Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 декември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 декември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 декември)

Фалшиви новини от анонимни сайтове; Парите за туристическа реклама нарастват; Facebook разкри грешки при измерването на рекламите; WPP обединява две агенции от групата и др.

2544 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Политическата война вече минава през анонимни и полуанонимни сайтове

В началото на месеца се появи публикация, в която се твърдеше, че президентът Румен Радев "правил "бунга-бунга" партита във вила "Калина" също като италианския политик Силвио Берлускони". Статията е от сайта tribune.bg, а като източник се цитират Vestonosec.net, ПИК и Lifeonline. След малко публикацията се появява в ПИК, където за източник е посочен tribune.bg. В третия посочен първоизточник - lifeonline, пък цитират ПИК.

Примерът с разпространението на очевидно фалшивата новина за президента Радев, който е основен политически опонент на управляващите, е само един от многото подобни. Практика, която показва, че след превземането на мейнстрийм медиите политическият елит се е насочил към по-мащабно навлизане в интернет през анонимни или полуанонимни сайтове. Тази тенденция може да се обясни с вече изхабения ресурс на контролираните вестници, телевизии и "стари" сайтове.

Повече за сайтовете и информационната война може да прочетете тук>>

Парите за туристическа реклама нарастват

През следващата година държавата е заложила в бюджета на Министерството на туризма 22 млн. лв. за насърчаване на туризма, тоест за реклама. Депутатите подкрепиха този текст, като отхвърлиха значителното завишаване на тази сума, предложено от БСП. През тази година ведомството разполага с 16.9 млн. лв. по това перо.

Дигитален бизнес

Facebook разкри грешки при измерването на рекламите

Източник: Reuters

Най-голямата социална мрежа Facebook предлага милиони долари кредити на някои рекламодатели, след като откри проблем в инструмент за измерване на рекламна ефективност. Грешни данни е представял инструментът на Facebook за "повишаване на конверсиите", който рекламодателите използват за измерване на конкретни цели като продажби например. През последните 12 месеца данните са показвали по-добри резултати от кампаниите им. В резултат на това рекламодатели и агенции може да се инвестирали по-големи бюджети в платформата.

За да компенсират погрешните данни от Facebook предлагат кредити на всички рекламодатели, които са били заблудени, а обезщетението варира в зависимост от това до каква степен рекламодателят е базирал инвестициите си на проучванията за повишаване на конверсиите.

Франция вече си търси дигиталния данък от американските технологични компании

Френските данъчни власти започнаха да изискват стотици хиляди евро от американски технологични компании, докато прокарват нов данък върху доставчиците на цифрови услуги, който ядоса Вашингтон. Facebook и Amazon са сред многото фирми, които са получили съобщение от френските власти през последните дни, изисквайки да платят данъка за 2020 г.

Повече по темата може да прочетете тук>>

YouTube, Facebook и Twitter ще се борят с лъжите за COVID-ваксините

YouTube, Facebook и Twitter заявиха, че ще обединят усилията си с групи за проверка на факти, правителства и изследователи, за да се опитат да намерят нов начин за справяне с дезинформацията. Благотворителната организация за проверка на фактите Full Fact ще координира сътрудничеството.

С финансиране от Facebook проектът ще стартира през януари, определяйки нови стандарти за справяне с дезинформацията, както и набор от цели за най-добрия начин да се отговори на такава информация.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Еврорезолюция: Пари от ЕС не бива да отиват за държавни медии и пропаганда

Стотици евродепутати критикуваха намесата на правителствата в публичната реклама и заявиха, че фондовете на ЕС не трябва да се изразходват за контролирани от държавата медии и за медии, които разпространяват политическа пропаганда, пример за което са обществените медии в някои страни.

В резолюция на Европейския парламент се призовава още Европейската комисия да включи в годишния си доклад за принципите на правовата държава оценка на прозрачността на собствеността върху медиите, както и на равнището на намеса в сектора от страна на правителствата и на частни лица.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

WPP обединява две агенции от групата

Фотограф: WPP

Най-голямата комуникационна група WPP обединява две от големите си агенции с цел да опрости цялостната структура. Това са дигиталната агенция AKQA и творческата Grey, които ще се слеят под бранда AKQA Group, който отразява фокуса на групата върху дигиталния маркетинг. Основателят на дигиталната агенция Аджаз Ахмед ще заеме позицията на главен изпълнителен директор на новата структура, а нейн главен оперативен директор и глобален президент ще бъде изпълнителният директор на Grey Майкъл Хюстън.

WPP отчете близо 3 млрд. паунда приходи през третото тримесечие на годината при очаквани 2.3 млрд. паунда. Приходите от основна дейност намаляват със 7.6% в сравнение със същия период година по-рано.

Mondelēz с нов модел за създаване на рекламно съдържание

Гигантът Mondelēz обединява услугите на групата Publicis Groupe и студиото MediaMonks в нов модел за създаване на брандирано съдържание. Двете компании ще обслужват заедно марките част от портфолиото на Mondelēz, сред които Cadbury, Milka, Oreo и др., в екип наречен Team Pop. MediaMonks ще отговаря за глобалната технологична инфраструктура на Mondelēz, глобалните сайтове и производството на съдържание за Азия, Близкия Изток, Африка, Латинска и Северна Америка. Publicis Groupe от своя страна ще е ангажиран със създаване на съдържание за 32 европейски пазара, сред които Франция, Германия, Италия и Великобритания.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK