Надпревара за новата формула на успеха

Как посрещат кризата най-големите комуникационни агенции в страната

Миналата година беше сред най-силните за българския комуникационен пазар. Икономическото развитие и повишаваща се покупателна способност поставиха участниците на пазара в доста комфортна зона. Рекламните инвестиции се увеличаваха плавно, но постоянно, все повече нови агенции се появяваха на пазара, а други разширяваха значително екипите си. Затова, когато през март България обяви локдаун, а първата реакция на много рекламодатели беше да спрат или значително да намалят рекламните си инвестиции, агенциите останаха в ступор. Те трябваше да пренапишат комуникационната стратегия на клиентите си, докато се опитват да спасят собствения си бизнес и да предпазят хората си.

Добрата новина е, че повечето агенции посрещат сътресението в добра кондиция. Много от тях с нарастващи приходи, разнообразно портфолио от клиенти и балансирани екипи. Дългогодишните участници на пазара пък, които са преминали през кризата от 2008 г., влизат в тази с повече опит. Едно е сигурно - трансформацията, за която агенциите говорят от години, вече е тук.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се