BuzzFeed купува Huffington Post от Verizon
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BuzzFeed купува Huffington Post от Verizon

Reuters

BuzzFeed купува Huffington Post от Verizon

Дигиталният медиен пазар продължава да се консолидира в опит да печели повече от реклами

1783 прочитания

Reuters

© Reuters


Медийната група на BuzzFeed е купила онлайн изданието Huffington Post, което досега беше собственост на американския телеком Verizon, пише Reuters. Сделката ще доведе до допълнително консолидиране на дигиталния медиен пазар, който през последните няколко години отстъпва в опитите си да изкарва повече пари от реклами - предимно защото рекламодателите предпочитат да харчат парите си през Facebook и Google. Цената на сделката не се съобщава.

Huffington Post вече ще се управлява от Джона Перети, изпълнителен директор на BuzzFeed. Перети е един от основателите на Huffington Post през 2005 г. заедно с Арияна Хъфингтън, Кенет Лерер и Андрю Брайтбарт (който две години по-късно основава консервативната медиа Breitbart; почива през 2012 г.). И BuzzFeed, и Huffington Post имат ясно изразен и заявен либерален уклон.

Какво да правим

За продавача Verizon това е поредно признание, че влизането в медийния бизнес през миналото десетилетие беше грешка. През 2018 г. телекомът отписа медийни активи за 4.6 млрд. долара, след като две години по-рано похарчи 4.5 млрд. долара, за да закупи вече залезлия интернет гигант Yahoo. Миналата година компанията продаде и социалната мрежа Tumblr на фирмата Automattic.

Verizon остава с малък брой медийни активи, най-известните от които вече са Yahoo Finance и TechCrunch, като според някои слухове на пазара миналата година телекомът е търсил купувач за финансовото звено на Yahoo, но в крайна сметка се е отказал. В изявление от Verizon обявиха, че ще инвестират в новата група, която обхваща BuzzFeed и Huffington Post, срещу миноритарен дял.

Сделката е поредна за сектора на дигиталните медии. Миналата година Vox придоби издателя на физически списания New York Media, а Vice купи Refinery29, онлайн издание, насочено към жени. Повечето от тях страдат от пренаселената индустрия. През миналата година Huffington Post започна опити да премине към платен абонамент, но с ограничен успех.

Медийната група на BuzzFeed е купила онлайн изданието Huffington Post, което досега беше собственост на американския телеком Verizon, пише Reuters. Сделката ще доведе до допълнително консолидиране на дигиталния медиен пазар, който през последните няколко години отстъпва в опитите си да изкарва повече пари от реклами - предимно защото рекламодателите предпочитат да харчат парите си през Facebook и Google. Цената на сделката не се съобщава.

Huffington Post вече ще се управлява от Джона Перети, изпълнителен директор на BuzzFeed. Перети е един от основателите на Huffington Post през 2005 г. заедно с Арияна Хъфингтън, Кенет Лерер и Андрю Брайтбарт (който две години по-късно основава консервативната медиа Breitbart; почива през 2012 г.). И BuzzFeed, и Huffington Post имат ясно изразен и заявен либерален уклон.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK