Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Онлайн рекламите ви познават добре

Таргетираните реклами могат да застрашат поверителността и личните данни на потребителите

В момента най-малко 22 организации за защита на дигиталните права са повдигнали искове пред редица европейски органи за защита на данните.
В момента най-малко 22 организации за защита на дигиталните права са повдигнали искове пред редица европейски органи за защита на данните.
В момента най-малко 22 организации за защита на дигиталните права са повдигнали искове пред редица европейски органи за защита на данните.
В момента най-малко 22 организации за защита на дигиталните права са повдигнали искове пред редица европейски органи за защита на данните.
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Системата за онлайн реклами е базирана на събирането и споделянето на потребителски данни на непрозрачен конкурентен пазар, който е в ръцете на няколко мощни компании, включително Google. Поверителността и защитата на личните данни са под въпрос и Европа обсъжда какви действия да бъдат предприети, се казва в анализ на European Data Journalism Network.

"Поискахме от Комисията да обмисли постепенното премахване на таргетираната реклама, ако не и пълна забрана в целия Европейски съюз". Това споделя малтийският евродепутат Алекс Агиус Салиба в началото на октомври. Същото искане има и в доклад, подкрепен от големите политически сили и съставен от германския евродепутат Тиемо Вьолкен. Какъв е проблемът на Европа с онлайн рекламата и защо ни интересува?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dabeda avatar :-(
    Da be.. da..
    • + 2

    Инвестиции в таргетирана реклама лесно могат да се превърнат в горене на дигитални пари само с една лесна и достъпна за всеки грамотен юзър.

    Инсталирайте си ад-блокер софтуер - може да е системен или само като добавка към браузер. Фактически, Опера, Файърфокс имат вградени частични системи. Гугъл хром и МС Едж нямат нарочно - за да могат да ви проследяват... избягвайте вътрешнокорпоративен софт.
    Тоталното бигдата проследяване е причината на Плей Маркет да няма ад-блок програмки, а Уиндоуз10 да ви профилира - и вие сте се съгласили с това.

    Допълнително ползвайте ад-блок ДНС .

    Комбинацията ви отърва от досадни ФБ, Ютуб реклами, а уебстраниците ви се струват чисти като бебешко дупе в реклама на пелени..
    Опитайте и вие!

    Нередност?
Нов коментар