Онлайн рекламите ви познават добре

Таргетираните реклами могат да застрашат поверителността и личните данни на потребителите

В момента най-малко 22 организации за защита на дигиталните права са повдигнали искове пред редица европейски органи за защита на данните.
В момента най-малко 22 организации за защита на дигиталните права са повдигнали искове пред редица европейски органи за защита на данните.
В момента най-малко 22 организации за защита на дигиталните права са повдигнали искове пред редица европейски органи за защита на данните.
В момента най-малко 22 организации за защита на дигиталните права са повдигнали искове пред редица европейски органи за защита на данните.

Системата за онлайн реклами е базирана на събирането и споделянето на потребителски данни на непрозрачен конкурентен пазар, който е в ръцете на няколко мощни компании, включително Google. Поверителността и защитата на личните данни са под въпрос и Европа обсъжда какви действия да бъдат предприети, се казва в анализ на European Data Journalism Network.

"Поискахме от Комисията да обмисли постепенното премахване на таргетираната реклама, ако не и пълна забрана в целия Европейски съюз". Това споделя малтийският евродепутат Алекс Агиус Салиба в началото на октомври. Същото искане има и в доклад, подкрепен от големите политически сили и съставен от германския евродепутат Тиемо Вьолкен. Какъв е проблемът на Европа с онлайн рекламата и защо ни интересува?


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се