Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 ноември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 ноември)

"Effie България" с удължен срок за подаване на заявки; BuzzFeed купува Huffington Post от Verizon; Разходите за политическа реклама в САЩ достигат 8.5 млрд. долара; Свободни позиции в сектора и др.

2868 прочитания

© Капитал


На българския пазар

"Effie България" с удължен срок за подаване на заявки

Рекламният конкурс "Effie България", който цели да отличи най-ефективните български кампании през годината, удължава крайния срок за подаване на заявки. Агенции и рекламодателите могат да участват в надпреварата до 27 ноември вместо първоначално обявения срок 25 ноември. Заявки се приемат в общо шест категории, сред които "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации", "Социална, медийна, политическа кампания" и най-новата категория "Маркетинг при актуални събития", насочена към краткосрочни комуникации, създадени да работят в рамките на ден, седмица или няколко месеца. Организатор на конкурса традиционно е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), а церемонията по награждаване на победителите ще се проведе в началото на 2021 г.

proof. с две бронзови награди от международния конкурс Indie Awards

Българската рекламна агенция proof. спечели две бронзови награди от международния конкурс Indie Awards, който цели да отличи най-добрите кампании през годината, дело на независими агенции. Едното бронзово отличие в категория Corporate PR е за кампанията на CloudCart - Get through the hardships, get online. В медийната категория е отличен проектът за TELUS International Europe - Come back to Bulgaria.

Анна Габровска, "Филип Морис": При криза трябва да търсим по-често мнението на служителите ни

Анна Габровска се присъединява към "Филип Морис България" през 2019 г. на позицията мениджър "Култура и човешки капитал" след 18 години професионален опит в областта на човешките ресурси в големи международни компании, сред които "Кока-Кола ХБК България" и "Делойт България". Сега Габровска ръководи отдела, който отговаря за грижата за служителите. Как се управлява работодателска марка по време на криза и как се променя вътрешната комуникация на компанията може да прочетете в интервюто с Анна Габровска.

Цялото интервю тук>>

Договорът за видеоповторенията за българския футбол може да привлече повече рекламодатели

Договорът за въвеждането на системата за видеоповторенията (VAR) в българския футбол е за 1.7 млн. евро, пише "Дневник". VAR дава възможност за привличане на рекламодатели, тъй като при спирането за видеопреглед на екраните излиза визия, в която е предвидено място за реклама. "Българите едва ли гледат много рекламите по време на почивката. Но когато има видеопреглед, това е ще е атрактивно за рекламодателите", казва бившият шеф на футболните съдии Петър Петров.

Повече по темата тук>>

Дигитален бизнес

Apple ще намали таксите в App Store

Apple ще намали наполовина таксите си в App Store, начислявани на повечето разработчици, които продават софтуерните си продукти или услуги в App Store. Компанията намалява таксите в App Store от 30% на 15% за разработчици, които генерират по-малко от 1 млн. долара годишен приход от своите приложения, както и за тези, които са нови за магазина. Промяната влиза в сила от 1 януари.

Споровете със създатели на софтуер са последната драма за Apple, след като по-рано през годината Epic Games, създателят на хитовата игра Fortnite, опита да заобиколи комисионите на компанията и впоследствие беше "изгонена от магазина". Двете компании в момента се съдят.

Медиен бизнес

BuzzFeed купува Huffington Post от Verizon

Медийната група на BuzzFeed е купила онлайн изданието Huffington Post, което досега беше собственост на американския телеком Verizon. Сделката ще доведе до допълнително консолидиране на дигиталния медиен пазар, който през последните няколко години отстъпва в опитите си да изкарва повече пари от реклами - предимно защото рекламодателите предпочитат да харчат парите си през Facebook и Google. Цената на сделката не се съобщава. Huffington Post вече ще се управлява от Джона Перети, изпълнителен директор на BuzzFeed.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Разходите за политическа реклама в САЩ достигат 8.5 млрд. долара

От началото на президентската надпревара са изхарчени общо 8.5 млрд. долара за реклама, пише изданието AdAge. Около 1.8 млрд. долара от тях са вложени през есента, когато е и най-оспорваният период от кампаниите и на двамата кандидати. Най-голяма част от рекламните инвестиции са били насочени към щата Калифорния - общо 475 млн. долара. Близо половината от общите вложения в политическа реклама са инвестирани в локални тв излъчвания, като в тези сметки влизат рекламните инвестиции както на двамата кандидати, така и на Демократическата и Републиканската партия като цяло. Близо 40% от рекламните инвестиции на Доналд Тръмп, като кандидат-президент са насочени към дигиталните канали спрямо 25% за Джо Байдън. 3.6% от инвестициите на Байдън са в радио спрямо 1.3% за Тръмп.

Повече тук>>

Лондонското метро като джойстик

Рекламната кампания по повод лансирането на новата генерация конзоли PlayStation 5 преобрази спирки на лондонското метро. Инсталации на четири централни спирки - Mile End, Lancaster Gate, West Ham и Seven Sisters, промениха знака на метрото във формата на копчета от джойстик. Кампанията е дело на агенциите Red Consultancy и MediaCom. През изминалата седмица конзолата беше представена със светлинно шоу на 25 различни места по света, включително и на площад "Пикадили" в Лондон.

Свободни позиции:

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал