара брандовете да поставят аудиторията си на първо място. Не е достатъчно просто да мислиш за марката и продукта или услугата си, а да направиш така, че да дадеш добавена стойност на потребителите - чрез допълнителна информация, обучение, забавление и други", казва Дейв Робъртс, директор "Съдържание" в Engine Creative, част от Engine Group. Той допълва, че сега е още по-важно брандираното съдържание да се възприема като дългосрочно решение от страна на компаниите за изграждане на лоялна аудитория. А именно лоялната аудитория е тази, която остава с брандовете дори по време на криза.

Темата накратко
  • Брандовете трябва да изградят човешки облик в комуникацията си.
  • Вътрешните експерти и представяне на хората зад бизнеса са важна част за създаването на съдържание.

В началото на 2020 г. много маркетинг специалисти прогнозираха, че създаването на собствено бранд съдържание ще бъде ключово за комуникационната стратегия на компаниите с цел изграждане на лоялна аудитория и общност около марката. Никой не очакваше обаче само три месеца по-късно тази тенденция да се прояви с пълна сила. Корона кризата принуди много компании своевременно да изградят човешки облик и връзка с потребителите си. За целта маркетингът през съдържание се превърна в основен комуникационен инструмент и, изглежда, тенденцията ще продължи. Това беше и сред ключовите теми на една от най-големите международни рекламни конференции - AdWorld, която тази година се проведе изцяло онлайн.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK