Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 ноември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 ноември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 ноември)

Ритейл секторът увеличава рекламното си присъствие; Ивелина Гичева-Николова и Иван Хадживеликов са новите творчески директори на Ogilvy Sofia; The Sales House ще продава рекламното време на Cartoon; LinkedIn откри грешки в измерването на рекламите; Коледните кампании на John Lewis и Coca-cola и др.

2154 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Ритейл секторът увеличава рекламното си присъствие през лятото и есента

Фотограф: Shutterstock

Въпреки кризата електронната търговия и ритейл секторът бяха сред печелившите отрасли, които тази година увеличиха медийното си присъствие. Това показват данните на медийната агенция Argent, представени по време на конференцията Ecommerce and Retail Summit, организирана от "Капитал".

През март и април излъчваните телевизионни реклами на компании от ритейл сектора намаляват спрямо средните стойности за същия период между 2017 и 2019 г. От юни обаче започва постепенно засилване на присъствието на сектора в телевизията. "Във всеки от месеците ритейл секторът отбелязва ръст на рейтинг точките спрямо средните показатели", коментира Светослав Дъбов. Пикът се достига през октомври, когато данните отчитат над 50 хил. рейтинг точки.

Повече за рекламното присъствие на ритейл сектора и промяната в медийното потребление може да прочетете тук>>

Новите творчески директори на Ogilvy Sofia

Фотограф: Ogilvy

Комуникационната група Ogilvy Sofia има двама нови творчески директори. Това са Ивелина Гичева-Николова и Иван Хадживеликов, които имат дългогодишен опит в областта на рекламата, а преди това бяха част от творческия екип на агенцията Tribal Worldwide Sofia. Промяната е част от стратегията на Ogilvy Sofia за фокус върху творческия продукт на рекламното звено на агенцията. "Във време на криза рекламата трябва да има още повече въображение и да разчупва още по-смело стереотипните очаквания към една рекламна агенция. Затова няма да робуваме на формати, а на едно простичко правило - "Добрата работа има една основна цел - да те развълнува. Всичко останало са оправдания", коментира в съобщение до медиите Ивелина Гичева-Николова. По думите на Иван Хадживеликов основните им цели ще бъдат създаване на силен екип, добра работа за стари и нови клиенти и представяне на смислени заявки в рекламни конкурси.

The Sales House ще продава рекламното време на Cartoon

От началото на 2021 г. агенцията The Sales House започва да продава рекламното време на групата WarnerMedia, които в България са представени с детския телевизионен канал Cartoon Network. "Каналът е любим за децата и има отлични резултати на гледаемост при жените на възраст между 25 и 54 години, както и при общата аудитория на възраст между 18 и 49 години. Ще работим за успешното развитие на канала в България както в посока увеличение на портфолиото от клиенти и приходите от тях, така и в посока развитие на алтернативната реклама", коментира пред медиите Весела Димова, управляващ съдружник в The Sales House. В портфолиото на агенцията влизат още канали от медийните групи Discovery и Viacom.

Пътуване с книга

Кризата, предизвикана от пандемията от коронавирус, се отрази негативно на редица сектори, един от които е издателският. За да предизвикат интерес към книгите и съответно да стимулират продажбите им, редица издатели се обединяват около проекта за онлайн книжарница Booklover, който впоследствие е надграден с платформата Booktrips.bg. Тя представлява онлайн магазин за книги, направен по дизайн като туристически сайт. Потребителите съответно могат да избират желана дестинация, период и цел на пътуване си, а търсачката вместо билети им показва книги. Идеята е именно книгите да пренесат читателите на желани дестинации, когато физическите пътувания са ограничени. Платформата и идеята зад нея са дело на рекламната агенция McCann Sofia, които работят про боно за проекта.

Платформата може да видите тук>>

"IAB България" с нов председател и управителен съвет

Браншовата организация "IAB България" избра нов председател. Това е Николай Бойков, изпълнителен директор, а отскоро и управител на PR звеното на комуникационната група All Channels Group. Той поема позицията от досегашния председател Радослав Неделев от групата "Dentsu България". Организация избра и четирима нови членове на управителния съвет. Това са Милена Mишинева от "Dentsu България", Кристин Стоянов от Metric DS, Стефана Здравкова от "Нет Инфо" и Камен Янкулов от OLX. Така управителният съвет наброява вече осем души, представители на медии, агенции и компании. Целта на "IAB България" през следващата година ще продължи да бъде "спазването и популяризирането на световните IAB стандарти в областта на онлайн рекламата, увеличаването на интерактивния маркетинг, базиран на данни и проучвания, както и провеждането на различни образователни инициативи, с които се повишават компетенциите на кадрите в дигиталния маркетинг", пишат от сдружението.

Обявиха победителите в конкурса "Сайт на годината"

Обявиха победителите в тазгодишното издание на конкурса "Сайт на годината", който цели да покаже някои от най-добрите проекти на уеб дизайнери и програмисти. Тази година в конкурса се включиха рекорден брой участници - общо 145, които премериха сили в девет категории. Това са "Фирмен сайт", "Личен сайт и блог", "Институционален сайт", "Сайт на кауза", "Електронен магазин", "Медиен сайт", "Продуктов сайт", "Сайт за услуги" и Mobile app. Във всяка категория са избрани победители както на база гласуване от журито, така и от публиката.

Целия списък с победителите може да видите тук>>

Дигитален бизнес

LinkedIn отри грешки в измерването на рекламите

LinkedIn съобщи, че е открила грешки при измерването на реклами в платформата, довели до над 400 хил. рекламодатели, които са плащали повече отколкото трябва за кампаниите си. Компанията, собственост на Microsoft., обяви, че инженерният екип е открил и отстранил два проблема, заради които са отчитани повече гледания на видеа и рекламни импресии на спонсорирано съдържание. Грешките са засегнали над 418 хил. рекламодатели в продължение на повече от две години. Видеорекламите например са отчитали гледане на устройства с операционната система на Apple iOS, дори когато потребителите не са били пред екрана на мобилното устройство.

Повече тук>>

Google ще трие "спящи" от 2 години профили и ограничава безплатния архив на някои снимки

Източник: Reuters

Google обяви, че от 1 юни 2021 г. започва да ограничава правото за съхраняване на нейни сървъри на неограничен брой снимки с високо качество - услуга, която тя предлагаше от 5 години насам. Освен това ще бъде изтривана информацията от профили, в които не е влизано поне от 2 години и собственикът не реагира на поредица от предупреждения, пише "Дневник". Същото важи и ако 2 години потребителят надхвърля лимита за съхраняване - компанията може да изтрие съдържанието на Gmail, Drive и Photos.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Индия ще цензурира стрийминг услугите и онлайн съдържанието

Индийското федерално правителство ще регулира съдържанието на платформи за видеострийминг, включително глобални услуги като Netflix, Amazon Prime Video и Hotstar на Disney, пише "Дневник". Новата държавна регулация породи страхове от повишена цензура на цифровите медии. Министерството на информацията, което регулира и цензурира печатните издания, телевизия, филми и театър, също ще има юрисдикция съгласно промените върху цифровите платформи за новини и развлечения в Индия.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Разкажи ми рекламна история

Корона кризата принуди много компании своевременно да изградят човешки облик и връзка с потребителите си. За целта маркетингът през съдържание се превърна в основен комуникационен инструмент и, изглежда, тенденцията ще продължи. Това беше и сред ключовите теми на една от най-големите международни рекламни конференции - AdWorld, която тази година се проведе изцяло онлайн.

"Преди криейтивът трябваше да бъде бърз и кратък, а сега специалистите имат възможност да използват времето да помислят малко повече как да разкажат своите истории", казва Нина Якобсен, изпълнителен директор и основател на Biites.com.

Какви тенденции за маркетинга през съдържание прогнозираха специалистите по време на AdWorld може да прочетете тук>>

Коледната кампания на John Lewis и Waitrose

За поредна година британската търговска верига John Lewis постави своеобразното начало на коледните рекламни кампании. Компанията е популярна със своите запомнящи се и емоционални празнични клипове и тази година отново изненада публиката. Кампанията, озаглавена "Дай мъничко любов", е вдъхновена от добротата на хората във Великобритания по време на COVID пандемията. Видеото с продължителност две минути завършва с посланието "Заедно можем да постигнем много" и призив хората да подпомогнат каузи за семейства в нужда.

За втора година John Lewis лансира обща празнична реклама с близката верига Waitrose, а кампанията е дело на агенцията Adam&Eve/DDB.

Coca-Cola лансира глобална празнична кампания

Гигантът Coca-Cola лансира празничната си глобална рекламна кампания с послание "Тази Коледа най-ценният подарък си ти", с която отбелязва и 100 години от първата си коледна комуникация. Високобюджетната рекламна продукция с продължителност две минути и половина е дело на агенцията Wieden + Kennedy London и е режисирана от новозеландеца Тайка Уайтити, режисьор на номинирания за Оскар филм "Джоджо Заека" (Jojo Rabbit). Рекламният клип ще се излъчва в 90 държави.

През април безалкохолният гигант обяви, че преустановява глобалната си рекламна комуникация за неопределен период от време като следствие от пандемията от коронавирус. Коледният клип е втората глобална кампания на Coca-Сola от началото на кризата. Първата кампания на бранда - "Отворени като никога преди", беше създадена в името на новите възможности, открити като последица от оставането вкъщи и призив да оценим всичко, което имаме около нас.

Свободни позиции:

Taxback Group обяви вакантна позиция за WordPress Developer.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    marketing.ruse avatar :-|
    Иво Р

    Рекламата на Кока Кола е префасонираната им реклама от миналата, по-миналата и така нататък година. Нищо ново и вълнуващо.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK